×

بازنگری لایحه کودکان بد و بی سرپرست

بازنگری لایحه کودکان بد و بی سرپرست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت 21 ایراد فقهی و حقوقی که شورای نگهبان بر لایحه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گرفته بود حل شد و این لایحه مورد بازنگری قرار گرفت

بازنگری-لایحه-کودکان-بد-و-بی-سرپرست وکیل 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 21 ایراد فقهی و حقوقی که شورای نگهبان بر لایحه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گرفته بود حل شد و این لایحه مورد بازنگری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا عزیزی روز گذشته در دومین روز از همایش کشوری بررسی راهکارهای ارتقاء سلامت اجتماعی کودکان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: لایحه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست که پس از 40 سال مورد بازنگری قرار گرفته، طی چند روز آینده تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: دراسلام تأکید بسیاری بر حقوق کودکان شده است از جمله اینکه با کودکان با مهربانی رفتارکنید، احترام بگذارید و اسمهای زیبا برایشان انتخاب کنید ولی ما به طور شایسته به آن رفتار نمی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کنوانسیون حقوق کودک 54 ماده دارد که 43 ماده آن به طور مستقیم و غیر مستقیم توجه دولت را به خود معطوف کرده است که ما در قانونگذاری برای کودک علاوه بر اجرای کنوانسیون، اسلام را نیز مد نظر داریم.

وی عنوان کرد: دولت در پرورش و تربیت کودکان بیشتر از والدین نقش دارد و با ایجاد شرایط مطلوب باید زمینه تربیت صحیح را آماده و برنامه رفاهی و اجتماعی داشته باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: متخصصان و کارشناسان باید با دولت و سازمان های حمایتی ارتباط برقرار کنند و به ارائه مقاله یا پروژه اکتفا نکنند این عوامل زمانی ارزش دارند که عملی شوند.

وی یادآور شد: کشورهای غربی مدعی حقوق بشر هستند در حالی که در جنگ با غزه، فلسطین، عراق و هیروشیما کودکان بسیاری را از بین بردند در حالی که مسلمانان توجه ویژه‌ای به امر تربیت کودکان دارند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.