×

غصب

همه چیز درباره " غصب "

غصب

نظریه-مشورتی

نظریه مشورتی

نظریه مشورتی [...]

با سلام و احترام، اینجانب م. ک. مسئول دانشگاه از شخصی بنام م. م. شکایتی تحت عنوان جعل و استفاده از سند مجعول در دادسرا مطرح و ایشان از اتهام وارده حکم برائت گرفت. اکنون ایشان علیه اینجانب شکایت نموده و اعلام کرده است که بنده به او توهین و افترا و نشر اکاذیب زده (نموده) و دادیار محترم دادسرا قرار مجرمیت علیه اینجانب صادر نموده و به دادگاه ارجاع داده است. در قرار صادره اعلام شده که ظاهراً بنده قصد تشویش اذهان عمومی علیه آقای م. م. را داشته و کیفر خواست صادر شده است. لازم به ذکر است آقای م. م. در اسناد مالی دانشگاه جلوی عنوان مسئول دانشگاه که به بنده متعلق بود و در آن نام بنده (م. ک.) تایپ شده بود را لاک گرفته و اسم خود را درج و امضای خود را وارد نموده بود (بدون اطلاع اینجانب). اشتباهاً بنده از نامبرده به اتهام جعل یا جعل عنوان شکایت کردم اما می بایست از ایشان به اتهام غصب عنوان شکایت می کردم چراکه عنوان مسئول مرکز به اینجانب تعلق داشت اما ایشان نام خود را جلوی عنوان بنده (مسئول دانشگاه) ذکر کرده و خود را به ناحق مسئول دانشگاه معرفی کرده بود. مجدد از ایشان با عنوان جدید یعنی غصب عنوان شکایت نموده و در دادگاهی دیگر آقای م. م. علیه اینجانب اعاده حیثیت نموده و اعلام کرده که بنده به ایشان تهمت و افترا زده ام. سوال این است که آیا اینجانب بدلیل آنکه عنوان شکایت اولیه خود را اشتباه اعلام نموده (به جای ذکر غصب عنوان از جعل عنوان استفاده کرده ام) و از آن شکایت آقای م. م. تبرئه شده و ایشان علیه اینجانب اعاده حیثیت کرده آیا بنده مجازات خواهم شد؟ ضمن آنکه پرونده غصب عنوان علیه نامبرده تحت پیگرد قضایی و قرار تامین برای ایشان به دلیل غصب عنوان صادر شده است. بنده برای دفاع از خود در دادگاهی که علیه اینجانب به اتهام تهمت و افترا و نشر اکاذیب تشکیل خواهد شد چه دفاعیه ای ارائه دهم؟ با تشکر و سپاس فراوان م. ک.

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و خسته نباشید اینجانب مرداد ماه 91 یک آپارتمان پیش خرید کردم که مبلغ کل 200 میلیون تومان بوده 90 میلیون تومان آن موقع عقد قرارداد توسط پیش فروشنده دریافت شد و مابقی و متناسب با پیشرفت کار ساختمان که تاکنون 130 میلیون تومان پرداخت شده است و ساختمان در وضعیت سفت کاری می باشد موعد تحویل آپارتمان بهمن ماه 92 بوده ولی مالک ساختمان می گوید به دلیل مشکلات مالی توانایی تکمیل ساختمان را ندارد و چند ماهی است که کار را متوقف کرده است در قرارداد موارد ذیل توافق شده است در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی غیر از عامل قوه قاهره مانند رهن ، مصادره ، عملیات اجرائی دادگستری و یا اجرای اسناد رسمی ، مستحق للغیر و غصبـی بودن قانونـاً قابل انتقــال به خریـدار نبوده فروشنـده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله معادل .200000000. ریال بعنوان خسارت به خریدار بپردازد . این قرارداد فروشنده را از هرگونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و دلیل به غیر از خریدار منع می کند . در صورت تخلف و انتقال به غیر ، خریدار حق خواهد داشت درخواست فسخ قرارداد را نموده و یا با اقامه دعوی ابطال به طرفیت فروشنده و منتقل الیه ، الزام فروشنده را به انتقال مورد معامله بخواهد . در صورتیکه الزام ممکن نباشد خریدار حق فسخ معامله را دارد و فروشنده موظف است کلیه هزینه هایی که خریدار متقبل شده بپردازد و معادل 200000000ریال بعنوان خسارت تخلف از عدم انجام تعهد به وی پرداخت نماید . قیمت توافق شده برای معامله در بند 1 ماده 3 به هیچ عنوان و به جهت نوسان قیمت مورد معامله قابل تغییر نیست و از این حیث حق و ادعایی برای فروشنده یا خریدار متصور نیست لطفا مرا راهنمایی نمائید آیا ایشان می تواند مبلغ بیشتری از قیمت توافقی در قراداد دریافت کند؟ خسارتهایی که در قرارداد آمده است آیا شامل شرایط فعلی نیز می شود؟ آیا می تواند به بهانه مشکلات مالی اقدام به فسخ قرارداد نماید؟ با توجه به گرانی شدید مسکن در یک سال گذشته و در صورت امکان فسخ قرارداد آیا پرداخت پول اینجانب منجر به ضرر شدید بنده نخواهد؟

در خصوص سوال اول پاسخ خیر است زیرا در قرارداد شرط شده نوسانات قیمت موجب تغییر ان نخواهد شد و فروشنده نمی تواند مبلغ بیشتری را بخواهد . در خصوص سوال دوم

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و ادب و احترام خدمت وکبل محترم به استحضار عالی میرساند: در زمستان 87 از خانمی یک واحد اپارتمان بصورت وکالتی خریداری نمودم. نحوه آشنایی مراجعه با سازنده ساختمان به منزل ایشان جهت معرفی به عنوان مشتری بود. پس از اشنایی و تفاهمات اولیه بر سر قیمت اپارتمان، آن خانم به اصرار خودشان یک وکالت تام به بنده دادند تا امور آب و برق و شهرداری و... آپارتمان نوساز ایشان را پی گیری کنم تا بعد آنرا معامله کنیم ولی همیشه من از دریافت وکالت نامه پرهیز و همیشه نزد ایشان ماند و هیچگونه استفاده و یا سوء استفاده ای از آن صورت نگرفت. چند هفته بعد با توافقات قبلی و با اصرار ایشان بخاطر هزینه بالای بنگاه ، جهت تنظیم مبایع نامه در منزل ایشان با حضور شهود + سازنده ساختمان یک مبایعه نامه عادی تنظیم نمودیم که عینا تمام مطالب مبایعه نامه بنگاهی در آن قید شده است. مدارک اینجانب عبارت است از : مبایعه نامه عادی + رسید دریافت وجوه پرداختی + اقرار نامه عادی فروشنده (آن خانم) مبنی بر انجام معامله و دریافت وجوه و تحویل آپارتمان با خط و امضاء خودشان و امضاء سازنده ساختمان و 2 شاهد + وکالت بلاعزل ضمن عقد لازم خارج + تصرف + قرارداد انجام کارهای نیمه تمام اپارتمان مذکور با امضاء فروشنده ، اینجانب، سازنده ساختمان و دو تن از همسایگان فروشنده که سازنده ساختمان چکی در وجه اینجانب بابت کارهای نیمه تمام اپارتمان با ذکر پلاک ثبتی ان صادر نموده است. اکنون پس از یک سال و نیم اخیرا آن خانم فروشنده آپارتمان مذکور با طرح شکایتی با عنوان خیانت در امانت ، جعل عنوان ، امیدوار کردن به انجام برخی امور و کلاهبرداری علیه اینجانب با معرفی 4 شاهد ادعا کرده است که اینجانب طی 6 ماه رفت و آمد به منزل ایشان با جعل عنوان گفته ام که وکیل و اطلاعاتی هستم و پاسپورت و 700 هزار تومان از وی دریافت نموده تا او را درسفرحج ثبت نام نمایم ، شهود ادعای شاکی را تایید و بازپرس قرار 20 میلیونی برایم صادر نموده است. من دکتر و کارمند هستم . در تمام مراحل باز پرسی ادعاهای شاکی و شهود ساختگی او را تکذیب و تمامی اتهامات انتسابی را رد نموده ام. در ضمن هنوز ساختمان فک رهن نشده است.باز پرس از اداره ام استعلام نموده و مدیر کل در جواب نوشته اند: حسب سوابق علمی و تجارب تحقیقاتی نامبرده بعنوان مشاور اینجانب در امور مطالعاتی و تحقیقاتی می باشند و تاکنون در امور محوله هیچ گونه قصوری از ایشان دیده نشده است. استدعا دارم راجع به نحوه رسیدگی به پرونده هر آنچه لازم می دانید توضیح بفرمایید و راهکار خروج از این توطئه که گویی با تبانی سازنده ساختمان طراحی شده مرا نجات دهید . از لطف حضرتعالی بسیار سپاسگذارم.

با عنایت به مطالب مطروحه از جانب شما و با عنایت به ظاهر مطالب ارائه شده از ناحیه حضرتعالی باید به عرض برسانم که اولاً بنابر آنچه که شما فرموده اید و مدارکی که مثبت مالکیت شما هستند، مالکیت شما بر

مشاهده پاسخ کامل

قانون-مجازات-اسلامی-بخش-دوم

قانون مجازات اسلامی بخش دوم

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.