×

وارثان

همه چیز درباره " وارثان "

وارثان

با سلام. قطعه زمینی هست که در اداره ثبت و اسناد شهرمان به نام پدر بزرگ پدری ام ( پدر و پدربزرگم فوت کرده اند ) و برادر و مادرش ( ایشان هم فوت کرده اند ) آمار گردیده است.. ( سند ندارد ) اکنون وارثان برادر پدر بزرگم آن زمین را بین هم تقسیم کرده و اقدام به خاکببرداری ، خرید و فروش بین خود و اقدام جهت اخذ پروانه ساختمانی بین خود نموده اند . مدرک من استعلام اداره ثبت و وارث بودن هست. لطفا مرا راهنمایی بفرمایید برای احقاق حق خودم .

سلام شما ابتدا با ارایه گواهی حصر وراثت و استعلام ثبت درخواستی به اداره ثبت بدهید که در آن پلاک برای شما سند ورثه ای صادر کنند.

مشاهده پاسخ کامل

پدرم سه قطعه زمین داشت ودرسندی مکتوب در خرداد ماه سال 83 اعلام می دارد که زمین اولش را دوسهم برای پسر و یک سهم برای دختر(همگی عاقل وبالغ) تقسیم می نماید. همچنین اعلام می دارد قسمتی از زمین دوم را مانند زمین اول دوسهم برای پسر و یک سهم برای دختر تقسیم می نماید و برای قسمت باقی مانده از زمین دوم می گوید با نظارت وصی وناظر نمازوروزه وثلث پرداخت شود و بین ورثه تقسیم شود(در سه جای سند از فرزندان به عنوان وارثان یاد می کند).برای قطعه سوم می گوید تازمان حیات در اختیار شخص دیگری باشد و پس از فوتش بین وارثان فوق تقسیم شود.در انتهای سند می گوید تا زمانی که زنده است کلیه زمینها در تصرف خودش می باشد و خود و وارثان حق فروش و واگذاری به غیر را ندارند.درانتها سند نام فرزندان ذکر شده و به عنوان وارثان این سند را امضاء می کنند.(در لحظه تنظیم سند فرزندان وی تنها وارثانش می باشند) قطعه اول تنها بصورت کروکی برروی کاغذ به قطعاتی تقسیم می شود که بر روی قطعات تقسیم شده هیچ اشاره ای به نام فرزندان منتفع از قطعات نمی شود و صرفا ترسیمی از پلاک ها به ابعاد مشخص می باشد.کروکی به امضای فرزندان از جمله اینجانب رسیده است.(زمین عملا تقسیم نمی شود) سه ماه پس از تنظیم سند فوق (شهریور83)، پدرم زمین اولش را به اینجانب مبایعه می کندواینجانب در سال های 85 و86سابقه تصرف نیز دارم. 9سال بعد(تابستان 92) خواهران اینجانب مجددا زمین اول را به ابعادی متفاوت از مندرجات تقسیم نامه فوق تقسیم می کنند و همزمان از اینجانب به دلیل قطع درختان باعنوان تصرف عدوانی شکایت می کنند.پدرم در دادسرا یکبار منکر فروش و یکبار اقرار به فروش به اینجانب نمود. همچنین پدرم در آذر امسال اقرار محضری به خواهرانم داد که زمین را در سال 83 بین فرزندانش به پیوست کروکی فوق الذکر تقسیم وبه فرزندانش تحویل نمود ولی به این شرط که تا پایان عمر در اختیارش بماند(که توضیحات لازم در خصوص آنچه عملا در موردنحوه تقسیم و تملیک فرزندان اتفاق افتاد به استحضار رسید) ضمن قدردانی از زحمات شماسوال اینجانب: 1- آیا فروش زمین اول از طرف پدر وخرید اینجانب قانونی است ؟ 2- برداشت شما از کلمه و نوع تقسیم ذکر شده دراین سند و نوع مالکیت احتمالی شاکیان چیست؟

البته ابهاماتی در توضیحات فوق وجود دارد مثلا اگر تقسیم صورت گرفته به قوت خود باقی بوده پس چگونه سه ماه بعد قطعه ای از آن را به شما فروخته است؟ لکن

مشاهده پاسخ کامل

سلام وخسته نباشید حدود 20 سال پیش پدرم با فروش اموالش تمام حق ارث 4 فرزندش(2 پسرو 2 دختر) را داد.پس از آن با مادرم ازدواج کرد و بعد از به دنیا آمدن من نیمی از اموالش را به نام من کرد و نیمی دیگر را به نام مادرم.حال با در نظر گرفتن اینکه من تک فرزند مادرم هستم میخواهم بدانم بعد از فوت مادرم, برادران و خواهران ناتنی ام (4 فرزند پدرم ار زن اولش)از اموال مادرم ارث میبرند با خیر؟

نظر به اینکه رابطه ای میان فرزندان(وارثان) و مادر شما(مورث) وجود ندارد از لحاظ

مشاهده پاسخ کامل

قانون-مجازات-اسلامی-بخش-دوم

قانون مجازات اسلامی بخش دوم

زنا-شوئی-در-کلیسای-انجیلی

زنا شوئی در کلیسای انجیلی

قانون-مجازات-اسلامی

قانون مجازات اسلامی

قانون-حدود-و-قصاص

قانون حدود و قصاص

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.