×

اسناد صادر شده نیروی انتظامی برای نقل و انتقال خودروها وجاهت قانونی ندارد

اسناد صادر شده نیروی انتظامی برای نقل و انتقال خودروها وجاهت قانونی ندارد

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اسناد صادرشده نیروی انتظامی برای نقل و انتقال خودروها وجاهت قانونی ندارد

اسناد-صادر-شده-نیروی-انتظامی-برای-نقل-و-انتقال-خودروها-وجاهت-قانونی-ندارد وکیل 

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: اسناد صادرشده نیروی انتظامی برای نقل و انتقال خودروها وجاهت قانونی ندارد

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اسنادی که توسط نیروی انتظامی حین نقل و انتقال خودروها صادر می‌شود هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و تیران در مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی از اداره ثبت و املاک کشور به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای وظیفه ذاتی کمیسیون قضایی و حقوقی مبنی بر نظارت بر عملکرد سازمان‌های تابعه، این کمیسیون از اداره ثبت و اسناد کشور بازدید به عمل آورد.

وی افزود: عملکرد این اداره علی‌رغم رسیدگی به 34 میلیون پرونده بسیار مثبت بوده و کارهای بسیار خوبی نیز به لحاظ مجهز کردن و الکترونیکی کردن سیستم‌ها انجام شده بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه بودجه 600 میلیارد تومانی اداره ثبت و اسناد تا به حال تخصیص نیافته است، گفت: باید توجه داشت که این اداره سالانه همین میزان یعنی 600 میلیارد تومان برای خزانه‌داری کشور درآمد ایجاد می‌کند.

ابوترابی اظهار داشت: ضمن بازدید از سیستم شبکه عدالت قوه قضاییه مقرر شد قانون ثبت اختراعات که به صورت آزمایشی در حال انجام است با تصویب مجلس دائمی شود.

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه به اختلاف ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ نیروی انتظامی در حالی اقدام به نقل و انتقال خودروها می‌کند که طبق قانون باید سند آن توسط ثبت اسناد و املاک صادر شود ولی نیروی انتظامی به این مهم توجه نمی‌کند.

وی گفت:‌ اسنادی که توسط نیروی انتظامی حین نقل و انتقال خودروها صادر می‌شود هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

نماینده نجف‌آباد در ادامه تاکید کرد: نیروی انتظامی مکلف شده است تا این مسئله را به شکل صحیح اجرا کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.