×

شرایط جدید معافیت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر

شرایط جدید معافیت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر

شرایط جدید معافیت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر

شرایط-جدید-معافیت-کفالت-تنها-مراقب-و-سرپرست-پدر وکیل 

خبرگزاری فارس: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت کفالت، رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت و تنها پسر بالای 18 سال و سالم خانواده بودن است.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا، این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام داشت: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای 65سال تمام، یگانه فرزند ذکور سالم بالای 18 سال خانواده بودن ، رسیدن به سن مشمولیت (18 سال تمام) و نداشتن غیبت می‌باشد.

گفتنی است، مهاجرت، ازدواج و یا در حبس بودن برادر یا برادران مشمول نیز مانع بهره مندی از این معافیت برای مشمول متقاضی خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است، برادر بیمار در صورتیکه بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود مانعی برای معافیت کفالت نخواهد بودوپدربیمار کمتر از 65 سال نیز باید به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود.

این اطلاعیه درخصوص معافیت موقت کفالت پدر نیازمند مراقب می افزاید، پدر بالای 65 سال سن و یا نیازمند مراقبت (کمتر از 65 سال) که دارای دو فرزند ذکور بالای 18 سال سالم می باشد، به شرط آنکه یکی از فرزندان ذکور وی در خارج از شهرستان محل سکونت پدر به تحصیل اشتغال داشته باشد پسر دیگر او می تواند تا پایان سنوات تحصیلی برادر خود از معافیت موقت کفالت پدر نیازمند مراقب استفاده نماید.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.