بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
دکتر حسن محسنی
آدرس : تهران، 7 تیر، ابتدای قائم مقام فراهانی کوچه یکم پلاک 9 طبقه همکف دفتر حقوقی پورطهماسبی فرد و همکاران
وب سایت دکتر حسن محسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
الهام افراسیابی
آدرس : تهران، منطقه یک ، خیابان شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه، بین کوچه پروین و واعظی، پلاک 1897 دفتر وکالت الهام افراسیابی، کدپستی 1933933171
وب سایت الهام افراسیابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی محمدی
آدرس : تهران - میدان ونک -خیابان گاندی شمالی -کوچه صانعی غربی -پلاک ۲۳ -واحد۱۵
وب سایت علی محمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمدرضا علیزاده ثابت
آدرس : تهران - سعادت آباد - پایین تر از میدان سرو- ابتدای 18 متری مطهری - پلاک 10 - طبقه سوم- واحد 8
وب سایت محمدرضا علیزاده ثابت وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

محدوده زوج و فرد در پایتخت لغو می شود؟

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 06-12-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
محدوده زوج و فرد در پایتخت لغو می شود؟

اتخاذ تدابیر ویژه برای کنترل بار ترافیکی در مرکز کلانشهری به نام تهران اگر چه سال هاست که به منظور رفاه حال شهروندان و مهم‌تر از ان کاهش میزان ذرات آلاینده ناشی از تردد وسایل نقلیه در مرکز شهر در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای متولی قرار گرفته است، ایده‌هایی که در قالب اعمال طرح ترافیک یا زوج و فرد برای همه ما آشنا است اما به نظر می‌رسد، راهکارهای قدیمی این روزها چندان هم جوابگو نبوده و در کشاکش اجرایی شدن برخی‌ها با نقض قانون آن را دور می‌زنند یا با پرداخت هزینه خرید آرم روزانه یا هفتگی عوارض مربوط به تردد در این محدوده را می‌پردازند. بنابراین نخستین واکنش به چنین اوضاعی اتخاذ برنامه‌های جدیدی است که بتواند کمکی برای افزایش تعداد روزهای سالم و پاک در این کلانشهر باشد.

پایتخت قد بلند می شود - نقش عوامل نرم افزاری در مهار معضل ترافیک - راهکارهای قانونی مهار ترافیک 

  محدوده محیط زیستی یک راهکار و جایگزین جدید

به گفته بسیاری از مدیران شهری از جمله شهردار پایتخت مهم‌ترین چالشی که این روز‌ها تهران با آن روبرو شده است آلودگی هواست. چالشی که جدا از بحث زیست محیطی ابعاد مادی، روحی و روانی شهروندان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب شده تا ایده‌ای نو به عنوان ایجاد محدوده محیط زیستی برای خودرو‌ها به میان بیاید. راه حل جدیدی که در صورت اجرایی شدن موجب لغو محدوده زوج فرد و جایگزینی این ایده جدید برای تردد خودرو‌ها باشد، تا همانطور که محمد باقر قالیباف، می‌گوید؛ با نگاه علم‌محور و تاکید بر خرد جمعی برای مشکلی به نام آلودگی هوا چاره‌اندیشی شود، زیرا که اکنون تحقق شعار آسمان آبی و زمین پاک هدف مهمی برای شهرداری تهران به شمار می‌رود که مصداق آن اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک است.  برنامه‌ای که مهدی یدی همدانی، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هم از آن یاد می‌کند، اینکه طرح ایجاد محدوده برای اعمال سیاست‌های محیط زیستی و جلوگیری از ورود خودروهایی که آلوده کننده هوا هستند به محدوده مرکزی با عنوان (LEZ) به تصویب رسیده است و این برنامه ابتدا در تهران و سپس مشهد اجرایی می‌شود. وی امیدوار است که با اعمال طرح محدوده محیط زیستی خودرو‌ها بر اساس آلایندگی که دارند از ورودشان به محدوده مرکزی جلوگیری شود و نه بر اساس پلاک خودرو. به نظر می‌رسد، راهکار جدید مبتنی بر تغییر سیاست در برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه حمل و نقل شهری بوده و به طور قطع آزمودن آن ضرر ندارد. زیرا که قرار است در آن ورود خودروها به محدوده‌ طرح ترافیک براساس استاندارد آلایندگی مدیریت شود.

مسئولیت کیفری آلودگی هوا در قانون جدید مجازات اسلامی - طرح های مقابله با آلودگی هوا ازمنظر حقوقی 

 تردد هیبریدی‎‌ها آزاد است

از این موارد که بگذریم مدیران شهری ایده دیگری نیز دارند که مبنای آن اظهارات شهردار تهران، مبنی بر این است که تصمیماتی مانند اجرای سراسری طرح‌ زوج یا فرد تاثیرات منفی زیادی بر زندگی مردم دارد، بنابراین نباید مردم را از حقوق‌شان محروم کنیم. باید در شهر تهران رویکرد‌ها را تغییر دهیم و از اعمال سیاست‌های پیشین فاصله بگیریم. براین اساس می‌توان این امتیاز را برای خودروهایی که آلاینده نیستند و از سوخت‌های پاک استفاده می‌کنند، در نظر گرفت که وارد منطقه طرح ترافیک بشوند. به عبارتی همانطور که سید جعفر تشکری هاشمی، در کسوت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: در راستای سیاست‌های زیست محیطی مدیریت شهری و حمایت از حمل و نقل پاک، ورود خودروهای فاقد آلودگی به محدوده طرح ترافیک آزاد است، البته چنین قاعده‌ای نیز برای خود شروطی دارد، به طور نمونه اینکه تردد خودروهای هیبریدی و برقی در صورتی که نسبت به ثبت اطلاعات آن‌ها از طریق سامانه اقدام شده باشد، در محدوده مذکور آزاد خواهد بود.

 تقسیم بندی خودرو‌ها به چهار رنگ

خودروی شما چه رنگی است؟ آبی، سبز، زرد یا قرمز؟ رنگبندی‌هایی که سلیقه‌ای نیست و مبنای آن به شرایط وسیله نقلیه‌ای که در اختیار دارید بازمی‌گردد. به عنوان مثال قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده‌اند، مهم‌تر از آن کاربراتوری هستند و نمی‌تواند برگه تایید معاینه فنی را دریافت کنند. البته این دسته از خودرو‌ها امکان فعالیت در تهران را ندارند. گروه دیگری که به سن فرسودگی نزدیک شده‌اند و استاندارد آن‌ها پایین‌تر از یورو۲ است در رده خودروهای زرد جای می‌گیرند و به طور قطع محدودیت‌هایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آن‌ها در نظر گفته می‌شود.  خودرو‌ها استاندارد یا سبز نیز که در رده استاندارد یورو۲ به بالا قرار دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آن‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.  اما درباره خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار می‌گیرند، باید گفت این خودرو‌ها برقی و دارای استاندارد بیش از یوروپنج هستند که محدودیت کمی در این زمینه دارند. به زبان ساده‌تر همانطور که شهردار تهران بیان می‌کند: نباید هیچ محدوده ترافیکی برای خودروهای آبی در نظر بگیریم.

ارتباط فقه محیط زیست با آلودگی هوا و بنزین - آئین نامه جلوگیری از آلودگی هوا 

شماره گذاری نشدن موتورسیکلت‌های بنزینی

اگر به آمار دهه هفتاد درخصوص آلودگی هوا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم بیشترین آسیب از بالا بودن میزان دی اکسید کربن بوده است، اما امروز در شرایطی که آلودگی هوای تهران در مواقع زیادی به سختی تحمل می‌شود دیگر ماجرا تنها افزایش  CO2نیست بلکه مجموع آلاینده‌های فضای شهر را اشغال می‌کنند که باید برای کاهش آن‌ها به دنبال راه حل بود. درحال حاضر هم گفته می‌شود که خودروهای متحرک بیش از ۸۰ درصد سهم آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند، در حقیقت خودرو‌ها منبع اصلی تولید ذرات معلق هستند. این در حالی است که شهردار تهران معتقد است که یک موتورسیکلت، ۶۰ برابر یک خودروی استاندارد ایجاد آلودگی می‌کند. شاید به همین دلیل است که تشکری هاشمی هم از ارائه پیشنهاد شماره گذاری نشدن موتورسیکلت‌های بنزینی به دولت خبر می‌دهد.  تدبیری که می‌توان در کنار سایر موارد از آن به عنوان تلاش مدیران شهری برای توسعه زیرساخت‌ها در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان یاد کرد، زیرا که ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران امروز به صورت متمرکز به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است، بیش از ۷۰ درصد بودجه نیز به طور کامل توسعه‌ای و برنامه‌ای است و ۳۰ درصد به صورت هزینه‌ای و حقوق و جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور قطع در نظر گرفتن معیار استاندارد و آلوده ساز نبودن خودروهای می‌تواند معیار مناسبی برای کاهش میزان تولید ذرات آلاینده در هوایی باشد که ساکنان پایتحت حتی کلان شهرهای دیگر تنفس می‌کنند. اما نباید فراموش کرد که این راهکار تنها می‌تواند بخش کاهش آلودگی‌های موجود در هوا را پوشش دهد و کمی با آن وجه از تدبیر تعیین محدوده طرح ترافیک که در بر گیرنده کاهش بار ترافیکی است را نقض می‌کند. هرچند که به طور قطع با فرهنگسازی در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شاید بتوان از این احتمال نامطلوب نیز جلوگیری کرد.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
وضعیت حقوقی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه توصیه های حقوقی به خریداران خودرو حضانت در آیینه قانون مهریه بهترین سن اعلام فرزند خواندگی به کودک ، پیگیری اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف فساد از طریق خدشه وارد کردن بر سیاست دولت باعث اتلاف منابع ملی می شود تشریح قوانین تملک آپارتمان ها توسط معاون رییس کل دادگستری تهران بیش از 90 سیستم رایانه ای طلا فروشان تهرانی طعمه کیلگرها شد تصویب موافقتنامه همکاری ایران و لهستان در مبارزه با جرایم سازمان یافته قانون تسهیل ازدواج پرونده ای گمشده در بایگانی دولت ها حضور وراثت جدید پس از انجام مراحل انحصار وراثت تغییر کاربری اراضی زراعی با لحاظ شرایطی امکان پذیر است آیا تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها امکان پذیر است ؟ 2 زندانی محکوم به قصاص از اعدام نجات یافتند نمایش یک کیلو بال مگس پیرامون مهریه های نامعقول سوال درباره رفتارهای پرخطر جنسی در اتوبوس های ایدز مولاوردی : سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شد تعیین مرجع تجدید نظر قرارهای ماده 273 قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کارتن خوابی کودکان را به 123 اطلاع دهید