×

علی مندنی پور آزمون روز جمعه برگزار می شود

علی مندنی پور آزمون روز جمعه برگزار می شود

خبرگزاری های داخلی از صدور حکم پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داده اند، اما علی مندنی پور ضمن تکذیب این خبر می گوید آزمون روز جمعه کانون وکلا بدون هیچ مشکل و تغییری برگزار می شود

علی-مندنی-پور-آزمون-روز-جمعه-برگزار-می-شود وکیل 

خبرآنلاین - خبرگزاری های داخلی از صدور حکم پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داده اند، اما علی مندنی پور ضمن تکذیب این خبر می گوید: آزمون روز جمعه کانون وکلا بدون هیچ مشکل و تغییری برگزار می شود.

محمد حسین نجاتی: روز گذشته یک مقام قضایی در دادسرای تهران حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را تحت عنوان "فعالیت غیر قانونی" صادر کرد رئیس کانون وکلا در این مورد به خبرآنلاین می گوید: از ما دو سال پیش شکایت شده بود، شکایت مربوط به یکی از داوطلبان بوده است ،این شکایت منجر به دستور قضایی بازپرس مبنی بر پلمب کانون وکلا شده است و حکم قضایی نبوده است، و از آن جایی که تنها دستور قضایی یک بازپرس بوده است منجر به پلمب کانون وکلا نشده است.

علی مندنی پور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گو با خبرآنلاین پلمپ این مرکز را تکذیب کرد و توضیح داد که مبنای خبر منتشر شده از سوی رسانه ها حکم قضایی دادگاه نبوده است، بلکه دستور قضایی یک بازپرس بوده که پس از صحبت با مقامات اجرا نشده است و مطمئنا تاثیری در روند برگزاری آزمون روز جمعه هم ندارد.

مندی پور در رابطه با جزئیات اخبار منتشر شده درباره پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز می گوید: متاسفانه بحث پلمب کانون وکلا به شکل غیر حرفه ای مطرح شده است و با منطق رسانه ای و حقوقی سازگاری ندارد، چرا که اصل قضیه این است که دو سال پیش یکی از داوطلبان نسبت به حق خود در آزمون شکایتی را مطرح کرد، که روز گذشته از سوی بازپرس این پرونده حکمی مطرح شد که همین حکم در اختیار رسانه ها قرار گرفت، در صورتی که ما الان در کانون وکلا هستیم و بحث پلمب را از طریق رسانه ها شنیدیم.

این در حالی است که ساعت پیش برخی خبرگزاری های داخلی از صدور حکم پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز توسط یک مقام قضایی خبر داده بودند.

او می افزاید: نکته مهم دیگر این است که دستور قضایی ای که از سوی بازپرس پرونده شکایت این داوطلب مطرح شده، اصلا به دست ما نرسیده است و هنوز هیچ جزئیاتی از شکایت مطرح شده نداریم.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه آزمون کانون وکلا در روز جمعه 19 آبان بدون هیچ تغییر و مشکلی برگزار می شود، می گوید: روز گذشته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور این دستور قضایی را دریافت کرده بودند، که مسئولان این سازمان نیز تاکید داشتند این دستور بازرسی منجر به پلمب و لغو آزمون نمی شود.

او می افزاید: ما منکر شکایت های مطرح شده از خومان نیستیم و سعی می کنم حتی در صورت وارد بودن آن حق شکایت کننده ضایع نشود، اما نمی شود که با یک شکایت که هنوز جزئیات آن را نمی دانیم و چیزی از آن به ما ابلاغ نشده است، دوستان بخواهند کانون وکلای دادگستری را که روز جمعه میزبان 42 هزار داوطلب آزمون وکلا هستند را پلمب کند که با هیچ منطقی جور در نمی آید.

مندنی پور تاکید می کند: این مسئله برای ما قابل قبول نیست و بعید می دانم در تاریخ دادگستری این کشور موارد این چنینی سابقه داشته باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.