×

اتهام جعل عنوان علیه کانون وکلای مرکز یک اتهام واهی است

اتهام جعل عنوان علیه کانون وکلای مرکز یک اتهام واهی است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز شکایت مطرح شده علیه کانون وکلای مرکز را که در شعبه دوم دادسرای خارک مطرح است؛ واهی خواند و گفت که این شکایت هیچ‌گونه مبنای حقوقی ندارد

اتهام-جعل-عنوان-علیه-کانون-وکلای-مرکز-یک-اتهام-واهی-است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز شکایت مطرح شده علیه کانون وکلای مرکز را که در شعبه دوم دادسرای خارک مطرح است؛ واهی خواند و گفت که این شکایت هیچ‌گونه مبنای حقوقی ندارد.

گودرز افتخار جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که شکایت مطرح شده با عنوان «جعل عنوان» علیه بنده مطرح شده است، اظهار کرد: شکایت به این صورت بوده که یکی از کارمندان کانون مرکز که مسوول انجام دادن کارهای دفتر بوده است، تاریخ نامه‌ای را به جای این که 1 / 5/ 91 درج نماید به صورت اشتباه تاریخ 5 / 1 /91 (زمانی که بنده ریاست کانون را نداشته ام) درج کرده است.

وی با بیان این که مطلبی هم که در نامه بوده، متضمن هیچ امر مهمی نبوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس اوراقی اشتباهی به کانون مرکز فرستاده شده است که به وسیله این نامه، اوراق را عودت دادند لذا در این شکایت نه جعل عنوان مصداق دارد و نه جرم دیگری ارتکاب یافته است و به نظر می‌رسد این شکایت واهی است و کانون وکلای دادگستری مرکز هم به عنوان مفتری، شاکی را تعقیب خواهد کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه شکایت مطرح شده علیه کانون وکلای مرکز یک شکایت کیفری است، گفت: شاکی این پرونده یکی از افرادی است که در آزمون وکالت سال گذشته مردود شده است و بازپرس پرونده فعلا در حال رسیدگی به این پرونده است.

افتخارجهرمی در زمینه پنج دادخواستی که علیه کانون وکلای مرکز در مجتمع قضایی شهید بهشتی مطرح شده است، نیز گفت: این دادخواست‌ها، دادخواست‌هایی حقوقی است و از طرف افرادی که در آزمون وکالت سال گذشته مردود شده‌اند، مطرح شده است.

وی افزود: این دادخواست‌ها، راجع به نحوه عملکرد کانون وکلای دادگستری مرکز به دادگاه عمومی تهران ارائه داده شده است که چهار مورد از این دادخواست‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت و رای به نفع کانون مرکز داده شد و زمان رسیدگی به پنجمین دادخواست در دی ماه است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مطرح شدن پلمب اتحادیه‌ی وکلا (اسکودا) نیز اظهار کرد: اتحادیه‌ی وکلا نماینده کلیه کانون‌های وکلای دادگستری است و برای کارهایی که انجام می‌دهد از همه کانون‌ها نمایندگی دارد و رییس اتحادیه هم توسط هیات مدیره‌های کانون وکلای دادگستری انتخاب شده است و کارهایی که به وکالت از کانون‌ها انجام می‌دهد؛ قانونی است.

افتخارجهرمی در پایان گفت: اگر اتحادیه‌ی وکلا مرتکب تخلفی شده باشد بنده از آن بی‌اطلاع هستم ولی تا آنجایی که گزارش داده شده است، اتحادیه‌ی وکلا تخلفی را انجام نداده است. به هر حال در این رابطه مراجع قضایی به آن رسیدگی و قضاوت خواهند کرد و مسلما رایی‌ که صادر خواهد شد مطابق قانون خواهد بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.