×

بررسی حقوق بین‌الملل کیفری با رویکردی فلسفه در یک کتاب

بررسی حقوق بین‌الملل کیفری با رویکردی فلسفه در یک کتاب

حقوقدانان برجسته بین‌المللی در سال 2010 مجموعه مقالاتی با عنوان «حقوق بین‌الملل کیفری و فلسفه» را با همکاری دانشگاه آکسفورد منتشر کردند که به بررسی حقوق بین‌الملل کیفری با رویکردی مبنایی و فلسفی اختصاص داشت این اثر تا دو ماه آینده وارد بازار نشر ایران می‌شود

بررسی-حقوق-بین‌الملل-کیفری-با-رویکردی-فلسفه-در-یک-کتاب وکیل 

حقوقدانان برجسته بین‌المللی در سال 2010 مجموعه مقالاتی با عنوان «حقوق بین‌الملل کیفری و فلسفه» را با همکاری دانشگاه آکسفورد منتشر کردند که به بررسی حقوق بین‌الملل کیفری با رویکردی مبنایی و فلسفی اختصاص داشت. این اثر تا دو ماه آینده وارد بازار نشر ایران می‌شود.

مترجم این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد‌: این کتاب مراحل چاپ را در انتشارات مجد می‌گذراند و تا دو ماه آینده منتشر می‌شود.

پیمان نمامیان ادامه داد‌: کتاب «حقوق بین‌الملل کیفری و فلسفه» که در سال 2010 توسط دانشگاه آکسفورد منتشر شد، مجموعه مقالاتی را از حقوقدانان برجسته بین‌المللی در دانشگاه‌های معتبر جهان شامل می‌شود.

این مقالات در یازده بخش دسته‌بندی شده‌اند و نویسندگان آن‌ها حوزه‌های متنوع نظام حقوق بین‌الملل کیفری را در راستای بهبود ارتقای آن ارزیابی کرده‌اند.

وی درباره ارتباط موضوعات کتاب با «فلسفه» گفت: نویسندگان این اثر به دلیل مطالعات عمیق درباره حقوق بین‌الملل کیفری و به موازات آن در حوزه فلسفه، رویکرد بنیادی به مباحث نظام حقوق بین‌الملل کیفری دارند.

مترجم کتاب «کنوانسیون بین‌المللی سرکوب تروریسم هسته‌ای» به ضرورت‌های رویکرد فلسفی در حوزه‌هایی مانند حقوق اشاره کرد و گفت: چنین رویکردی سبب می‌شود که ریشه‌یابی خلأها و آسیب‌های این حوزه شناسایی و از این طریق، راهبردهای نوینی برای مواجهه با جرایم بین‌المللی ارایه شوند.

وی یادآوری کرد: نکته‌ای که این کتاب و ارزش مطالعاتی و علمی آن را برجسته می‌کند، ارایه مطالب جدید درباره حقوق بین‌الملل کیفری است. به نظر من بییشتر کتاب‌هایی که درباره این موضوع در کشورمان ترجمه و تالیف شده‌اند، تکرار مکرراتند، زیرا تنها حوزه‌هایی را مد نظر قرار می‌دهند که به دیوان‌های کیفری موقت مرتبط با رواندا، توکیو و یوگوسلاوی سابق محدود می‌شوند.

نمامیان ادامه داد: در این کتاب، اساسا رویکردی جدید به مبحث حقوق بین‌الملل کیفری اتخاذ شده است که بر اهمیت کتاب می‌افزاید.

نقل از خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.