×

دستگاه قضا قاطعانه از اقتدار قوای انتظامی حمایت می کند

دستگاه قضا قاطعانه از اقتدار قوای انتظامی حمایت می کند

رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت دستگاه قضایی قاطعانه از اقتدار قوای انتظامی حمایت می‌کند

دستگاه-قضا-قاطعانه-از-اقتدار-قوای-انتظامی-حمایت-می-کند وکیل 

رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی قاطعانه از اقتدار قوای انتظامی حمایت می‌کند.

قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - سازمان قضایی نیروهای مسلح یار نیروی انتظامی در انجام ماموریت هاست - اساسنامه بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - اسناد صادر شده نیروی انتظامی برای نقل و انتقال خودروها وجاهت قانونی ندارد 

 محمدرضا عدالت‌خواه در جلسه‌ای با مسئولین نیروی انتظامی، هدف از تشکیل این جلسه را تعامل بیشتر و سازنده‌تر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان دانست.

وی افزود: از خدمات نیروی انتظامی که همواره با دستگاه قضایی تعامل خوبی داشته تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری که به نیکی امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند تلاش کنیم در همه کارها همدلی در دستور تمام امور قرار گیرد.

عدالت‌خواه، حضور به‌موقع پلیس در صحنه جرم را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: این حضور به‌موقع آثار بسیار ارزشمندی برای امنیت اجتماعی و مردم دارد؛ بنابراین سرعت واکنش به پدیده‌های اجتماعی از خواسته‌های اصلی دستگاه قضایی است که در کنار اقتدار پلیس که همواره مورد تاکید ما بوده می‌تواند فضای جامعه را از آلودگی به بسیاری از جرم‌ها تلطیف کند.

مبانی فقهی مرزبانی در مسئولیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - نیروی انتظامی مسئول صدور گواهینامه ، اسناد مالکیت و پلاک خودرو شد 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا قاطعانه از اقتدار قوای انتظامی حمایت می‌کند، افزود: هیچ کس حق ندارد تحت هیچ عنوانی با مامور نیروی انتظامی وارد درگیری شود که در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

رئیس دستگاه قضایی استان کرمانشاه بحث پیشگیری با کمک نیروی انتظامی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی در سال 93 به دادسراهای استان بیان کرد: سال گذشته رقم قابل توجهی پرونده به دادسراهای استان وارد شده که از این تعداد حدود 25 درصد وارد مرحله اجرای حکم شده است. این در حالیست که می‌شد حدود 75 درصد باقی مانده را با پیشگیری، پیگیری و دقت از تشکیل و ورود آنها به دادسراها جلوگیری کرد و همین نشست‌ها می تواند ما را یاری کند در شناخت بیشتر، به گونه‌ای که بتوانیم با این تعامل سازنده امر پیشگیری را بیش از همیشه گسترش دهیم و از بروز برخی جرایم جلوگیری کنیم.

عدالتخواه خاطرنشان کرد: بهره این نشست‌ها نهایتا می‌تواند به ایجاد امنیت پایدار در جامعه کمک کند.

وی بار دیگر با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، تصریح کرد: با متجاوزین و متجاسرین با قاطعیت تمام برخورد خواهد شد و هیچ مسامحه ای صورت نخواهد گرفت و در این میان از نیروی انتظامی می‌خواهیم که پرونده‌ها را به صورت کامل به دادسرا گسیل دهند تا قاضی با آگاهی کامل نسبت به صدور حکم اقدام کند و حقی از کسی تضییع نشود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.