×

انجمن

همه چیز درباره " انجمن "

انجمن

تابعیت-در-قانون-مدنی

تابعیت در قانون مدنی

[...]

سلام گروهی که هرکدام فعالیت تجاری داریم امّا قصد داریم یک موسسه و یا انجمن غیر تجاری از نوع دوم که ممکن است با هدف انتفاع باشد تاسیس و به ثبت رسانیم حال چند سوال لزوماً به مدیر عامل نیاز است و یا اینکه می توانیم هیئت مدیره ای داشته باشیم با رئیس و نایب رئیس و خزانه دار و ؟ ... آیا می توان نامی دیگر برای مدیر عامل انتخاب کرد مانند مدیر اجرائی ؟ آیا هر شرط و شروطی را می توانیم در اساسنامه ذکر کنیم و یا لزوماً باید بر اساس اساسنامه تیپ جهت شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد ؟ قصد داریم از هریک از اعضا مبلغی ورودی و حق عضویت دریافت کنیم حال اگر هر یک از اعضا به دلیلی قانونی و بر اساس اساسنامه از عضویت خلع شوند ایا برای انها حقی ایجاد می شود ؟ با سپاس و تشکر

سلام شما باید بر اساس آییننامه ثبت موسسات غیرتجاری عمل بفرمایید. هر محدودیتی که در این آییننامه در نظر گرفته شده لازم الاتباع است، ولی در سایر موضوعات اراده شما معتبر است. موسسه شما باید هیات مدیره داشته باشد. در مورد عنوان مدیر، ایراد قانونی وجود ندارد.

مشاهده پاسخ کامل

سلام من در سال 86 در خیابان با یک نفر درگیر شدم که پس از شکایت وی من و یک نفر دیگر محکوم به پرداخت دیه به مبلغ دو میلیون و سیصدهزار تومن شدیم و به شاکی پرداخت کردیم ولی منو اونروز فرستادن زندان ولی شب همان روز به قید وثیقه آزا شدم و فردای اون روز رفتم برای اثر انگشت از من اثر انگشت گرفتن البته بعد از حکم نهایی من به زندان محکوم نشدم به خاطر اینکه سابقه قبلی نداشتم می خواستم بدونم ایا من دارای سوء پیشینه هستم ؟برای استخدام مشکل دارم؟ و به من پروانه کسب می دهند ؟و آیا این سوء پیشینه من پاک خواهد شد یا خیر ؟ اگه جواب بدین ممنون میشم با تشکر

سلام ....در حکم شما علاوه بر دیه قطعا مجازاتی دیگر هم هست که بیان نشده در هر حال... پاسخ: سوء پیشینه محسوب می شود و با توجه به ماده 62 مکرر قانون مجازات اسلامی بعد از

مشاهده پاسخ کامل

موضوع: هیأت مدیره و بازرس انجمن صنفی کارگری جهت تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات اقدام نمی کنند سلام من عضو یک انجمن صنفی کارگری استانی در یک صنعت خاص هستم. یادآور می شود که انجمن های صنفی کارگری متأسفانه با بی مهری اداره کل کار استان رو به رو بوده اند و سهم انجمن ما از این بی مهری بسیار شدید بوده ولی با مقاومت زیاد و با چنگ و دندان این انجمن را حفظ کرده ایم و حتی اداره کل کار استان را که جهت انجام برخی امور اداری انجمن کارشکنی می کرد به تسلیم وا داشته ایم. اما با تأسف زیاد پس از این همه زحمت، به دلیل اینکه قانون کار خصوصاً در مورد وظایف و اختیارات انجمن های صنفی کارگری اجرا نمی شود، فعالیت انجمن بسیار کم رنگ شد. به طوری که با گذشت بیش از 4 ماه از پایان دوره اخیر هیأت مدیره انجمن، هیأت مدیره مذکور با وجود تلاش های چند ماهه فردی اینجانب (تماس تلفنی، پیامک و ایمیل) حتی زحمت تشکیل حداقل یک جلسه هیأت مدیره را به خود نداده اند و پیداست که به طریق اولی هیچ اقدامی برای دعوت مجمع عمومی و تجدید انتخابات ننموده است. برای بازرس انجمن هم وضعیت مشابهی وجود دارد. با توجه به تبصره 3 ماده 11 آیین نامه «چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط؛ موضوع ماده 131 قانون کار» مبنی بر فرصت 6 ماهه پس از پایان دوره برای تجدید انتخابات، تنها کمتر از 2 ماه دیگر برای مجمع و انتخابات زمان موجود است. با عنایت به تبصره 2 همان ماده، «یک سوم اعضاء می توانند نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات اقدام نمایند». ولی با توجه به این که جمع کردن یک سوم اعضاء و اقدام توسط آنان خود موضوعاتی تازه، پر دردسر و وقت گیر است، سؤال این است که اقدام مربوطه از سوی یک سوم اعضاء چگونه صورت بگیرد و به طور مشخص «شروع» آن چگونه توصیه می شود که: اولاً هیأت مدیره بفهمند مسیری که شروع شده «جدی» است؛ ثانیاً شاید به این ترتیب برای حیثیت خودشان هم شده از بی تفاوتی و بلاتکلیف گذاشتن انجمن (حتی به قیمت انحلال آن- که شاید برای «راحت شدن» به آن مشتاق هم باشند) دست برداشته و «خودشان» برای تشکیل مجمع و انتخابات اقدام کنند؛ ثالثاً اگر هیأت مدیره اقدامی نکند، مسؤولیت بر عهده بازرس بیفتد و او در این زمینه اقدام کند؛ و چهارم این که اگر با وجود مشاهده جدی بودن موضوع بازرس هم اقدامی نکند، وقت را از دست نداده باشیم و مراحل لازم بعدی سریعاً به اجرا گذاشته شود. لازم به ذکر است که اصلاً تمایلی برای دخالت دادن اداره کل کار در مسیر فوق الذکر وجود ندارد (به جز جایی که قانوناً لازم باشد)، چون چنانچه در ابتدای بحث گفته شد، ابداً سابقه خوبی برای همکاری این اداره کل در رابطه با انجمن کارگری ما (به عنوان نماینده ای از «کارگر» در مثلث روابط کار «کارگر، کارفرما و دولت») وجود ندارد. با احترام

با سلام با استناد به قانون اساسی که مرجع تظلمات و حل و فصل اختلافات را دادگستری قرار داده با توجه به اینکه در قانون مرجع خاصی پیش بینی نشده

مشاهده پاسخ کامل

کمیسیون ماده 5 مستقر در استانداری چه نقشی را ایفا میکند و آیا شرح وظایف قانونی برای آنان منظور شده است؟

با سلام براساس ماده97 قانون اصلاح پاره‌ای از مواد و الحاق مواد جدید به قانون شهرداری مصوب 1334ش ‌که در تاریخ 27/11/1345ش به تصویب رسید، شورای‌عالی شهرسازی باهدف رعایت

مشاهده پاسخ کامل

آیین-نامه-صدور-پروانه-آموزش-روابط-کار

آیین نامه صدور پروانه آموزش روابط کار

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.