×

طلاق در برخی موارد بهتر از ادامه زندگی است

طلاق در برخی موارد بهتر از ادامه زندگی است

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت در مواردی که ادامه زندگی موجب سوء قصد به یکی از طرفین می‌شود، طلاق بهتر از ادامه زندگی زوجین است

طلاق-در-برخی-موارد-بهتر-از-ادامه-زندگی-است وکیل 

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: در مواردی که ادامه زندگی موجب سوء قصد به یکی از طرفین می‌شود، طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) بهتر از ادامه زندگی زوجین است.

حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟ - وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او - ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن - طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - اعطای وکالت در طلاق -  دادخواست طلاق به لحاظ عدم اجرای عدالت بین دو همسر 

 عبدالرضا مومنی در جلسه تبادل سند همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه با مرکز مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه گفت: در قانون حمایت از خانواده تاسیس مراکز مشاوره پیش بینی شده که قضات، زوجین را قبل از طلاق به این مراکز معرفی کرده و زوجین نتیجه مذاکرات خود را به دادگاه منعکس کنند تا دادگاه تصمیم صحیح در رابطه با آن‌ها را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: گفته شد مشاورانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند نباید استخدام جای دیگری باشند. اما با صحبت هایی که مطرح شد قرار شد آن‌ها به صورت خصوصی فعالیت های خود را ادامه دهند و ساعتی از روز را در این مراکز بگذرانند.

رئیس مرکز مشاوران امور حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه بیان کرد: این مرکز در امر آموزش و صدور پروانه تجارب کافی دارد، اما در بخش مشاوره این تجربیات بیشتر نزد سازمان بهزیستی است که در این زمینه فعالیت‌هایی را داشته و توانسته‌اند به زوجین در حین طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) کمک‌های زیادی کنند.

ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین -  ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا 

مومنی تصریح کرد: در آیین‌نامه این مرکز آمده که باید برای جذب مشاوران آزمون‌هایی برگزار شود که البته ما با توجه به اهمیت موضوع مشاوره معتقد هستیم که افرادی که در این مراکز مشغول به کار می‌شوند باید سخن آن‌ها مورد قبول زوجین باشد، اما در تدوین دستور عمل این آیین نامه محدودیت هایی آمده است.

وی افزود: ما باید کمیته مشترکی را تشکیل و پروتکلی را تنظیم کنیم که در آن راه و روش‌ها پیش‌بینی شود؛ لذا ما نباید اتکای زیادی به آمار داشته باشیم که از چه تعداد پرونده، چه تعداد از آن‌ها منتهی به سازش شده است بلکه باید بیشتر به سمت ماهیتی فعالیت کنیم.

طلاق در سایر ادیان - دادخواست طلاق توافقی -  شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق 

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با بیان اینکه انجام طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) در برخی از موارد بهتر از ادامه زندگی زوجین است، گفت: ما باید کاری انجام دهیم که موثر باشد و تنها به فکر آمار و ارقام نباشیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.