×

نایب رییس کانون مرکز مردودین آزمون وکالت حق اعتراض دارند اما شکایت نه

نایب رییس کانون مرکز مردودین آزمون وکالت حق اعتراض دارند اما شکایت نه

نائب رئیس اول کانون وکلای مرکز با اشاره به شکایت یکی از مردودین آزمون وکالت از اتحادیه و قرار پلمپ آن گفت شاکی خصوصی محسن شادمان از مردودین آزمون وکالت 90 بوده که در دادسرای ناحیه 6 شکایت کرده در حالیکه آن‌ها حق اعتراض داشته اما حق شکایت نداشته‌اند و آزمون وکالت هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارد

نایب-رییس-کانون-مرکز-مردودین-آزمون-وکالت-حق-اعتراض-دارند-اما-شکایت-نه

نائب رئیس اول کانون وکلای مرکز با اشاره به شکایت یکی از مردودین آزمون وکالت از اتحادیه و قرار پلمپ آن گفت: شاکی خصوصی محسن شادمان از مردودین آزمون وکالت 90 بوده که در دادسرای ناحیه 6 شکایت کرده در حالیکه آن‌ها حق اعتراض داشته اما حق شکایت نداشته‌اند و آزمون وکالت هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارد.

شاپور منوچهری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای پلمپ اتحادیه سراسری کانون وکلا اظهار داشت: کانون به موجب لایحه قانونی استقلال در سال 1331 تاسیس شد و در همین  سال به تصویب مجلس رسید در نتیجه کسی نمی‌تواند ادعای پلمپ این مؤسسه را به دلیل عدم ثبت آن داشته باشد.

نائب رئیس کانون وکلا مرکز ادامه داد: متاسفانه در این مبحث اتحادیه و کانون خلط شده، اتحادیه و کانون دو نهاد کملا قانونی بوده و اتحادیه طبق قانون اساسی که احزاب، جمعیت‌ها و نهادها برای فعالیت نیازی به اخذ مجوز نداشته شروع به فعالیت کرده هر چند اتحادیه کانون وکلا در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با شکایت یکی از مردودین آزمون وکالت سال گذشته از اتحادیه و قرار پلمپ آن گفت: شاکی خصوصی محسن شادمان از مردودین آزمون وکالت 90 بوده که در دادسرای ناحیه 6 شکایت کرده و این مردودین از کانون می‌خواهند بر خلاف قانون آن‌ها را بپذیرند، در حالیکه آن‌ها حق اعتراض داشته اما حق شکایت نداشته‌اند و آزمون وکالت هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: خبرگزاری که اقدام به انتشار خبر پلمپ اتحادیه کرده طبق قانون موظف به تکذیب آن بوده و در غیر اینصورت به صلاح کانون علیه منتشر کنندگان این اخبار شکایت خواهیم کرد.

منوچهری با بیان اینکه کانون از پرداختن به دعوی و حواشی پرهیز می‌کند، تصریح کرد: کانون وکلا بدون اینکه دیناری از بودجه کشور صرف کند به مردم خدمت کرده و در جهت دادرسی عادلانه گام برداشته و آنان که مخالف استقلال کانون وکلا هستند، مخالفان اصلی مردم و آحاد جامعه بوده و تاب دیدن  قاضی و وکیل و کانون مسقل را ندارند.

نائب رئیس کانون وکلا در پایان در رابطه با کیفیت آزمون امسال خاطرنشان کرد: کیفیت و نحوه برگزاری این آزمون خوب بوده و آزمون به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کنندگان به صورت یک مرحله‌ای انجام شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.