×

دادخواست

همه چیز درباره " دادخواست "

دادخواست

پدر بنده در بیمارستان خصوصی رشت عمل تنگی کانال نخاعی انجام داد. پس از پایان عمل، دکتر جراح از اتاق عمل بیرون اومد و گفت که حال پدر خوبه و بهوش اومده، بعد از اون بدلیل بی توجهی و غفلت پرستاران تو ریکاوری پدرم دچار هیپوکسی میشه و اونجا نمیفهمند تاز مانی که پرستار بخش آی سی یو ،برای انتقال مریض به بخش آی سی یو میاد تازه اونجا پرستار آی سی یو به اونها میگه که این بلا سر پدرم اومده وپرستارای ریکاوری اونجامیفهمن که پدر م بعلت کمبود اکسیژن حالت خفگی پیدا میکنه. حالا هم حدودا 45 روز تو کماست با ضریب هوشیاری پایین و زندگی نباتی داره. حال میخاستم جواب سوالات زیر رو بدید : 1- من در دادسرا به چه عنوان شاکی باشم .بعنوان قیم یا ولی یا به دنبال حجر مریض باشم. پدرم هنوز زنده است و زندگی نباتی پیدا کرده . دادسرا به من میگه که مریض زنده است . از سایر خواهرو برادرانمان وکالت رسمی گرفتم ولی باز قبول نمیکنند . واسه تشخیص حجرم اقدام کردم دکتر پزشکی قانونی به من میگه که گرفتن حجر به ضررت میشه. 2اگه موفق بشم محکومشون کنم هزینه بیمارستان چی میشه؟ 3اگر پول بیمارستانو تا آخر ندم چیکارم میکنند؟ 4 دیه زندگی نباتی چطوری؟ مجازات زندان داره؟

با سلام وضعیت پدر شما در حالتی نیست که تعیین تکلیف کنید اگر در کما باشد احتمال برگشت هست ولی اگر مرگ مغزی باشد و وارد زندگی نباتی شده قطع حیاتش بستگی به شما دارد که اعلام کنید دستگاهها را قطع کنند یا خیر .

مشاهده پاسخ کامل

سلام وقت بخیر_ احتراما" به عرض میرسانم شخصی با داشتن وکالت اقدام به فروش قطعه زمینی به شرکتی جهت انجام مشارکت مینماید،‌پس از گذشت چند سال و اختلاف بین شرکا ، ایشان که خود مدیرعامل این شرکت بوده در سال 93 اقدام به انتقال زمین به نام خود مینماید که بر همین اساس ، اینجانب اقدام به شکایت کیفری فروش مال غیر نمودم که در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 دادگستری اصفهان ، ایشان را مشمول بند 3 ماده 258 قانون تجارت دانسته و به یکسال حبس محکوم مینماید در همین بین اینجانب نسبت به انحلال شرکت نیز شکایت و حکم به انحلال شرکت نیز صادر و قطعی شده است ،،، سوال پیش آمده اینجاست اول اینکه :در خصوص گرفتن سهم خودم از زمین مطرح شده که در حال حاضر کل سند زمین به نام فرد یاد شده است میتوانم ابطال سند ایشان را راسا" از دادگاه بخواهم یا اینکه چون زمین طی قرار دادی به شرکت منحله فعلی و سهامداران آن فروخته شده باید دادخواست از طریق مدیر تصفیه اقدام شود؟ دوم اینکه: آیا باید ابطال سند زمین از دادگاه خواسته شود یا ابطال وکالتی که طی آن ایشان توانسته زمین را به نام خود انتقال دهد البته توضیح اینکه ایشان بعد از فروش زمین وکالت خود را به همان شرکن تفویض نموده؟ و اما در آخر اینکه آیا میتوانم اجرت المثل زمین را هم از تاریخی که به نام این فرد شده از دادگاه مطالبه و درخواست نمایم؟

سلام سمت شما در ارتباط با شکایت کیفری معلوم نیست؟

مشاهده پاسخ کامل

با سلام -بنده یک واحد آپارتمان از شخصی خریداری نموده و مبایعه نامه با کد رهگیری در دفتر مشاور املاک تنظیم گردید و بغیر از حدود 30 درصد مبلغ که مقرر گردیده هنگام تنظیم سند توسط بنده پرداخت گردد مابقی وجه آپارتمان به فروشنده پرداخت گردیده .روز گذشته شخصی به درب آپارتمان خریداری شده بنده مراجعه و ادعا نمود که همان ملک را از شخصی که دارای وکالت بلا عزل از مالک اصلی است خریداری نموده و مبایعه نامه ایشان نیز قبل از تاریخ مبایعه نامه بنده تنظیم گردیده .موضوع را با فروشنده مطرح نمودم که ایشان اعلام نمودند بعد از ثبت وکالت بلاعزل ایشان طی توافقی مکتوب با حضور و امضای یک شاهد ایشان را فقط مجاز به اخذ وام از بانکها و موسسات اعتباری با استفاده از سند ملک نموده ام (توافقنامه رویت گردید) و ایشان حق فروش نداشته اند .لطفا بفرمایید در حال حاضر تکلیف بنده چه میباشد و چه کاری باید صورت پذیرد . با تشکر

به هر حال آن شخص به ثالثی وکالت داده اینکه طی قرارداد عادی اختیارات وکیل را محدود کرده نیاز به رسیدگی دارد

مشاهده پاسخ کامل

سلام خسته نباشید. حدود سی و دو سال پیش یک منزل خریدم که سند به نام دیگری بود و قسط داشت بنده آن زمان به صورت قولنامه ایی خریدم و قسطها را تماما پرداخت کردم و فیش آب و برق و گاز را به نام خودم کردم و حالا می خواهم سند را به اسم خودم بزنم ولی کسی که سند به نامش هست شهید شده و از وراث آنها هم خبری ندارم حالا ممنون میشم به من بگویید چگونه سند را به نام خودم بزنم (قولنامه و تمام امتیازات خانه هم کنون به نام بنده است)

شما از طریق بنیاد شهید می توانید ورثه را پیدا کنید و یا از طریق کد ملی و ثبت احوال وراث را پیدا کنید

مشاهده پاسخ کامل

سلام و وقت شما وکیل محترم بخیر در پرونده ای که اینجانب خواهان میباشم .خوانده پرونده بعد از صدور اجرائیه و در خلال انجام عملیات اجرای ( توقیف اموال) دادخواستی مبنی بر توقف عملیات اجرائی میدهد -قاضی پرونده نیز با اخد سپرده خسارت احتمالی ناچیز، مبادرت به صدور دستور توقف عملیات اجرایی داده و کل اجناس توقیفی و حساب بانکی را آزاد مینماید-، اکنون دادگاه تجدید نظر رای به نفع اینجانب را تائید نموده حال اکنون که توقف عملیات اجرائی بر اساس رای دادگاه تجدید نظر به نوعی باطل شده آیا امکان مطالبه خسارت برای اینجانب از محل سپرده خسارت احتمالی وجود دارد ؟از چه طریق باید اقدام کنم؟ واگر میزان خسارت وارده بیش از مبلغ واریزی در سپرده باشد چه باید کرد؟ممنونم ، راهنمائی بفرمائید.

با سلام به استناد ماده 124ق.ا.د.م خوانده می تواند تقاضای تبدیل یا تعویض مال موضوع تامین کند

مشاهده پاسخ کامل

سلام و وقت شما وکیل محترم بخیر احتراما" باستحضار میرسانم بعد از صدور رای در شعبه حقوقی اصفهان به نفع اینجانب مبنی بر استرداد یک دستگاه لودر، خوانده با ارائه یک مبایعه نامه عادی، اقدام شکایت های متعدد حقوقی و کیفری بر علیه اینجانب از جمله ابطال سند و جعل و کلاهبرداری ، نزدیک به 2 سال اینجانب را صرف هزینه های سنگین دادرسی و کارشناسی و مشاوره مواجهه نموده خصوصا" اینکه در پرونده کیفری به دلیل محل تنظیم سنددر شهر تبریز بارها به تبریز رفت و آمد داشتم تا اینکه در مراحل دادسرا پرونده با قرار موقوفی تعقیب و منع تعقیب ، صادر و قطعیت یافته و همچنین دادگاه حقوقی نیز دعوی ابطال سند ایشان را رد کرده و دادگاه تجدید نظر نیز به نفع اینجانب رای استرداد را تائید نموده و با اقدامات انجام شده اکنون نظر کارشناس به جهت مبایعه نامه ارائه شده و مستمسک قرار گرفته بر جعلی بودن آن است ،،،،،؟!!!!!!!!!!!! خلاصه کلام اینکه اینجانب با ارائه یک مبایعه جعلی بیش از دوسال رفت و امد ونگرانی و عدم نتیجه شاکی در هیچ یک از پرونده ها چگونه و از چه طریقی میتوان خسارات وارده را از ایشان و وکیل ایشان مطالبه کنم؟

با سلام مطالبه خسارت بموجب مواد 1-2-3قانون مسئولیت مدنی و ماده 331قانون مدنی از باب تسبیب امکان دارد

مشاهده پاسخ کامل

سلام و وقت شما وکیل محترم بخیر احتراما" در پرونده ای بعد از صدور اجرائیه به نفع اینجانب ،خوانده مبادرت به ثبت دادخواست واخواهی و توقف عملیات اجرائی نموده ، دادگاه متاسفانه ، اجرائیه حدود ۸۰ میلیون تومانی را تنها با اخذ ۲ میلیون سپرده خسارت احتمالی !!!متوقف و عملیات اجرائی صورت گرفته شامل حساب بانکی و اموال توقیف شده را آزاد نموده است ، صرف نظر از تخلف قاضی که در این پرونده پیرو شکایت مطرح شده برای ایشان کیفر خواست صادر شده ،و با وصف اینکه ایشان نهایتا" در این پرونده واخواهی را به نفع اینجانب رد مینماید ، اکنون با تائید مرجع تجدید نظر نسبت به رای صادره.... چگونه واز چه طریقی میتوانم نسبت به مطالبه خسارت احتمالی و خسارات وارده ناشی از عدم اجرای رای و اجرائیه ؟!و خسارت ناشی از وقفه حدود ۱/۵ ساله عملیات اجرائی اقدام و پیگیری نمایم؟

با سلام و وقت بخیر از مفاد سئوال اینگونه استنباط میگردد که رای صادره غیابی بوده و در رای صراحتا آمده است

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و خسته نباشید من یک ماشین چند سال پیش گرفتم از یکی از اشنایان. این شخص وکالت نامه ای خریده بودند از شخص دیگری در شهر دور. اشنا بودن من فقط پلاک و کارت ماشین رو به اسم زدم و سند موند. ایشون فوت شدند. مراجعه کردم به دفترخانه, گفتند چون شخصی ک ازش ماشین خریدم, فوت شدند, وکالت نامه ای به ایشون داد شده هم ساقط شده و من یا باید برم و اولین نفری ک وکالت دادند رو پیدا کنید یا اینکه از دادگاه درخواست صدور سند بدیم. میخواستم راهنمایی بفرمایید ک راه دیگه ای نیست و این راهی ک عنوان کردند درسته؟ بسیار سپاسگزارم.

باسلام در این رابطه هر چند که هنوز اختلاف نظر هست یا خیر .

مشاهده پاسخ کامل

سلام من یک واحد در آپارتمانی ۵ واحده به صورت رهن (کامل) اجاره کرده ام...عمر ساختمان هم کمتر از ۲ سال است. بعد از یک ماه بعد از بارش باران متوجه شدم که در نبود من در خانه از سقف و دیوار خانه آب وارد خانه شده و خسارت هایی را به وسایل من وارد نموده. علی رغم اینکه چند بار به موجر تذکر دادم تاکنون اقدامی برای رفع عیب صورت نگرفته (برخی از عیوب مشاع هستند)... سوالم اینه که میتونم الان قرارداد رو فسخ کنم؟ خسارات وارده رو صاحبخانه باید متقبل بشه یا پیمانکار ساختمان؟ متشکرم

با سلام ابتدا باید مستاجر اقدام به تامین دلیل با جلب نظر کارشناس کند تا کارشناس زمان وقوع خسارت

مشاهده پاسخ کامل

باسلام من پسری ۲۰ ساله هستم و والدینم ۲ساله که از هم جدا شدن و من با مادر و برادرم زندگی میکنم ولی نه من و نه برادرم درهیچ دادگاه و محضری اعلام و ثبت نکردیم که با کدوم یک از والدین قصد زندگی داریم و پدرم بخاطر ازدواج مجددش حاضر به نگهداری من و برادرم نیستش ، من هم درحال حاظر دانشجو هستم و شغلی ندارم ک بتونم درآمدی برای خودم داشته باشم مادرم هم از پس هزینه های من و برادرم برنمیاد پدرم هم دوسال هستش ک ب من هیچ مبلغی بعنوان نفقه یا... نداده یارانه من و برادرم رو هم خودش میگیره ، خواستم بدونم امکان شکایت کردن برای نفقه و جداکردن یارانه برای خودم و برادرم(۱۴ ساله) و یا فقط برای خودم وجود داره یا نه؟

سلام بله حق مطالبه ی نفقه از پدرتان را دارید باید دادخواست مطالبه نفقه تنظیم و به شورای حل اختلاف تقدیم کنید

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.