×

راه اندازی دفترخانه ویژه استعلام مالیاتی الکترونیکی

راه اندازی دفترخانه ویژه استعلام مالیاتی الکترونیکی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از راه‌اندازی دفترخانه ویژه استعلام مالیاتی الکترونیکی خبر داد

راه-اندازی-دفترخانه-ویژه-استعلام-مالیاتی-الکترونیکی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از راه‌اندازی دفترخانه ویژه استعلام مالیاتی ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) الکترونیکی خبر داد.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی 

 محمدرضا دشتی‌اردکانی در نشست خبری امروز با خبرنگاران اظهار کرد: امسال دو کار اساسی در دفاتر اسناد انجام می دهیم که یکی از آن‌ها این است که دفاتر دستی موجود در دفترخانه ها که به عنوان "دفاتر سردفتر " شناخته می‌شوند در راستای اجرای قانون کاداستر از دفاتر اسناد حذف می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تصویب قانون کاداستر در مجلس و تائید آن از سوی شورای نگهبان منتظر صدور دستورالعمل اجرایی برای این قانون هستیم تا شاهد جمع آوری دفاتر دستی در دفاتر اسناد و همچنین ادارات املاک باشیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: همچنین با تفاهمی که با سازمان مالیاتی کشور در اسفند سال 93 داشتیم مقرر شد در فروردین ماه 94 یک دفترخانه در تهران به صورد پایلوت کارهای مربوط به استعلام‌های مالیاتی را به صورت آنلاین انجام دهد.

قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

وی گفت: این دفترخانه از بیست فروردین در شمال شهر شروع به‌کار کرد و در آن استعلام‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دشتی‌اردکانی گفت که پس از گذشت مدتی از فعالیت این دفترخانه و روشن شدن معایب کار، دفترخانه‌های دیگری در این خصوص در سطح کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد که با فعالیت این دفترخانه از صدها هزار تردد کاسته می‌شود و کارهای مربوط به استعلام مالیاتی به جای اینکه طی مدت یک ماه انجام شود ظرف یک ساعت انجام خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به حضورش در اجلاس اتحادیه جهانی سردفتران در کشور مغرب گفت: در این اجلاس 23 کشور شرکت کرده بودند و جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس به عنوان عضو ناظر شرکت داشت.

وی گفت: من در اجلاس یک سخنرانی داشتم و در آنجا وقتی از ثبت آنی و مزایای راه اندازی آن در کشورمان صحبت کردم برای بسیاری از شرکت کنندگان جالب بود و برخی از آن‌ها مراجعه کردند و خواستند که ایران در این زمینه الگویی برای اعضای اتحادیه جهانی سردفتران باشد.

دشتی‌اردکانی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات آزمون سردفتری که در سال 94 برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است ما اطلاعی از جزئیات این آزمون از جمله ظرفیت‌ها و محل هایی که قرار است در آنجا سردفتر جذب شود نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای هیات مدیره کانون سردفتران با معاون اول قوه قضاییه نیز گفت:‌ در این دیدار در رابطه با مسائل حوزه سردفتری به ویژه بحث قیمت واقعی تعرفه صدور اسناد، مشکلات در حوزه تنظیم سند خودرو، بحث‌های مالیاتی ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) و به ویژه مالیات بر ارزش افزوده صحبت‌هایی کردیم.

 قانون مالیات بر درآمد 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین درباره میزان اسناد صادر شده در سال 93 گفت که در این سال 16 میلیون و 91 هزار و 460 سند صادر شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان نیز گفت که برای اجرای این قانون آماده‌ایم اما منتظر هستیم تا بحث های شهرداری و سازمان فنی مهندسی در رابطه با موضوع شناسنامه فنی ساختمان به پایان برسد.

خبرنگاری از میزان تخلفات سردفتران در سال 93 سوال پرسید که دشتی اردکانی گفت:‌ در حال حاضر آمار دقیقی از میزان تخلفات در سال 93 ندارم ولی در این سال 540 دفترخانه مورد بازرسی قرار گرفتند و همچنین تعداد 430 شکایت از سوی شهروندان مطرح شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.