×

کتاب قانون پولشویی منتشر شد

کتاب قانون پولشویی منتشر شد

پولشویی یکی از جرایمی است که در سال‌های اخیر در سطح جهان زیاد از آن نام برده می‌شود، اما پیش از این تعریف جامعی درباره این جرم وجود نداشته است

کتاب-قانون-پولشویی-منتشر-شد وکیل 

پولشویی یکی از جرایمی است که در سال‌های اخیر در سطح جهان زیاد از آن نام برده می‌شود، اما پیش از این تعریف جامعی درباره این جرم وجود نداشته است.

پیشگیری از پولشویی در گرو همکاری دستگاه های نظارتی و بانک ها - بررسی مبانی فقهی پولشویی - آیا می دانید پولشویی چیست و مقررات حاکم بر آن چگونه تعیین می شود؟ - پولشویی الکترونیک چیست ؟

 پولشویی یکی از جرایمی است که در سال‌های اخیر در سطح جهان زیاد از آن نام برده می‌شود، اما در عین حال تعریف جامعی که آن را معرفی کند، وجود نداشته است.
 
«محمد رسولی» یکی از وکلای پایه یک دادگستری  به تازگی کتابی در تحلیل و بررسی جرم پولشویی به نام «قانون پولشویی» تألیف و روانه بازار کرده است.

این وکیل دادگستری در کتاب قانون پولشویی، این جرم به خوبی مورد تحلیل و بررسی حقوقی و قضائی قرار داده است.

کتاب مذکور دارای شش فصل است که مولف در هر فصلی به بخشی از مسائل مربوط به پولشویی پرداخته است.‌

در فصل اول مفهوم و معنی پولشویی و تاریخچه آن مورد توجه قرار گرفته که در این فصل ثابت شده که اگرچه اخیراً این جرم مورد توجه مراکز حقوقی و مراجع قضایی و پلیسی قرار گرفته است ولی از گذشته‌های دور تاریخی به نوعی وجود داشته و جالب اینکه حتی در شاهنامه فردوسی به این جرم اشاره شده است.

تبعات ارتکاب جرم پولشویی - نگاهی به جرم پولشویی پولشویی فرایندی سیاه و سفید

در فصل دوم نویسنده به مراحل فرایند انجام جرم پولشویی و آثار مخربی که این جرم بر اقتصاد جامعه می‌گذارد، پرداخته است.

فصل سوم برخی روش‌های گوناگون مرتکبین جرم پولشویی را بیان کرده، فصل چهارم با عنوان «اوصاف جرم پولشویی» مشخصات این جرم و از جمله اوصاف جرم‌شناختی و حقوقی آن تحلیل شده است.

اما از آنجا که این جرم یک پدیدهٔ بین‌المللی و جهانی است فصل پنجم کتاب اقدامات بین‌المللی در خصوص مقابله با پولشویی را مورد توجه قرار داده است.

همه چیز درباره پولشویی، تجارت نقدینگی

و بالاخره در فصل ششم کتاب، «پولشویی در حقوق ایران» با توجه به قانون اساسی(به خصوص اصول 46 و 49) و نیز قوانین موضوعه از جمله قانون مبارزه با پولشویی و آئین نامه اجرائی آن بحث شده است.

گفتنی است؛ در انتهای کتاب ضمایمی از جمله توصیه‌های چهل گانه بانک مرکزی برای مقابله با پولشویی ذکر شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.