×

ارجاع روزانه 30 جسد به پزشکی قانونی تهران

ارجاع روزانه 30 جسد به پزشکی قانونی تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت روزانه 28 تا 30 جسد به پزشکی قانونی تهران ارجاع می‌شود

ارجاع-روزانه-30-جسد-به-پزشکی-قانونی-تهران

 مدیرکل پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )  استان تهران گفت: روزانه 28 تا 30 جسد به پزشکی قانونی تهران ارجاع می‌شود.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی

 بشیر نازپرور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه 28 تا 30 جسد به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که سالانه 10 هزار جسد فقط به مرکز پزشکی قانونی کهریزک از بیمارستان‌ها و از محل تصادفات در سطح شهر و منازل با دستور مراجع قضایی ارجاع می‌شود که در صورت نیاز جسد کالبد شکافی شده و همان روز جسد تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولاً موارد مشکوک و غیرطبیعی و براثر تصادف به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، گفت: ما بدون دستور قضایی هیچ اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم؛ در حقیقت اکثر موارد علت فوت جسد مشخص است و اگر مشخص نباشد، اقدامات تخصصی صورت گرفته و جسد تحویل و علت فوت بعد از آزمایشات مشخص می‌شود.

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند - مهم ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به این‌که اتفاقات خاص و عجیب بسیاری به پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) ارجاع شده است، افزود: یکی از خاطره‌های عبرت‌انگیز بنده این بود که به محل تشریح جنازه رفتم که در یک تخت نوزادی قرار داشت و در تخت مجاور یک فرد 90 ساله که این امر نشان‌دهنده این است که مرگ سن نمی‌شناسد همچنین یک روز چند جسد نوزاد دو سر آورند که در اطراف بیابان‌های تهران انداخته بودند و اکنون در موزه پزشکی قانونی استان تهران است. یک مورد هم این بود که در هنگام تشریح جسد متوجه صداهایی از خارج از سالن تشریح شدیم که وقتی به بیرون سالن رفتیم مشاهده کردیم فرزندان متوفی هنوز مرگ پدرشان تأیید نشده، سر ارث و میراث در حال کتک‌کاری هستند.

نازپرور در خصوص این‌که آیا ممکن است جسدی مجدد زنده شود، بیان کرد: خیر به این شکل نیست. وقتی فردی فوت می‌کند دیگر زنده نمی‌شود و اگر زنده شده است موضوع به تشخیص باز می‌گردد که به دلیل صدمات شدید این اتفاق رخ می‌دهد ولی در چند سالی که بنده بودم این امر را شاهد نبودم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده حتی افرادی در قبر گاهی زنده می‌شوند، ادامه داد: چنین چیزی امکان ندارد و و امکان ندارد و در ایران چنین امری رخ نمی‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به ارجاع افراد معروف به پزشکی قانونی و معاینه این افراد از جمله شهید صیاد شیرازی و شهید لاجوردی توسط وی گفت: از بازیگران معروف که به پزشکی قانونی ارجاع شدند می‌توانم پوپک گلدره و حسین پناهی را نام برد. آقای حسین پناهی را در ابتدا به عنوان جسد ناشناس انتقال داده بودند و بعد از گذشت 10 روز از مرگ وی هویتش شناخته شد.

نازپرور با بیان این‌که خانواده‌ای که می‌گوید جسد متوفقی آنها به پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) ارجاع نشود، بستگی به نظر و تشخیص قاضی پرونده دارد و ما در این امر دخیل نیستیم، اظهار داشت: ما شاهد اجساد بسیاری از افراد به صورت ناشناس بودیم که بعد از چند ماه هویت آن‌ها مشخص شد ولی به طور کلی ما مسئول نگهداری اجساد نیستیم و نگهداری وظیفه ما نیست.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.