×

دادپزشکان در تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمت هستند

دادپزشکان در تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمت هستند

مدیر اجرایی طرح دادپزشک از فعالیت دادپزشکان در تعطیلات نوروز و آمادگی آنان برای ارائه خدمت در این ایام خبر داد

دادپزشکان-در-تعطیلات-نوروز-آماده-ارائه-خدمت-هستند

مدیر اجرایی طرح دادپزشک از فعالیت دادپزشکان در تعطیلات نوروز و آمادگی آنان برای ارائه خدمت در این ایام خبر داد.

اهمیت کالبد شکافی در دادرسی های قضایی - پزشکی و قانون - آگاهی مردم نسیت به خطاهای پزشکی افزایش یافته است - 6 رشته پزشکی، در راس شکایت بیماران - اطلس آسیب شناسی پزشکی قانونی -

دکتر مهرداد علی‌بخشی با بیان این مطلب افزود: در ایام نوروز دادپزشکان، تمام وقت به خدمت‌رسانی می پردازند و اگر به عنوان مثال بیمارستانی مورد فوتی داشته باشد و نتواند برای او گواهی فوت صادر کند و فرد فوت شده شرایط انتقال به مراکز پزشکی قانونی را نیز نداشته باشد می تواند به مراکز دادپزشک تما​س​ بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از مشاوره تلفنی با دادپزشک و بررسی موارد و ابهامات موجود اگر مورد مشکوکی در مرگ فرد وجود داشت جسد به پزشکی قانونی(مقالات مرتبط پزشکی قانونی - سوالات مرتبط پزشکی قانونی ) منتقل می‌شود و در غیر این صورت پزشک طرح ساماندهی دادپزشک جسد را معاینه کرده و در صورت نبود موارد مشکوک جواز دفن را صادر می کند.

علی بخشی یادآور شد: هموطنان می توانند برای آگاهی از اطلاعات تماس با مراکز دادپزشک در استان‌ها به پایگاه اطلاع‌رسانی دادپزشک به نشانی http://dp.lmrc.ir مراجعه کنند.

مدیر اجرایی طرح دادپزشک در خصوص محل معاینه اجساد توسط دادپزشکان اظهار کرد: در شهرهای بزرگی مانند تهران دادپزشکان در محل خاصی مستقر هستند و اجساد برای معاینه به این مراکز منتقل می‌شوند، اما در شهرهای کوچک‌تر دادپزشک برای معاینه جسد به بیمارستان‌ها اعزام ​می شود.

علی‌بخشی در ادامه با اشاره به اینکه طرح دادپزشک تاکنون در حدود 25 استان کشور اجرایی شده‌ است، تصریح کرد: با اجرای طرح دادپزشک آمار ورودی اجساد به مراکز پزشکی قانونی بسیار کاهش یافته و از ارجاعات بی‌مورد به دستگاه قضا جلوگیری شده‌است؛ از سویی بیمارستان‌های خدمت گیرنده از دادپزشک نیز از اجرای این طرح در مراکز خود بسیار ابراز رضایت کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به مزایای اجرای این طرح به زودی دادپزشک در تمامی استان‌ها فعال شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.