×

دادستان شمشیر دستگاه قضایی است

دادستان شمشیر دستگاه قضایی است

معاون نظارت بر عملکرد دادسراهای دادستان کل کشور گفت دادستان در هر شهری به عنوان مدعی‌العموم حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم است و از طرفی شمشیر دستگاه قضائی و بازوی رئیس دادگستری است

دادستان-شمشیر-دستگاه-قضایی-است

معاون نظارت بر عملکرد دادسراهای دادستان کل کشور گفت: دادستان در هر شهری به عنوان مدعی‌العموم حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم است و از طرفی شمشیر دستگاه قضائی و بازوی رئیس دادگستری است.

وظایف و اختیارات دادستان کل کشور در رابطه دادسرای انتظامی قضات چیست ؟  - وظایف و اختیارات دادستان در نظام قضایی - جایگاه حقوقی دادستان در نظام حقوقی کشورها - دادستان ، مدافع حقوق مردم 

محمد فیروزی در جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان‌های استان کرمانشاه، اظهارکرد: امنیت و عدالت دو مقوله اصلی حکومت است که ضمانت اجرایی این دو مقوله مهم، وحدت و همدلی و عمل به قانون است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان کرمانشاه امنیت نسبی برقرار است و این به تلاش شبانه روزی مسئولین خصوصا مسئولین دستگاه قضائی استان بر می‌گردد که جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از بررسی‌هایی که توسط هیأت نظارت صورت می‌گیرد به هیچ عنوان مچ‌گیری نیست و نگاه برخوردی وجود ندارد، بلکه در این بررسی و نظارت‌ها تلاش می‌کنیم با نگاه پیشگیری وارد شویم و اشکالات را برطرف کنیم تا کارها با سرعت، دقت و کیفیت بیشتر و بهتری انجام شود. می‌خواهیم با پیشگیری و پیش‌بینی‌ها، آسیب‌ها را کاهش و خطاها را به حداقل برسانیم و به ارتقای سطح کمی و کیفی کارها بپردازیم.

دادستان کل کشور در رابطه با پیشگیری از جرم چه وظایفی دارد ؟ - دادستان کل کشور چه وظایفی در خصوص جرائم فضای سایبری دارد ؟ 

این مقام قضایی افزود: دادستان در هر شهری به عنوان مدعی العموم حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم است و از طرفی شمشیر دستگاه قضائی و بازوی رئیس دادگستری است؛ بنابراین سرعت واکنش یک دادستان در مقابل جرم می‌تواند حافظ امنیت و عامل پیشگیری از وقوع جرم باشد؛ لذا باید برای تامین امنیت و آسایش مردم تلاش شود و با مخلان نظم عمومی برخورد قاطع صورت گیرد تا اقتدار دستگاه قضائی حفظ شود که البته اقتدار در قانونمداری و عمل صحیح به قانون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج حاصله در بررسی‌های بعمل آمده از دادگستری استان کرمانشاه که توسط بازرسان انجام شده بود اشاره و نتایج را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در بررسی‌های بعمل آمده در چند روز اخیر که از دادگستری‌ها و دادسراهای مرکز استان و حوزه‌های قضائی تابعه استان کرمانشاه بدست آمده خوشبختانه حاصل بررسی‌ها مثبت بوده که جای تبریک دارد و این مهم محقق نمی‌شود مگر با تلاش پیگیر همه نیروهای کارآمد دستگاه قضائی استان خصوصا شخص رئیس کل دادگستری استان که جای تقدیر دارد.

ضرورت تغییر قانون اساسی و انتخاب دادستان ها 

وی به برخی نقاط مثبت دستگاه قضائی استان اشاره کرد و یادآور شد: وجود قضات جوان در سطح استان، همدلی و وحدت میان روسا و دادستان‌ها، هماهنگی دادستان‌ها با سایر نهادها در کنار حفظ استقلال دستگاه قضائی در استان، ساماندهی عریضه‌نویسان و بایگانی‌ها و اتیکیت‌دار کردن پرونده‌های زندانیان از نکات بارز و مثبت و قابل توجهی بوده که در این بازرسی‌ها دیده شده است.

فیروزی اقدامات مدیریت استان در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را از دیگر نقاط قوت و قابل ذکر در استان کرمانشاه دانست و گفت: استان کرمانشاه در این زمینه پیشرو بوده و این موضوع را به جد پیگیری کرده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.