×

ضرورت موضع گیری رهبران دینی علیه خشونت ها نسبت به مظلومان

ضرورت موضع گیری رهبران دینی علیه خشونت ها نسبت به مظلومان

رئیس قوه قضاییه نزدیکی و تعامل میان ادیان توحیدی را زمینه‌ساز نزدیکی میان مردم جهان و پرهیز از خشونت، تجاوز و تعدی دولت‌های ظالم علیه ملت‌های مظلوم در دنیا دانست

ضرورت-موضع-گیری-رهبران-دینی-علیه-خشونت-ها-نسبت-به-مظلومان وکیل 

رئیس قوه قضاییه نزدیکی و تعامل میان ادیان توحیدی را زمینه‌ساز نزدیکی میان مردم جهان و پرهیز از خشونت، تجاوز و تعدی دولت‌های ظالم علیه ملت‌های مظلوم در دنیا دانست.

خشونت قانونی و خشونت غیرقانونی - رفع چالش های اجتماعی ، خشونت را می خشکاند  

 آیت‌ الله آملی لاریجانی بعدازظهر روز دوشنبه در دیدار نرسس بدروس پاتریارک رهبر ارامنه کاتولیک جهان، معضل جهان امروز را «خلاء معنویت» دانست و گفت: در جهان امروز علت‌ها و اسباب از خود بیگانگی و دور شدن مردم از معنویات و ادیان توحیدی بسیار است و وظیفه علمای دینی است که با تلاش و انسجام حقیقت ادیان توحیدی و ماهیت‌ ضد ظلم ادیان الهی را به مردم بشناسانند.

وی با تأکید بر این‌که «مهمترین تعلیم ادیان الهی، توحید است و حقیقت توحید باید از سوی علمای دین برای مردم بازگو و تبیین شود» افزود: تمام ادیان الهی ریشه توحیدی دارند و این مسئله نقطه مشترک تعامل میان ادیان و زمینه‌ساز دوری از خشونت وجنایت‌های مختلف در جهان است.

وی به تحریم‌های غرب علیه ایران و تناقض‌های آنان در برخورد با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: نگاه حکام کشورهای غربی به کشورها و ملت‌های جهان نگاه عادلانه،‌ دینی و الهی نیست و کاملاً ظالمانه است؛ به عنوان مثال کشورهایی هستند که در آن هیچ انتخاباتی برگزار و زنان در آن کشورها حتی حق رانندگی هم ندارند، مورد حمایت آنان هستند و کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حقوق بشر محکوم می‌کنند و این موضوع اوج تضاد و دوگانگی‌ غربی‌ها در ادعاهای‌شان را ثابت می‌کند.

ارعاب مجرمان یا رواج خشونت ؟

رئیس دستگاه قضا خواستار موضع‌گیری علما و رهبران مذهبی و دینی جهان علیه خشونت‌ها و تجاوزهای سران و دولت‌های غربی سلطه‌گر نسبت به مردم مظلوم جهان و بویژه مسلمانان شد و گفت: با توجه به نفوذ رهبران دینی مسیحیان در جهان توقع این است که در زمان‌ها و مکان‌هایی که ظلمی از سوی متجاوزان علیه مردم بی‌گناه می‌شود موضعگیری‌های مناسبی صورت گیرد.

وی با تأکید بر تلاش ادیان الهی در نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر و تقویت گرایش آنان به معنویات گفت: دولت‌های‌ ظالم و متجاوز موجب فاصله گرفتن ملت‌ها از هم می‌شوند و گرایش مردم به مادیات و دوری از معنویات را تقویت می‌کنند.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر علما و اندیشمندان دینی غرب با علما و اندیشمندان اسلامی به منظور نزدیکی بیشتر ادیان الهی و افزایش گرایش‌های معنوی مردم جهان شد.

در این دیدار نرسس بدروس پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان نیز با اشاره به این‌که «این سومین سفر من به ایران است» گفت: در اثر گسترش مادیات در جهان، معنویات بویژه در کشورهای غربی بسیار کم شده و اکنون به جرأت می‌توان گفت که مسیحیت واقعی تنها به خود کشور واتیکان محدود است.

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد که برای برخی حکومت‌ها در جهان به صرفه نیست که ادیان الهی به هم نزدیک شوند و صلح و آرامش برقرار شود، آن‌ها دوست دارند میان ملت‌ها جنگ درگیرد و فاصله بین ملت‌ها فاصله‌ای مادی و اقتصادی ‌شود.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری بسیار خوبی در زمینه انجام فعالیت‌های دینی پیروان ادیان دارد.

آملی لاریجانی گفت: اقدامات تفرقه‌آمیز مانند توهین به ادیان به هیچ وجه قابل قبول نیست و از نظر ما آن‌چه در فرانسه به عنوان نشر کاریکاتور علیه مسلمانان انجام شد توهین به یک و نیم میلیارد مسلمان بود و این اقدام موهن درباره سایر ادیان الهی نیز اتفاق افتاده و مورد اعتراض ما هم بوده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.