×

جرم همیشه زودتر از قانون می آید

جرم همیشه زودتر از قانون می آید

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت پیشگیری از وقوع جرم مقوله‌ای فرابخشی بوده که نیازمند مدیریت جامع و هدفمند در این راستا است

جرم-همیشه-زودتر-از-قانون-می-آید وکیل 

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری از وقوع جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم )  مقوله‌ای فرابخشی بوده که نیازمند مدیریت جامع و هدفمند در این راستا است.

نقشه برداری جرم - توصیف جرم - مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

مجید جعفری با حضور در کارگاه فیلم‌نامه نویسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی و جرم زایده یکدیگرند و بر هم کنش دارند. جرم ماحصل یک فرایند غلط از انعقاد نطفه تا لحظه وقوع است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری برای پرهیز از اقدامات جزیره‌ای تلاش می‌شود تا در حوزه‌ اجرایی هر سازمان و قشری برای تکمیل نقشه جامع پیشگیری همچون قطعات پازل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: برنامه‌های این معاونت در حوزه‌ ارتقای آگاهی عمومی و اطلاع رسانی است. ارتقای رویدادها با پیشگیری و نظارت بر محصولات فرهنگی برای صیانت از سرمایه گذاری فرهنگی و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و گروهی و جناحی به مقوله‌ فرهنگ و هنر از جمله آن است.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی - اصل قانونی بودن جرم و مجازات

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: پیشگیری از وقوع جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم )  عبارت است از پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش آن که در واقع می‌توان گفت همیشه جرم زودتر از قانون می‌آید.

جعفری خاطرنشان کرد:‌ توصیه من این است کسانی که می‌خواهند فیلم‌نامه بنویسند حتما آیین دادرسی کیفری را مطالعه کنند؛ زیرا ما قوانین مترقی در این رابطه داریم و این می تواند به شما کمک کند. پیشگیری از وقوع جرم مقوله‌ای فرابخشی و نیازمند مدیریت جامع و هدفمند است.

 وقتی بی اطلاعی از قانون زمینه ارتکاب جرم می شود 

وی با بیان اینکه پیشگیری دارای سه سطح است، گفت: پیشگیری اولیه - قبل از وقوع جرم -، پیشگیری ثانویه - در حین وقوع جرم - و پیشگیری ثالث - پس از وقوع جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) -که ما باید بر روی پیشگیری اولیه تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود در این راستا برسیم .

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.