×

آخرین وضعیت لوایح قضایی و نرخ دیه سال 94

آخرین وضعیت لوایح قضایی و نرخ دیه سال 94

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری به تشریح آخرین وضعیت لوایح نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون دادرسی تجاری، طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح، نرخ دیه سال 94 و پرداخت

آخرین-وضعیت-لوایح-قضایی-و-نرخ-دیه-سال-94 وکیل 

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری به تشریح آخرین وضعیت لوایح نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون دادرسی تجاری، طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح، نرخ دیه سال 94 و... پرداخت.

خسارت مازاد بر دیه - ماهیت حقوقی دیه ، مطالبه دیه در دادگاه های مدنی - تغلیظ دیه - جایگاه دیه در نظام حقوقی ایران - مبانی فقهی و قانونی پرداخت مابه التفاوت دیه - دیه در اسلام - آیا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود ؟ - دیه چطور تعیین و محاسبه می شود - جدول نرخ دیه سال 1393+لینک دانلود pdf + مبانی فقهی و قانونی پرداخت مابه التفاوت دیه 

آخرین وضعیت لوایح قضایی و نرخ دیه سال 94"عبدالعلی میرکوهی"معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت لوایح قضایی اظهارداشت: قانون دادرسی تجاری و اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی از دولت به مجلس ارسال و در مجلس شورای اسلامی وصول شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

وی در ارتباط با طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی تصریح کرد: این طرح به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده و همزمان با قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 از تاریخ 94.4.1  اجرایی می‌شود.

میرکوهی درباره لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی گفت: آخرین ایراد شورای نگهبان از این لایحه برطرف شده است. احتمالا به زودی این لایحه به تایید نهایی شورای نگهبان برسد.

بزه کاری ، دیه و هزینه های پزشکی و قضایی - بررسی ماهیت حقوقی دیه - آیا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود ؟ - عدم برابری دیه بین زن و مرد - دیه بین رانندگان مقصر نصف می شود 
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در پایان در ارتباط با میزان نرخ دیه خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی درباره نرخ دیه ( مقالات مرتبط با دیه - سوالات مرتبط با دیه ) سال آینده با رئیس قوه قضائیه است که پیش از سال جدید اعلام خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.