×

طرفین

همه چیز درباره " طرفین "

طرفین

با سلام.شانزده سال قبل یک قطعه زمین کشاورزی را بصورت قولنامه ای فروخته ایم.مساحت ملک به این صورت قید گردیده: «بمساحت تقریبی چهار هکتار». در سطر آخر توضیحات قولنامه نیز قید گردیده که «کم و زیاد مساحت به قیمت زمان عقد قرارداد محاسبه میشود» اخیراً به توصیه آشنایان پس از مراجعه کارشناس برای تعیین مساحت، متوجه شدیم که مساحت زمین بیش از پنج هکتار است. با توجه به اختلاف بسیار زیاد مساحت و همچنین با این احتمال که خریدار طی این سالها متوجه اختلاف مساحت شده و موضوع را عنوان ننموده است، آیا اقدام قضایی برای فسخ معامله و یا پرداخت ثمن الباقی زمین به قیمت روز نتیجه بخش می باشد یا خیر؟

سلام براساس متن قرارداد ظاهراً طرفین قبول نموده اند که در صورت وجود اضافه فقط مطالبه قیمت کنند و

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و احترام پدر بنده در سال 89 با شریکش شروع به شراکت در کارگاه تولیدی کردند و به صورت شفاهی توافق شد که یک سوم سهم به پدر من و یک سوم به شریک و یک سوم دیگر به پدر شریک اختصاص پیدا کنه. الان بعد از گذشت 10 سال هنوز نه شرکت ثبت شده و نه این توافق روی کاغذ امده و کلیه امور مالی شرکت نیز با شریک پدرمن میباشد. سوال من این است که برای اثبات این شراکت در صورت نبود پدر من یا پیگیری احقاق حق پدر من چه راهی وجود دارد در صورت پایمال شدن حق؟ ممنون پیشاپیش

با سلام اگر امکان ادامه همکاری وجود دارد بصورت مسالمت آمیز شرکت نامه ای با ذکر حدود و حقوق طرفین تنظیم شود و چند نفر گواه داشته باشند و سابقه شراکت را هم بنویسند.

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.