×

رد طرح استمرار صلاحیت نمایندگان توسط شورای نگهبان منطقی است

رد طرح استمرار صلاحیت نمایندگان توسط شورای نگهبان منطقی است

یک حقوقدان با بیان اینکه طرح استمرار صلاحیت نمایندگان با منطق قانونگذاری سازگاری ندارد گفت که رد این طرح از سوی شورای نگهبان امری منطقی است

رد-طرح-استمرار-صلاحیت-نمایندگان-توسط-شورای-نگهبان-منطقی-است وکیل 

یک حقوقدان با بیان اینکه طرح استمرار صلاحیت نمایندگان با منطق قانونگذاری سازگاری ندارد گفت که رد این طرح از سوی شورای نگهبان امری منطقی است.

طرح استانی شدن انتخابات ، خام و دارای ابهام است - نقاط مثبت و منفی طرح استانی شدن انتخابات از زبان یک حقوقدان -  شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان 

محمد هاشمی، با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات گفت:‌ من طرفدار محلی بودن انتخابات هستم، منتها استانی شدن هم مقداری وزانت بیشتری می آورد.

وی گفت: از طرف دیگر وقتی آسیب‌شناسی می کنیم، می‌بینیم با توجه به رابطه‌ای که در شهرهای کوچک وجود دارد ممکن است رانت وجود داشته باشد و آرای خیلی ها را بخرند.

این حقوقدان اظهار کرد: استانی شدن رابطه مردم و انتخاب شوندگان را کم می‌کند، اما از طرف دیگر در این حالت قدرت بیان نمایندگان بیش از آن که محلی باشد حالت استانی دارد.

وی تصریح کرد: معتقدم که هرچقدر رابطه مردم و نمایندگان بیشتر باشد بهتر است، به شرط اینکه آن رابطه رانتی وجود نداشته باشد.

این حقوقدان درباره طرح استمرار صلاحیت نمایندگان نیز چنین بیان کرد: نمایندگانی که تردید دارند مرتبه بعد صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تایید می‌شود می خواهند قانونی تصویب کنند تا خود را نگه دارند.

پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری - تایید طرح جامع کاداستر از سوی شورای نگهبان - شورای نگهبان و نظارت بر قانونگذاری

وی معتقد است که این یک بازی سیاسی است که اصلا با منطق قانونگذاری سازگاری ندارد. به فرض فردی الان نماینده است اما آدم کشته یا دزدی کرده و مجرم است. آیا صلاحیت این فرد باید تایید شود؟

هاشمی رد طرح استمرار صلاحیت نمایندگان برای دور بعدی انتخابات را امری منطقی دانست.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.