×

اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف از مهر 92

اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف از مهر 92

رییس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور از اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف از مهر 92 در سراسر کشور خبر داد

اجرایی-شدن-قانون-جدید-شوراهای-حل-اختلاف-از-مهر-92

رییس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور از اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف از مهر 92 در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی احمدی میانجی طی سخنانی در جمع اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سنندج با بیان اینکه مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور مهرماه سال آینده به پایان می‌رسد، تصریح کرد: قوانین موجود بررسی شده و پس از رفع نقاط ضعف آن پیش‌نویس جامعی برای تصویب به دولت و مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: پرداخت مبلغ ثابت دستمزد، تعیین تکلیف نوع قرارداد و رفع برخی محدودیت‌های قانونی از جمله مسائل مطرح شده در پیش‌نویس‌های مذکور است و در صورت تصویب قانون پیشنهادی، کارکنان شوراهای حل اختلاف به ازای هر سه ساعت فعالیت از دستمزد ثابتی بهره‌مند می‌شوند.

رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور افزود: از این پس شوراهای حل اختلاف کشور به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ به گونه‌ای که تعدادی از شوراها مختص صلح و سازش می‌شوند و تعدادی نیز امکان صدور رای را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به تهیه، تدوین و ارائه طرح‌ها و لوایحی برای بهبود شرایط کاری کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: خبرهای خوشی برای کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور در راه است.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور تعداد این شوراها در کشور را حدود 9 هزار شعبه اعلام کرد و یادآور شد: چهل هزار نفر در این شوراها مشغول فعالیت هستند که باید وضعیت اشتغال آنان تعیین تکلیف شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.