×

غیبت بیش از 15 روز از سربازی جرم محسوب می شود، جرائم را تا حدی کنترل کرده ایم

غیبت بیش از 15 روز از سربازی جرم محسوب می شود، جرائم را تا حدی کنترل کرده ایم

رئیس ستاد قضایی نیروهای مسلح گفت ‌ یک سری رفتارها در داخل سازمان جرم تلقی می‌شود که ممکن است در جامعه جرم تلقی نشوند مثل غیبت از سربازی که اگر بیش از 15 روز طول بکشد فرار از خدمت محسوب می‌گردد

غیبت-بیش-از-15-روز-از-سربازی-جرم-محسوب-می-شود،-جرائم-را-تا-حدی-کنترل-کرده-ایم

رئیس ستاد قضایی نیروهای مسلح گفت:‌ : یک سری رفتارها در داخل سازمان جرم تلقی می‌شود که ممکن است در جامعه جرم تلقی نشوند مثل غیبت از سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) که اگر بیش از 15 روز طول بکشد فرار از خدمت محسوب می‌گردد.

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولان غایب - صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

غیبت بیش از 15 روز از سربازی جرم محسوب می‌شود/ جرائم را تا حدی کنترل کرده‌ایم ، حجت‌الاسلام «محمدکاظم بهرامی» رئیس سازمان قضایی استان تهران در حاشیه شانزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم در جمع خبرنگاران، با اشاره به مساله ضرب و جرح در جامعه گفت: با توجه به وظایف نیروهای مسلح متناسب با آن ممکن است جرائمی اتفاق افتاد به خصوص در نیروهای انتظامی که با مردم مواجه هستند.
 
وی ادامه داد: ممکن است در بخشی از این موارد پیگیری پرونده‌ها به لحاظ تخلفاتی که صورت گرفته، برخی از اعضای نیروهای مسلح بخواهند اعمال قانون کنند که شاید موجب بروز برخی مشاجرات شده باشد.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران تصریح کرد: ممکن است مأموری مرتکب برخورد فیزیکی شود و از طرفی هم آن فرد شکایت کند، در مجموع ما باید به این مسائل رسیدگی کنیم.
 
حجت‌الاسلام بهرامی افزود: ما نباید بگذاریم این مسئله اتفاق بیافتد زیرا یک بدبینی در افکار عمومی مردم ایجاد می‌شود و ضرب و جرح به لحاظ ویژگی که دارد در دستور کار قرار ندارد و همچنین عواملی باعث ضرب و جرح می‌شود را بررسی می‌کنیم و حتی ممکن است این مسئله در دورهای آموزشی قرار گیرد.

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج 
 
وی اظهار داشت: بحث کنترل خشم، آموزش حلم و بردباری به مأموران از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه با توجه به ایام پایانی سال وضعیت پرونده‌ها چطور بوده است گفت: ما توانسته‌ایم در سازمان قضایی جرائم را کنترل کنیم اما به طور کلی آمار جرائم بالا نرفته است ولی در جرائم تک به تک آمار کاهش و افزایش داشته‌ایم و شاهد افزایش آمار قابل قبولی نیستیم.
 
حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به آمار بیشترین تخلفات در سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: یک سری رفتارها در داخل سازمان جرم تلقی می‌شود که ممکن است در جامعه جرم تلقی نشوند مثل غیبت از سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) که اگر بیش از 15 روز طول بکشد فرار از خدمت محسوب می‌گردد.
 
وی ادامه داد: همچنین از جمله اینگونه جرائم لغو دستور است یعنی فرماندهی دستور می‌دهد اما اجراء نمی‌شود که در راستای پیشگیری اینگونه جرائم عمل می‌کنیم.

قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی 
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان با اشاره به انجام مفاسد اقتصادی در سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: وضعیتی که در رابطه با مفاسد اقتصادی در جامعه وجود دارد در نیروهای مسلح نیست اما در نیروها مسلح ما معاملاتی داریم که ممکن است سوء استفاده‌های مالی انجام شود که با آنها برخورد خواهیم کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.