×

تحریر ترکه

همه چیز درباره " تحریر ترکه "

تحریر ترکه

با عرض سلام و وقت بخیر بنده فرزند بزرگ خانواده ای هستم که از اوان جوانی با وجود ثروت فراوان پدر به کارگری پرداختم تا با برادرانم به خصومت بر نخورم پدرم نیز تکه زمین های بی ارزشی را که به نسبت زمین هایی که داشت به من سپرد تا تکه نانی به خانه ببرم و زمین ها و وسایل های بسیار گران قیمت ماند نزد پدرم تا اینکه پدرم به سن پیری رسید و زمام امور به دست برادرانم افتاد و تا حدی هم پدرم را اغفال کردند و دام ها را فروختند و کامیون پدرم را که به نام پدرم بود فروختند و کامیون جدیدی به نام خودشان خریدند، با وکالت نامه ای که به آنها داده بود حساب بانکی اش را خالی کردند و..... با این اوصاف اموال بسیاری نیز مانده است که ادعا میکنند برای ماست و اموال تورا داده البته برای حرفشان تکه کاغذ دست نویسی را نیز رو میکنند که فقط دارای امضا است و نه اثر انگشت. تکه زمین هایی را هم پدرم به نامشان زده. الان هم در حال دست اندازی به تکه زمین هایی هستند که چند سالی است دست بنده است و پدر بصورت عادی گفته که زمین زمین مال توست که از آنهم ادعای مالکیت دارند. حالا که احترام بینمان از بین رفته و احترام من را نشان از بی عرضگی میدانند میخواهم تقاضای انحصار وراثت دهم آیا از کامیونی که به نامشان است یا دامی که فروخته یا پولی از حساب خارج شده ادعایی کنم یا خیر؟ زمین های من چه میشود؟ املاک بنام پدرم چطور؟ تشکر از راهنماییتون

با سلام از نظر حقوقی تا زمانی که کسی فوت نکرده باشد مالی تحت عنوان ارث به کسی تعلق نمی گیرد

مشاهده پاسخ کامل

باسلام وخسته نباشید مادرم برادری داشت که فرزند نداشت پس از فوت برادر سهم الارث خود را دریافت نمودولی برادر مرحومش زمین کشاورزی مشترک از سهم الارث پدری با برادر دیگرش داشت که از آن زمینها سهمی دریافت نکرده است وخودش 15 سال بعداز برادر مرحومش فوت نموده آیا ما می توانیم تقاضای سهم الارث مادرمان را از دائیمان بنمائیم سندی که داریم تقسیم نامه پدربزرگ است که درآن زمینهای کشاورزی مشترکا به دوبرادرداده شده است .

مادر شما پس از نامبرده فوت کرده و آن برادرش سهمی داشته که محفوظ است و وراث بعدی می توانند با اخذ گواهی حصر وراثت

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و خسته نباشید. سوالی که من دارم در مورد مسئله ارث و میراث هست. پدربزرگ من هفت سال و نیم هست که فوت کردن ولی پدر من که پسر بزرگ خانواده هستن هنوز ارثشون را نگرفتن. پدر بزرگم کشاورز بودن و اطراف اصفهان مزرعه دارن و عموی من از جوانی با پدرش کار می کرده و الان هم تمام امور و زمین ها دست ایشون هست. در مدت این هفت سال بسیار گفتگو کردن برای اینکه سهم پدر من را بدهند و از اونجایی که سهم پدرم یک و نیم دونگ از اون مزرعه هست و عموم نمی تونه این پول را فراهم کنه و حاضر نیست چیزی از دارایی هاش را بفروشه یا اینکه می گه مشتری نیست و یا بعضی مواقع می گه که سهم تو اینقدر نیست و من زحمت کشیدم و پدرم من را عصبانی می کنه با حرفهای بی منطقی که می زنه و پدرم به خاطر حفظ احترام خانوادگی کاری نمی کنه. میشه راهنمایی بکنین که ما چطوری می تونیم حقمون را بگیریم؟ تقریبا ارث خواهرها را داده ولی پدر من هیچی نگرفتن و عموم حتی در خانه پدربزرگ هم زندگی می کنه و خودش را مالک می دونه. میشه بگین از نظر قانونی ما چیکار می تونیم بکنیم؟ ممنونم.

شما میتوانید با مراجعه به دادگاه تقاضای تحریر ترکه و تقسیم ترکه بدهید دادگاه با انتخاب

مشاهده پاسخ کامل

قانون-شوراهای-حل-اختلاف

قانون شوراهای حل اختلاف

تصویبنامه-قانونی-راجع-به-کارگزاران-دادگستری

تصویبنامه قانونی راجع به کارگزاران دادگستری

قانون-امور-گمرکی

قانون امور گمرکی

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.