×

56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز بوده است

56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز بوده است

مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور گفت 56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شد

56-درصد-استخدامهای-دولت-قبلی-بدون-مجوز-بوده-است

مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور گفت: 56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شد.

نگاهی به استخدام در قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری - قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام 

 مختار محمدی در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 499هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام ( مقالات مرتبط با استخدام - سوالات مرتبط با استخدام ) شدند.

وی توضیح داد: تعداد استخدام‌های انجام شده طی هشت سال دولت قبلی 894 هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی بود که از این تعداد 395 هزار نفر که 44 درصد را شامل می‌شود دارای مجوز قانونی بودند. از این تعداد استخدام شده تنها 210 هزار نفر که 23 درصد را شامل می‌شود از طریق آزمون جذب و بکارگیری شدند بنابراین 499هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام ( مقالات مرتبط با استخدام - سوالات مرتبط با استخدام ) شدند. 684 نفر بدون برگزاری آزمون عمومی، استخدام و بکارگیری شدند.

محمدی اضافه کرد: با ایرادی که رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به استخدام طرح مهرآفرین گرفتند، استخدام 394 هزار نفر لغو شد. در صورتی که این تعداد استخدام که با شروع دولت یازدهم فرآیند جذب آنها متوقف شده، انجام می‌شد تعداد استخدام‌ها به یک میلیون و 288 هزار نفر می‌رسید و سالانه 8000 میلیارد توان بار مالی برای دولت داشت.

وی یادآور شد: مجموع کارمندان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی اعم از حقوق بگیران و بازنشستگان و مستمری بگیران در سال‌جاری هشت میلیون و 476 هزار 488 نفر را شامل می‌شود.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در شورای راهبری توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 874 نفر معاون وزیر و یا هم تراز با معاون وزیر، 145هزار و 199 نفر مدیر ستاد و استانی تا سطح روسای استانی و 296هزار و 336 نفر مدیران واحدهای عملیاتی در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند. در مجموع 442هزار و 409 نفر مدیر در این عناوین در دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد که آمار شرکتها، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی منظور نشده است.

وی با یبان اینکه 3.1 درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی کشور دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند، ادامه داد: 5.2 درصد دارای مدرک فوق لیسانس، 41.7 درصد لیسانس و 50 درصد زیر لیسانس هستند.

مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور بیان کرد: براساس احکام برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور باید واحدهای سازمانی در سطح اداره کل و مرکز و استانها به 1313 واحد برسد. 64هزار و 552 واحد سازمانی در سال 84 داشته‌ایم اما از سال 84 تا استقرار دولت یازدهم تعداد واحدهای سازمانی در سطح اداره کل و اداره در مرکز استانهای به 98 هزار و 678 واحد سازمانی رسید که 51 درصد رشد داشته است که نه تنها با احکام پیش بینی شده در برنامه انطباق داده نشده بلکه افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه 2 میلیون و 212 هزار نفر، تعداد نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 84 بوده است، خاطرنشان کرد: در اثر واگذاری دستگاه‌هایی که امکان واگذاری به بخشهای غیر دولتی داشته‌اند 118 هزار نفر از آمار دستگاه‌های دولتی خارج شدند و با اینکه تعداد خارج شدگان طی هشت سال 608 هزار نفر بوده، با همه این تعداد، خروجی تعداد نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 92 به 2 میلیون و 380 هزار نفر رسیده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.