دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی با 12 سال سابقه وکالت و هفت سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و متخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری
سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی رمضانزاده  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

ارسالی توسط صفورا مهدوی نژاد ارشلو وکیل پایه یک دادگستری
بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر ایران اسلامی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر -10 دسامبر 2012 (20 آذرماه سال جاری) بیانیه‌ای را صادر کرد.

کمیسیون حقوق بشر ایران اسلامی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر -10 دسامبر 2012 (20 آذرماه سال جاری) بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ (حجرات-13)

تنوع پدیده ها در نظام خلقت واقعیتی غیرقابل انکار است که خود انواع زیبایی‌ها را جلوه گر می‌سازد. این تنوع در موجودات، در میان انسان‌ها خود ابعاد مختلفی دارد اعم از تنوع فکری و فرهنگی و زبانی و قومی و قبیله‌ای تا تنوع دینی و عقیدتی و نحوه زندگی و ده‌ها ویژگی ذاتی یا اکتسابی، اما همه انسان ها هدایای بی بدیلی را از خداوند متعال دریافت نموده‌اند از قبیل عقل و اراده و حیثیت و شرافت ذاتی انسانی که همین توانایی ها و برخی ودیعه های الهی دیگر، آنها را در ظرفیتی فراتر از سایر موجودات عالم قرار می دهد و البته باید به نحو شایسته از این توانایی ها و ویژگی ها برای تأمین حیات شایسته و رستگاری ابدی بهره مند شوند.

تنوع در عین برخورداری از مشترکات ذاتی، برای عموم انسان ها وضعیت خاصی را در طول تاریخ رقم زده است. گاه برخی افراد، نافی دیگران شده و فقط خود را محور دیده‌اند و بدین طریق زمینه نقض حقوق هم نوعان خود را فراهم آورده‌اند، گاه برخی بنام تنوع طلبی، همبستگی نوع بشر را مخدوش ساخته و تفرق و پراکندگی و دوری از ارزش‌های مشترک را دامن زده‌اند و بدین طریق به روند تکامل جامعه بشری لطمات جبران ناپذیری وارد ساخته‌اند. در جهان معاصر، تنوع انواع فرهنگ‌ها، افکار و اندیشه ها و قومیت ها و زبان‌ها به نحو برجسته‌تری به نسبت گذشته‌ها برای همگان قابل درک است چرا اخبار و داده‌های مربوط به مردم اقصی نقاط جهان به سرعت در دسترس عموم جامعه جهانی قرار می گیرد، در عین حال تلاش جهانی برای یافتن نقاط مشترک و تقویت آنها مخصوصاً بر مبنای صیانت از کرامت انسان ها به مطالبه ای فراگیر تبدیل شده است. به عبارت دیگر، امروزه چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای درحال توسعه یا کمتر توسعه یافته این درک مشترک وجود دارد که بدون همبستگی نوع بشر و بدون همیاری و مشارکت همه افراد نمی توان چالش ها و مسائل مختلف فراروی زیست امروز و آتی انسانی را حل کرد. این درک مشترک، به طور فزاینده در صدد نفی انواع بی‌عدالتی ها و تبعیض ها و سیطره طلبی ها در سراسر جهان است. در چنین فضایی، طبیعتا حق هر انسان به مشارکت در حیات عمومی جامعه محلی، ملی و جهانی مفهومی عمیق و متنوع الاضلاع پیدا کرده است و ده‌ها، بلکه صدها موضوع و زمینه مشارکت را دربر می گیرد. از این رو طبیعی است که در سطوح محلی، ملی و جهانی باید در این خصوص اندیشه ورزی کرد و تدابیر و سازوکارهای مناسبی را تعبیه نمود تا مشارکت واقعی عموم مردم در اداره جامعه بشری و پاسخگویی صاحبان قدرت به بهترین شکل و به صورت کارآمد متبلور گردد.

روز جهانی حقوق بشر، اگرچه مناسبتی است قراردادی که سازمان ملل مثل ده‌ها مناسبت دیگر مبتنی بر یک سری رویدادهای بین المللی و با هدف توجه به دغدغه های مشترک جامعه بشری نامگذاری کرده ولی می تواند مثل هر مناسبت دیگر ملی یا جهانی بهانه و فرصت خوبی باشد تا جوامع مختلف به موضوع آن روز بیندیشند و آنچه بایسته و شایسته است را نه در آن روز بلکه در طول سال و دهه و یا دوره های زمانی طولانی تر رعایت کنند. امسال سازمان ملل برای بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر، بر عناصری مثل ضرورت شناسایی نداهای متنوع انسانی و فراهم سازی مشارکت همه مردم در اداره امور جوامع تأکید کرده است.

اندیشمندان و نخبگان فکری و فعالین مدنی و کارگزاران حکومتی و سایر اقشار مردم در کشورهای مختلف، طبیعی است به بهانه طرح عناصر یادشده در شعار امسال بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر می توانند به فرهنگ و مبانی نظری خود رجوع و بیان کنند که آنها چه دیدگاهی نسبت به این موضوعات دارند، هم‌چنین می توانند به واقعیات پیرامونی خود در سطوح محلی و ملی و یا جهانی بنگرند و ارزیابی خود را از دستاوردها و یا مشکلات و دردهای موجود بیان دارند یا با یکدیگر همفکری کرده و برای آینده بهتر، راه‌حل‌های مناسبی را ارائه کنند. از حیث تخصصی، طبیعتاً در این گفتگوها و مباحثات نقش و جایگاه و ابعاد فنی آزادی نظر و بیان، آزادی اجتماعات مسالمت آمیز، آزادی اندیشه و وجدان و عقیده، حق به مشارکت در اداره امور جامعه از طریق انتخابات آزاد و منصفانه و بسیاری از حق های دیگر مطرح خواهند شد و بر این امر تأکید خواهد گردید که در سراسر جهان لازم است برای تحقق مشارکت واقعی مردم و شناسایی آراء و نظرات مختلف، کارهای بسیاری صورت پذیرد و آسیب ها و مشکلات متعدد در این خصوص باید بر طرف شود.

امید است در این روز پیروان ادیان مختلف توحیدی با الهام از آموزه های الهی، راهکارهای بهتری برای امروز و آینده جامعه بشری ارائه کنند. به طور خاص در کشور ما که نظام حقوقی مبتنی بر اسلام مبنای اداره امور جامعه است، طبیعتا انتظار از اندیشمندان و متفکرین اسلامی بیشتر از دیگر گروه‌هاست تا در این خصوص راهکارها و نظرات جامعی را ارایه نمایند. دست اندرکاران امور کشور نیز در این خصوص وظیفه سنگینی را بر عهده دارند تا روز به روز بنحو مؤثرتری زمینه مشارکت عمومی را در عرصه های مختلف اداره جامعه فراهم سازند و پاسخگوی عملکردهای خود در این زمینه ها مبتنی بر ارزش های دینی و اخلاقی و اصول و معیارهای حقوقی باشند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، ضمن بزرگداشت جایگاه رفیع انسان در منظومه هستی و تأکید بر حقوق و مسئولیت‌های بی بدیل نوع بشر، همانند سنوات قبل وظیفه خود می داند در چنین مناسبت‌هایی از عموم تلاشگران و فعالانی که در طول سال گذشته از حیث نظری یا عملی برای پیشبرد حقوق انسان ها خدمات صادقانه و بی ادعا و مشفقانه‌ای داشته‌اند، صمیمانه سپاسگذاری کند و آرزو نماید که مجموعه تلاش های مخلصانه برای ارتقاء رعایت حقوق انسان‌ها و تحکیم اخلاق و عدالت و معنویت منجر به تأمین آینده ای بهتر برای عموم انسان ها در اقصی نقاط جهان شود.»


مطالب مرتبط

باز فروش مبیع در کنوانسیون بیع بین المللی کالا 1980 و بررسی امکان آن در حقوق ایران

نام نویسنده
باز فروش مبیع در کنوانسیون بیع بین المللی کالا 1980 و بررسی امکان آن در حقوق ایران

باز فروش مبیع در کنوانسیون بیع بین المللی کالا 1980 و بررسی امکان آن در حقوق ایران

ادامه مطلب ...

مقایسه بیع و صلح

نام نویسنده
مقایسه بیع و صلح

مقایسه بیع و صلح

ادامه مطلب ...

فروش آپارتمان های ساخته نشده

نام نویسنده
فروش آپارتمان های ساخته نشده

فروش آپارتمان های ساخته نشده

ادامه مطلب ...

موضوع عقد بیع

نام نویسنده
موضوع عقد بیع

موضوع عقد بیع

ادامه مطلب ...

نقش قوه قاهره در رفع مسئولیت بایع

نام نویسنده
نقش قوه قاهره در رفع مسئولیت بایع

نظام های حقوقی گوناگون در بسیار موارد به مشکلات حقوقی پاسخ یکسان و یا مشابهی می دهند . شاید این بدان سبب باشد که در رویارویی با مسائل عقل متعارف، صرف نظر از خواستگاه بومی و فرهنگی آن به نتیجه واحدی میرسند اما این نتیجه واحد به زبانهای مختلف بیان میشود . موضوع قوه قاهره و تأثیر آن بر قراردادها از مسائل مهم حقوق قراردادهاست که اغلب در حقوق بیشتر کشورهای جهان این قاعده وجود دارد. در جریان اجرای قرارداد ممکن است حوادثی رخ دهد که مانع از اجرای تعهدات بایع گردد، بدون اینکه بایع در وقوع و یا ادامه آن مانع نقشی داشته باشد . پاسخ به این سؤال که وضعیت قرارداد و بایع پس از وقوع قوه قاهره چه خواهد شد هم در کنواسیون و هم در حقوق ایران به آسانی ممکن نیست .

ادامه مطلب ...

مبانی فقهی و حقوقی خیار عیب در عقد بیع و اجاره

نام نویسنده
مبانی فقهی و حقوقی خیار عیب در عقد بیع و اجاره

خیار عیب یکی از خیارات مشترک در عقد بیع و اجاره است ولی در هر یک از این عقود، شرایط و احکام خاص دارد. در عقد بیع، وجود هر عیبی در مبیع یا ثمن موجب ایجاد خیار است ولی در عقد اجاره، عیبی که باعث نقصان منفعت یا صعوبت در انتفاع شود موجب تحقق خیار خواهد بود. در عقد بیع، در صورت وجود خیار عیب، مشتری می تواند معامله را فسخ کرده یا ارش دریافت کند؛ ولی در عقد اجاره، در مورد خیار عیب بحثی از ارش مطرح نیست. در این مقاله، احکام ویژه ای خیار عیب در عقد بیع و اجاره از منظر فقه امامیه و حقوق موضوعه ای ایران بررسی می شود.

ادامه مطلب ...

بررسی حقوقی و فقهی موضوع حکم انتقال مبیع در اثنای مدت خیار تخلف از شرط

نام نویسنده
بررسی حقوقی و فقهی موضوع حکم انتقال مبیع در اثنای مدت خیار تخلف از شرط

گاهی به هنگام وقوع بیع موجل، متعاملین شرط می کنند که اگر هریک از چکهای موضوع ثمن برگشت شود و یا اقساط ثمن در سررسید مقرر میان آنان پرداخت نگردد فروشنده اختیار فسخ معامله را داشته باشد. در این حالت هرگاه خریدار به تعهدات خود عمل نکند، فروشنده می تواند با استفاده از خیار خود، معامله را فسخ کند.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه