×

اعمال بیشترین کودک‌ آزاری‌ ها بر فرزندان ناخواسته

اعمال بیشترین کودک‌ آزاری‌ ها بر فرزندان ناخواسته

اعمال بیشترین کودک‌ آزاری‌ ها بر فرزندان ناخواسته

اعمال-بیشترین-کودک‌-آزاری‌-ها-بر-فرزندان-ناخواسته وکیل 

یک کارشناس‌ارشد راهنمایی و مشاوره خبر داد:
اعمال بیشترین کودک‌آزاری‌ها بر فرزندان ناخواسته

وقتی کودک آزاردیده مجبور به تحمل می‌شود همچون فنری است که وقتی صبرش تمام می‌شود از جا در رفته و اثرات تخریبی به جا می‌گذارد/وقتی کودکی راز بزرگ تجاوز را در سینه نگاه می‌دارد، بسیار دردناک است.

ایلنا: یک کارشناس‌ارشد راهنمایی و مشاوره گفت: بچه‌های ناخواسته بیشتر در معرض انواع آزارها از سوی والدین خود هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فرح منصوری در نشستی که به آسیب‌شناسی مربوط به حقوق کودک اختصاص داشت در جمع اعضای حمایت از حقوق کودکان تاکید کرد: خانواده‌هایی که کودک‌آزاری و انواع خشونت بر علیه کودک رواج دارد، خانواده‌های منزوی و گوشه‌گیری هستند که میزان معاشرت خانوادگی در آنها ضعیف و بچه نیز در صورت آزار دیدن پناهی جز ماندن در خانه و یا حتی کارگاهی که در آن کار می‌کند، ندارد.

او افزود: وقتی کودک آزاردیده مجبور به تحمل می‌شود همچون فنری است که وقتی صبرش تمام می‌شود از جا در رفته و اثرات تخریبی به جا می‌گذارد.
کارشناس‌ارشد مشاوره و راهنمایی از زبان کودکانی سخن می‌گوید که مورد آزار قرار گرفته‌اند اما تا سالیان سال در مورد آن صحبت نکرده‌اند.
او تصریح می‌کند: وقتی علت مخفی کردن این خشونت را از آنها جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند که، می‌ترسیدیم در مورد این مسئله با کسی حرف بزنیم چرا که به طور حتم به ما می‌گفتند خودت هم می‌خواستی و ما تا ثابت می‌کردیم که نقشی در این آزار نداشتیم، بدبینی به وجود می‌آمد و کسی باور نمی‌کرد.

منصوری با بیان اینکه وقتی کودکی راز بزرگ تجاوز را در سینه نگاه می‌دارد این پنهان کردن بسیار دردناک است.
او ادامه داد: اغلب کودکان و نوجوانی که مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند از رفتارهای جنسی پس از ازدواج انزجار دارند، یادآور شد: باید سطح آگاهی خانواده‌ها رادر مورد کودکانشان بالا برد و رسانه‌ها و NGOها هم در این زمینه بیشتر به فعالیت نیاز دارند.

به گفته این کارشناس ارشد راهنمایی و مشاوره آمار افرادی که خودکشی می‌کنند در میان افرادی که در کودکی مورد خشونت واقع شد‌ه‌اند دور می‌زند و نشان می‌دهد که آمار خودکشی و خودآزاری در میان آنها زیاد است و در پیشینه آنها مواردی از آزار دیدن وجود دارد.

منصوری با اشاره به لزوم اعمال سیاست‌های حمایتی برای کودکان عنوان می‌کند: طبق اعلام یونیسف اگر برای هر کودک ماهیانه پنج دلار صرف شود به طور حتم 90 درصد کودکان از آسیب جدا می‌شوند چرا که مطابق با آمارها و تحقیقات موجود، کودکان ناخواسته خصوصا در خانواده‌های پر جمعیت، کودک‌آزاری و خشونت بیشتر به چشم می‌آید.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.