×

مطالبه

همه چیز درباره " مطالبه "

مطالبه

سلام وقت بخیر بنده به یک دفتر که واردات ماینر انجام میده مراجعه کردم و طی یک قراردادی ۲ دستگاه ماینر به مبلغ ۶۵ میلیون خریداری کردم و قراردادی بین بنده و اونها نوشته شد و دو چک بدون تاریخ جهت ضمانت به بنده دادن و توی اون قرارداد هم ذکر شد که چک ها جهت ضمانت هست از اونجا که ماینر یک دستگاه غیر قانونی است و بنظر می‌رسد معامله نامشروع و باطل است آیا وصول مبلغ چک توسط بنده امکان پذیر است؟

به موجب قانون بیع فاسد فاقد اثر حقوقی هست و از طرفی جهت معامله باید مشروع باشد تا عقد باطل نباشد

مشاهده پاسخ کامل

سلام وقت بخیر. بنده در تاریخ 96/10 یک واحد آپارتمان و طبق شرایط عرف و قیمت منطقه مذکور داخل شهر مشهد در بنگاه معامله و قولنامه کردیم. که تمامی موارد و مفاد قولنامه متعارف و مناسب شرایط بود. بعد از گذشت یک سال و نیم متوجه شدیم که واحد درحال کار که به ما نشان داده میشده واحد دیگری بوده و دقیقا دو قطعه کنار واحد درحال کار میباشد. و قطعه ای که قرارداد ما مربوط به آن میباشد هنوز هیچ فعالیتی روی آن صورت نگرفته است (هردو ملک مربوط به فروشنده است) بعد از مدتی حدود 3 سه ماه قبل که با گذشت نزدیک 3 سال فقط شروع به گود برداری کردند. و دلیلشون هم این بود که روی پروئژه دیگه کار میکردن. اما سوال اصلی من اینه که طبق قرارداد قولنامه من مبلغ 100 میلیون تومان به خریدار پرداخت کردم و مابقی( نزدیک 90 میلیون مقرر شده در زمان تحویل و سند تحویل بشه) از طرفی تا الان با محاسبه میزان جریمه تاخیر در ساخت حدود 25 میلیون باید به من پرداخت بشه از طرف اونا . اما خوب این مبالغ در مقابل میزان پیشرفت اون خونه و زمین منطقه هیچه. و حتی اگه دوبرابر این رو هم بگیرم هیچج کاری نمیتونم بکنم. میخاستم بدونم چطوری میشه راهی رو رفت که بشه فروشنده رو ملکف کرد که ضرر و زیان من رو مطابق شرایط و قیمت روز پرداخت کنه . اختلاف مبلغی که الان مثلا میشه 200 میلیون با مبلغ اون منطقه که تقریبا 1 میلیارد و 100 ملیونه. گرفتن این جریمه و مبلغ ثمن معامله که 30 میلیون درنظر گرفته شده هیچ سودی تو این شرایط نداره. ضمن اینکه طرف فروشنده با کلاهبرداری پول ما رو گرفته و صرف خرید زمین دیگه ای کرده و اون رو ساخته و تحویل داده و حالا تازه رسیده به زمین ما. که الان هم میگه پول کم دارم .

با سلام شما باید براساس قرارداد رفتار می کردید و در همان موقع الزام به انجام تعهد می خواستید

مشاهده پاسخ کامل

با سلام.شانزده سال قبل یک قطعه زمین کشاورزی را بصورت قولنامه ای فروخته ایم.مساحت ملک به این صورت قید گردیده: «بمساحت تقریبی چهار هکتار». در سطر آخر توضیحات قولنامه نیز قید گردیده که «کم و زیاد مساحت به قیمت زمان عقد قرارداد محاسبه میشود» اخیراً به توصیه آشنایان پس از مراجعه کارشناس برای تعیین مساحت، متوجه شدیم که مساحت زمین بیش از پنج هکتار است. با توجه به اختلاف بسیار زیاد مساحت و همچنین با این احتمال که خریدار طی این سالها متوجه اختلاف مساحت شده و موضوع را عنوان ننموده است، آیا اقدام قضایی برای فسخ معامله و یا پرداخت ثمن الباقی زمین به قیمت روز نتیجه بخش می باشد یا خیر؟

سلام براساس متن قرارداد ظاهراً طرفین قبول نموده اند که در صورت وجود اضافه فقط مطالبه قیمت کنند و

مشاهده پاسخ کامل

پدر بنده در بیمارستان خصوصی رشت عمل تنگی کانال نخاعی انجام داد. پس از پایان عمل، دکتر جراح از اتاق عمل بیرون اومد و گفت که حال پدر خوبه و بهوش اومده، بعد از اون بدلیل بی توجهی و غفلت پرستاران تو ریکاوری پدرم دچار هیپوکسی میشه و اونجا نمیفهمند تاز مانی که پرستار بخش آی سی یو ،برای انتقال مریض به بخش آی سی یو میاد تازه اونجا پرستار آی سی یو به اونها میگه که این بلا سر پدرم اومده وپرستارای ریکاوری اونجامیفهمن که پدر م بعلت کمبود اکسیژن حالت خفگی پیدا میکنه. حالا هم حدودا 45 روز تو کماست با ضریب هوشیاری پایین و زندگی نباتی داره. حال میخاستم جواب سوالات زیر رو بدید : 1- من در دادسرا به چه عنوان شاکی باشم .بعنوان قیم یا ولی یا به دنبال حجر مریض باشم. پدرم هنوز زنده است و زندگی نباتی پیدا کرده . دادسرا به من میگه که مریض زنده است . از سایر خواهرو برادرانمان وکالت رسمی گرفتم ولی باز قبول نمیکنند . واسه تشخیص حجرم اقدام کردم دکتر پزشکی قانونی به من میگه که گرفتن حجر به ضررت میشه. 2اگه موفق بشم محکومشون کنم هزینه بیمارستان چی میشه؟ 3اگر پول بیمارستانو تا آخر ندم چیکارم میکنند؟ 4 دیه زندگی نباتی چطوری؟ مجازات زندان داره؟

با سلام وضعیت پدر شما در حالتی نیست که تعیین تکلیف کنید اگر در کما باشد احتمال برگشت هست ولی اگر مرگ مغزی باشد و وارد زندگی نباتی شده قطع حیاتش بستگی به شما دارد که اعلام کنید دستگاهها را قطع کنند یا خیر .

مشاهده پاسخ کامل

سلام وقت بخیر، بنده هفته گذشته با یک موتور تصادف کردم ، در لحظه تصادف افسر وقتی امد بنده را بدون کشیدن کروکی و غیره مقصر کرد و در ظاهر دید موتور خسارت انچنانی ندیده ، گفت که مصالحه کنید و رفت بدون هیچ کروکی ، در لحظه تصادف موتور سوار گواهینامه نداشته ، به بنده گفت موتورم چیزیش نشده و غیره و رفت ، بعد از اون گفت خسارت شده حدود 4 میلیون که گفتم برو بیمه ، شروع کرد تهدید که میرم بیشتر از مبلغ میگیرمو هزینه وکیل شما باید بدید و غیرع ، بنده گفتم بیا مصالحه کنیم برو فاکتو ربگیر ، اول یه فاکتور اورد 4700 بهش گفتم روز اول گفتی 500 بعد شد 2000000 بعد شد 4700000؟ گفتم برو موتورو باز کن ببین چجوریه رفت فاکتور اورد دیدم شده 6300000تومان ؛ رجوع کردم دیدم به جایی که فاکتور داده و اینها متوجه شدم فاکتور سوریه ، حالا اگر بهش بگم بهت پرداخت نمیکنم تکلیف چیه ؟ بیمه قبول میکنه یا خیر ؟ در ضمن کارت ملی و کارت بیمه ماشین دستشه .ممنون

سلام براساس مقررات در تصادفات جزیی بیمه ها تا مبلغ معینی بدون کروکی خسارت پرداخت می کنند البته به شرطی که هر دو به بیمه مراجعه

مشاهده پاسخ کامل

سلام وقت شما وکیل محترم بخیر، حدود یک سال است که اقدام به توقیف طلب فردی نزد شخص ثالث( یک شرکت نسبتا" بزرگ در تهران ) نموده ام ، از آن تاریخ تا به امروز چندین بار با این شرکت مکاتبه و مراجعه نموده ام ولی این شرکت به دلایلی نه چندان منطقی از پرداخت این طلب به من خودداری میکند ، به نظر میرسد که این شرکت هم در حال ماهی گرفتن از اب گل الود است و از اختلاف من و فرد مورد نظر سوءدر جهت عدم پرداخت وجه فوق،سوء استفاده میکند، به طوری که در تاره ترین تماسی که با آنها داشتم اعلام میکنند که ما از فرد طرف حساب شما پرینت آخرین حساب را خواستیم ولی ارائه نمدهند و مدیر مالی دستور داده تا این پرینت ارائه نشده از هر نوع پرداخت به هر فردی حتی دولتی خودداری کنید ، من هم در پاسخ اعلام کردم خوب مشخصه که وقتی اونها میدونن طلبشان به نفع من توقیفه دیگه همکاری با شما نمیکنند چون نفعی براشون نداره ؟!!!! سوال؟میخواستم راهنمائی بفرمائید من چه اقدامی میتونم بکنم ؟ایا اقدام حقوقی بر علیه شرکت امکان پذیر است؟تحت چه عنوانی؟و با توجه به اینکه مبلغ مورد نظر با احتساب تاخیر تادیه است آیا تا زمانی که این شرکت وجه را به حساب دادگستری بریزه یا به من پرداخت کنه خسارت تاخیر تادیه اون محاسبه میشه؟ممنونم

سلام توقیف اموال اگر بموجب حکم دادگاه بوده تا زمانی که حکم قطعی به نفع شما صادر نشده شرکت مذکور حقدارد که به شما پرداخت نمی کند

مشاهده پاسخ کامل

سلام وقت بخیر_ احتراما" به عرض میرسانم شخصی با داشتن وکالت اقدام به فروش قطعه زمینی به شرکتی جهت انجام مشارکت مینماید،‌پس از گذشت چند سال و اختلاف بین شرکا ، ایشان که خود مدیرعامل این شرکت بوده در سال 93 اقدام به انتقال زمین به نام خود مینماید که بر همین اساس ، اینجانب اقدام به شکایت کیفری فروش مال غیر نمودم که در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 دادگستری اصفهان ، ایشان را مشمول بند 3 ماده 258 قانون تجارت دانسته و به یکسال حبس محکوم مینماید در همین بین اینجانب نسبت به انحلال شرکت نیز شکایت و حکم به انحلال شرکت نیز صادر و قطعی شده است ،،، سوال پیش آمده اینجاست اول اینکه :در خصوص گرفتن سهم خودم از زمین مطرح شده که در حال حاضر کل سند زمین به نام فرد یاد شده است میتوانم ابطال سند ایشان را راسا" از دادگاه بخواهم یا اینکه چون زمین طی قرار دادی به شرکت منحله فعلی و سهامداران آن فروخته شده باید دادخواست از طریق مدیر تصفیه اقدام شود؟ دوم اینکه: آیا باید ابطال سند زمین از دادگاه خواسته شود یا ابطال وکالتی که طی آن ایشان توانسته زمین را به نام خود انتقال دهد البته توضیح اینکه ایشان بعد از فروش زمین وکالت خود را به همان شرکن تفویض نموده؟ و اما در آخر اینکه آیا میتوانم اجرت المثل زمین را هم از تاریخی که به نام این فرد شده از دادگاه مطالبه و درخواست نمایم؟

سلام سمت شما در ارتباط با شکایت کیفری معلوم نیست؟

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.