×

سهم زمین خواری از پول کثیف در سیاست بیشتر از قاچاق است

سهم زمین خواری از پول کثیف در سیاست بیشتر از قاچاق است

یک وکیل دادگستری درباره ضرورت برخورد با پدیده زمین‌خواری گفت با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، بخشنامه رئیس قوه قضایه و پشتوانه‌ای که محاکم قضایی دارند، الان شرایط برای برخورد مناسب است

سهم-زمین-خواری-از-پول-کثیف-در-سیاست-بیشتر-از-قاچاق-است وکیل 

یک وکیل دادگستری درباره ضرورت برخورد با پدیده زمین‌خواری (مقالات مرتبط زمین خواری - سوالات مرتبط زمین خواری ) گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، بخشنامه رئیس قوه قضایه و پشتوانه‌ای که محاکم قضایی دارند، الان شرایط برای برخورد مناسب است.

عدم جدی در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی - ضرورت رفع خلأهای قانونی مقابله با زمین خواری - سنددار کردن تمامی عرصه ها زمین خواری را به شدت کاهش می دهد - زمین خواری از نحوه تعرض تا مجازات های قانونی

نعمت احمدی ، ‌اظهار کرد: پدیده زمین‌خواری را چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی و نهادها بخشی از آفت انقلاب می‌دانم و متاسفانه در سایه این پدیده، همه این مجموعه‌ها با تکیه بر روابطی که با نهادهای مربوطه برقرار کرده‌اند توانسته‌اند به ثروت‌های افسانه‌ای دست پیدا کنند.

وی گفت: طبق مقررات تا ارتفاع خاصی می‌توان در کنار کوه‌ها ساخت و ساز کرد، اما برخی دستگاه‌ها باعث شده‌اند حاشیه هیچ رودخانه و شاهراهی آزاد نباشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت برخورد با پدیده زمین خواری تحت هر عنوانی از جمله ساخت حوزه علمیه گفت:‌ متاسفانه اراضی ملی تحت عناوین مختلف متصرف شده و بعدا آن‌ها را تبدیل می‌کنند و به فروش می رسانند.

این وکیل دادگستری گفت:‌ وزیر کشور از ورود پول‌های کثیف ناشی از قاچاق و مواد مخدر به سیاست صحبت کرد، ولی من سهم پول‌های ناشی از زمین‌خواری (مقالات مرتبط زمین خواری - سوالات مرتبط زمین خواری ) را در چرخه سیاسی کشور بیشتر از قاچاق و مواد مخدر می‌دانم.

سند دار کردن اراضی دولتی به منظور کاهش زمین خواری  مشکل برخورد با زمین خواری عدم نظارت است نه خلاء قانونی

وی با بیان اینکه متاسفانه مبارزه با زمین‌خواری بیشتر به صورت ظاهری بوده تا واقعی گفت:‌ به عنوان مثال حدود 15 سال پیش اتوبانی بین تهران و ساوه ساخته شد. این اتوبان از داخل اراضی رباط کریم و اسلامشهر رد می‌شود و با عبور از سلفچگان، همدان و کرمانشاه به اهواز می رسد و لذا یک شاهراه اصلی است. اطراف این شاهراه در قسمتی به یک فاصله 35 کیلومتری، مجموعه ای از افراد به نام "ایرانیان" که در دولت قبل معنای خود را داشت، آمده اند بین دو جاده قدیم و جدید در یک عمق ده کیلومتری چندین هزار هکتار زمین را با نصب یک تابلو متصرف شده‌اند.

احمدی مدعی شد: با پیگیری‌ها مشخص شد که این اراضی متری 16 ریال به این افراد واگذار شده و الان تحت عناوین مختلف متری 100 هزار تومان آن ها را به فروش می رسانند. این افراد به بهانه ایجاد منطقه آزاد و راه‌اندازی پیست های اتومبیل رانی این مناطق را متصرف شده اند. من به دبی و قطر رفته و دیده‌ام که در آنجا اگر کسی می‌خواهد پیست اتومبیلرانی ایجاد کند، این کار را در بیابان انجام می‌دهد تا آنجا را آباد کند، اما ما آمده‌ایم جاده ورودی یک شهر که یک شاهراه و جای آباد است را به یک گروه داده ایم و آن‌ها تحت عنوان ایرانیان در حال حاضر دارند این اراضی را واگذار می‌کنند و پولی که از این طریق به آن‌ها می‌رسد سر به میلیاردها تومان می‌زند.

این وکیل دادگستری با انتقاد از واگذاری اراضی ملی به دستگاه‌ها به ویژه در دولت گذشته گفت: در حال حاضر اگر به قسمت‌های شمالی تهران بروید می بینید اراضی آنجا در تصرف چه دستگاه‌هایی است. این اراضی بیت المال و متعلق به ملت است. ما سابقه این مسئله را در رژیم سابق داشتیم و لذا مجبور شدیم اصل 49 را در قانون اساسی بگنجانیم تا ثروت های از این دست را جرم دانسته و برای آن هم دادگاه اصل 49 تشکیل می‌شود.

زمین خواری از نحوه تعرض تا مجازات های قانونی - سند تک برگ پدیده زمین خواری را کاهش می دهد

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم این مسئله حل شود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، بخشنامه رئیس قوه قضایه و پشتوانه ای که محاکم قضایی دارند الان شرایط برای برخورد مناسب است.

احمدی گفت:‌ مقام معظم رهبری در سخنان خود خیلی مسئله را بازکردند و لذا از این واضح تر نمی شود مسئله را بیان و راه را برای مبارزه باز کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.