×

تبعه

همه چیز درباره " تبعه "

تبعه

تابعیت-در-قانون-مدنی

تابعیت در قانون مدنی

[...]

با سلام. بنده در حال حاضر 24 سال دارم و پدر بنده 71 ساله است.ایشان از ازدواج اول خود دارای فرزند پسر دیگری هستند که در حال حاضر 40 ساله می باشد.برادر ناتنی اینجانب تبعه کشور دیگری هستند و در ایران حضور ندارند. و از طرف دیگری مادر بنده مبتلا به بیماری خاص هستند.ایا معافیت از سربازی برای بنده امکان پذیر است؟ سوال دیگر اینکه در صورت طلاق پدر و مادر معافیت موقت به بنده تعلق میگیرد.ایا با معافیت موقت امکان خروج و ورود به کشور بصورت ازادانه را دارم؟

با سلام در خصوص سوال اول پاسخ بله است. وبرای دریافت جزئیات ، به پلیس به علاوه ده مراجعه فرمایید.

مشاهده پاسخ کامل

فردی تبعه ی کشور افغانستان به نام محمد به تاریخ ٢/٧/١٣٨٠ به تابعیت ایران پذیرفته می شود و به تاریخ ٨٨/4/٣ پس از اخذ تابعیت نیوزلند به آنجا مؤقتا مهاجرت می نماید با توجه به اصل 4٢ ق. ا و نیز م٩٨٩ ق م لطفا توضیح دهید که مقامات ایران چه برخوردی با وى می توانند بنمایند؟ به عبارت دقیق تر آیا میتو ان از وى سلب تابعیت نمایند ویا تابعیت إیرانی وى بر جای میماند؟ توضیح: در پاسخ به این سؤال از اصل یک جانبه بودن تابعیت -اصل نفی بی تابعیتی وقانونی بودن مجازات وسایر اصول حقوقی به ویژه حقوق بین الملل خصوصی و همچنین قواعد حقوقی استفاده نمایید.

مشاوره در ساعت 17 انجام شد

مشاهده پاسخ کامل

با سلام وتشکر از شما بنده در شرف ازدواج با اقایی هستم که تبعه لبنان ومشغول به تحصیل در ایران هستند.سوال من این است که با توجه به اینکه پس ازازدواج تابعیت ایشان برمن تحمیل میشود اگر پدرمن بعد از ازدواج من فوت کنند ارث بمن تعلق میگیرد؟چون با توجه به اینکه من از تابعیت ایران خارج میشوم حاکمیت من بر اموالی چون زمین وباغ محدود خواهدشد.آیا تمام اموال پدرم به برادرم میرسدیا اینکه دولت املاکی را که بمن میرسد را میفروشد ومبلغ آنرا بمن تحویل میدهد؟ با سپاس

با سلام بله تمامی اموال به شما ارث می رسدلیکن چون تبعه کشوری دیگر می شوید به شما

مشاهده پاسخ کامل

آیین‌نامه-اجرایی-قانون-امور-گمرکی(بخش2)

آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی(بخش2)

آیین‌نامه-اجرایی-قانون-خدمت-وظیفه-عمومی

آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.