×

برنامه محوری و شایسته سالاری رویکرد محاکم تهران در سال 94 است

برنامه محوری و شایسته سالاری رویکرد محاکم تهران در سال 94 است

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، برنامه‌محوری و شایسته‌سالاری را از رویکردهای مهم محاکم در سال 94 عنوان کرد و نظارت بر اجرای برنامه‌ها را در مجتمع‌های قضایی در سال جدیدی با جدیت دنبال خواهیم کرد

برنامه-محوری-و-شایسته-سالاری-رویکرد-محاکم-تهران-در-سال-94-است وکیل 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، برنامه‌محوری و شایسته‌سالاری را از رویکردهای مهم محاکم در سال 94 عنوان کرد و نظارت بر اجرای برنامه‌ها را در مجتمع‌های قضایی در سال جدیدی با جدیت دنبال خواهیم کرد.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، عباس پوریانی در جمع سرپرستان مجتمع‌های قضایی و مدیران کل دفاتر مجتمع‌های قضایی با تبریک ایام سال جدید ابراز امیدواری کرد، سال آینده شاهد توفیقات خوبی در ارائه خدمات‌رسانی شایسته به مردم باشیم.

وی آرامش و امنیت امروز کشور را برگرفته از جانفشانی‌های شهدای این مرز و بوم خواند و گفت: شهدا با ایثار خود امنیت در کشور را برای ما به ارمغان آوردند و همکاران شاغل در دستگاه قضایی با مسئولیت خطیری که بر عهده دارند با حرکت بر لبه شمشیر بایستی همواره با رعایت تقوای الهی بتوانیم از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنیم و دستگاه قضایی به معنای واقعی به فرموده امام راحل (ره) پناهگاه مردم ستمدیده شود.

پوریانی همچنین با تاکید بر پیروی از سیره و مطالعه وصیت‌نامه شهدای گرانقدر در زندگی روزمره افزود: شهدای ما با عبودیت و بندگی خداوند به مقام عندالله رسیدند و ما باید همواره ناظر بر اعمال خویش بدانیم تا خدای نکرده شرمنده شهدای عزیز نشویم.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

وی خدمت به مردم را موهبتی الهی دانست که این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود؛ لذا باید با قدر دانستن این فرصت با بسیج امکانات از هیچ تلاشی در خدمتگزاری به مردم شریف فروگذار ننماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات محاکم تهران را از حیث امکانات اداری، رفاهی و مالی فقیرترین دادگستری‌ها در سطح کشور ارزیابی کرد و خواستار توجه جدی مسئولین برای حل این مشکل شد.

رئیس کل محاکم تهران افزود:‌ در این مدت با بازدید از کل مجتمع‌های قضایی تهران و گفت و گو با همکاران ضمن احصا مشکلات پیش روی محاکم تهران نسبت به انتقال واقعیات و مشکلات پیش رو به مسئولین اقدام شد که این موضوع باعث شد مسئولین محترم در سال آینده تصمیمات شایسته‌ای را در بخش‌های مختلف نظیر تامین نیروی انسانی، ساخت مجتمع های قضایی جدید و بهینه سازی امکانات اداری و رفاهی برای دادگستری تهران مدنظر قرار دهند.

این مقام قضایی یکی از موضوعات مهم در سال آینده را کاهش اطاله دادرسی خواند که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضاییه می‌باشد که دادگاه‌های عمومی و انقلاب با تدوین برنامه مدون در سال آینده و تشکیل کمیته‌ها و برنامه ریزی‌های دقیق به حول و قوه الهی نسبت به اجرایی نمودن این مهم اقدام نماید.

پوریانی برنامه محوری و شایسته سالاری را در سال 94 از رویکردهای اصلی محاکم تهران عنوان کرد و افزود: سرپرستان مجتمع‌ها با همکاری مدیران دفاتر کل و مدیران سیستم با برنامه ریزی و تدوین برنامه داخلی نسبت به این ماموریت خطیر و خدمت رسانی بهتر اقدام کنند.

مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه - سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد 

وی از نظارت بر اجرای دقیق برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف محاکم خبر داد و گفت: در سال آینده بازدیدهای دوره‌ای و بازرسی‌های موردی و سرزده از جمله اقدامات مسئولین ستادی است که با مراجعه به مجتمع‌های قضایی نسبت به روند اجرا برنامه‌های تدوین شده و گزارش‌های رسیده از سوی مراجعین اقدام می‌کنند.

در بخش ابتدایی این نشست سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران با اشاره به مشکلات پیش رو و ارائه گزارش برخی موضوعات را در حوزه‌های مختلف بیان کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.