×

جوانان جویای کار، طعمه شیرین کلاهبرداری سایبری

جوانان جویای کار، طعمه شیرین کلاهبرداری سایبری

رئیس پلیس فتای استان سمنان جوانان جویای کار و شغل را یکی از طعمه های اصلی کلاهبرداران سایبری برشمرد و تاکید کرد کاربران جوان فریب تبلیغات اغواکننده و کاذب این سایت ها را نخورند

جوانان-جویای-کار،-طعمه-شیرین-کلاهبرداری-سایبری

رئیس پلیس فتای استان سمنان جوانان جویای کار و شغل را یکی از طعمه های اصلی کلاهبرداری سایبری برشمرد و تاکید کرد: کاربران جوان فریب تبلیغات اغواکننده و کاذب این سایت ها را نخورند.

شایع ترین جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور - معیارهای تشخیص جرم کلاهبرداری - بررسی جرم کلاهبرداری و مجازات قانونی کلاهبرداران - تحصیل مال نامشروع وکلاهبرداری - شکوائیه کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری به هیچ وجه مشمول مرور زمان نمی شود - جرم کلاهبرداری در آیینه قانون - نمونه دفاع در مورد بزه کلاهبرداری - طرح مواردی از شروع به کلاهبرداری 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "سیدعلی میراحمدی" اینترنت را گسترده ترین شبکه جهانی و پدیده ای با قابلیت های متنوع و ابزاری دارای فواید و کارایی بسیار دانست که این امر نیز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: اما این تکنولوژی که به عنوان یک وسیله سریع ارتباطی امکان انتقال هرگونه پیامی را به بشر داده است، از سوء استفاده مصون نمانده است و بستر مناسبی را برای کلاهبرداری افراد سودجو و متخلف فراهم کرده است.

سرهنگ میراحمدی به افزایش تقاضای افراد مختلف جویای کار در جامعه و استفاده از فضای مجازی برای شناسایی شغل مورد نظر اشاره و اضافه کرد: همین موضوع زمینه ای را برای کلاهبرداران سایبری فراهم کرده است تا با راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی با عنوان موسسات کاریابی از متقاضیان کلاهبرداری و سوء استفاده کنند.

جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم -- دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت -  بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران - ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری 

این مسئول انتظامی شور و اشتیاق جوانان برای پیدا کردن کار مورد علاقه خود و تبلیغات اغوا کننده و دروغ کلاهبرداران از قبیل اعطاء وام ، حمایت دولت از آنان و یا کار آسان با حقوق بالا و ... را از عوامل فریب خوردن کاربران برشمرد و افزود: در ادامه فرد متقاضی شغل که تمام داستان های کاذب کلاهبرداران را باور کرده است، اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار این افراد می گذارد.

میر احمدی گفت: همچنین در بعضی از موارد مبلغی تحت عنوان هزینه کاریابی و کارمزد نیز از متقاضیان درخواست می شود و کاربران نیز برای پرداخت هزینه به درگاه های جعلی(فیشینگ) هدایت شده و از آنها کلاهبرداری می شود.

رئیس پلیس فتای استان سمنان از کاربران فضای مجازی خواست تا به این سایت ها اطمینان نکنند و فریب آگهی های کاذب آنان را در فضای مجازی نخورند و برای کاریابی فقط از مبادی مجاز مورد تایید وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اقدام نمایند.

منبع:

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

منبع : پلیس فتا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.