×

تهدید به مجازات حبس موثرتر از اعمال حبس است

تهدید به مجازات حبس موثرتر از اعمال حبس است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت تهدید به مجازات حبس موثر‌تر از اعمال حبس و زندان است، زیرا فرد از رفتن به زندان گریزان بوده و به گونه‌ای رفتار می‌کند تا حبس نشود

تهدید-به-مجازات-حبس-موثرتر-از-اعمال-حبس-است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: تهدید به مجازات حبس ( مقالات مرتبط با حبس - سوالات مرتبط با حبس ) موثر‌تر از اعمال حبس و زندان است، زیرا فرد از رفتن به زندان گریزان بوده و به گونه‌ای رفتار می‌کند تا حبس نشود.

جایگزینهای حبس - حق حبس - توقیف و حبس غیرقانونی - تلاش دستگاه قضایی اجرای مجازات های جایگزین حبس است - تسریع در کاهش مجازات حبس با اصلاح قوانین - حبس الکترونیکی از ابداعات قانون جدید مجازات اسلامی - برخورد قانون با توقیف و حبس غیرقانونی 

 محمدرضا حبیبی درباره امکان جایگزینی مجازات حبس ابد برای سوداگران مرگ به جای مجازات اعدام، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مطلوب و مناسبی که در قانون مجازات اسلامی دیده شده، مجازات جایگزین حبس است.

وی با بیان این که در استان یزد توصیه شده تا جایی که امکان دارد از مجازات جایگزین حبس استفاده شود، در تشریح دلایل این مسئله، افزود: چرا که تهدید به مجازات حبس موثر‌تر و کارساز‌تر از حبس است.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به این که محدودیت و سلب آزادی در زندان تاثیر بسیاری در پیشگیری و کاهش جرائم در جامعه دارد؛ چرا که فرد تلاش می‌کند تا مرتکب خطا و جرم نشود، تصریح کرد: تا زمانی که تهدید به مجازات حبس صورت گیرد همیشه فرد سعی می‌کند وارد زندان نشود.

وی در بیان دلایل این مسئله با اعتقاد بر این که هر فردی وارد زندان شود، ترس و قبح زندان برایش می‌ریزد، بیان کرد: در حقیقت مجازات جایگزین حبس کارآیی و نتیجه بیشتر و مناسب‏‏تری نسبت به اعمال مجازات حبس ( مقالات مرتبط با حبس - سوالات مرتبط با حبس ) دارد.

حبیبی، حبس‌‏‏زدایی و کاهش جمعیت زندان‌ها را یکی از اهداف دستگاه قضایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بر همین اساس دستگاه قضایی در راستای تحقق این هدف تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

حقی به نام حبس - اما و اگرهای مجازات حبس - تبدیل تبعید به جزای نقدی یا حبس و شرایط آن - ضرورتهای بکارگیری مجازات های جایگزین حبس 

رییس دادگستری یزد با بیان این که در نظام اسلامی، هدف از زندان انتقام‎‎جویی و تحمیل کیفر نیست، گفت: ندامتگاه مکانی است که زمانی که فردی واردش می‌شود بازسازگاری و تربیت شده و پس از تحمل دوره کیفری به زندگی عادی خود برگشته و به دور از آسیب‌های گذشته به آغوش جامعه باز می‌گردد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.