×

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا در گفت و گو با فارس ارتکاب جرایم درجه 6 توسط وکلا زمینه ساز ابطال پروانه وکالتشان است

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا در گفت و گو با فارس ارتکاب جرایم درجه 6 توسط وکلا زمینه ساز ابطال پروانه وکالتشان است

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا گفت ارتکاب جرایم درجه 6 توسط وکلا می‌تواند با تشخیص دادگاه عامل ابطال پروانه وکالت آنان باشد

رئیس-اتحادیه-سراسری-کانون-های-وکلا-در-گفت-و-گو-با-فارس-ارتکاب-جرایم-درجه-6-توسط-وکلا-زمینه-ساز-ابطال-پروانه-وکالتشان-است وکیل 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا گفت: ارتکاب جرایم درجه 6 توسط وکلا می‌تواند با تشخیص دادگاه عامل ابطال پروانه وکالت آنان باشد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی و انتظامی فارس، اظهار کرد: چنانچه وکیلی یکی از تخلفاتی که به موجب آیین‌نامه سبب ابطال پروانه وکالت می‌شود را انجام دهد پروانه وکالت وی به تشخیص دادگاه انتظامی وکلا باطل می‌شود که یکی از این مصداق‌ها اقدامی خلاف قسم یا عدم اعلام وضعیت حقیقی در زمان تقاضای پروانه وکالت است.

وی تصریح کرد: چنانچه وکیلی در هنگام تقاضای پروانه وکالت وضعیت خود را از نظر ارتباط با ادارات دولتی و غیره به درستی اعلام نکند و یا زمانی که در حین وکالت استخدام دولت شود و این موضوع را اعلام نکند پروانه وی باطل می‌شود چرا که باید اسختدام دولتی را ظرف 10 روز اعلام کند و پروانه خود را بسپارد.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا تصریح کرد: خیانت به موکل، ساخت و پاخت با طرف مقابل موکل و نظایر این اقدامات پس از اینکه از طرف دادسرای انتظامی کانون‌های وکلا مورد بررسی قرار گرفت و اتهام و تخلف تایید شد به دادگاه انتظامی وکلا ارجاع می‌شود و در آنجا به موضوع رسیدگی می‌شود.

وی افزود: در دادگاه انتظامی وکلا دفاعیات وکیل شنیده می‌شود و سپس اگر عدله کافی بود حکم به ابطال پرونده داده می‌شود که البته این حکم قابل تجدیدنظر است.

کشاورز در پاسخ به این سوال که آیا تفسیر و نظر رئیس دادگاه در ابطال پروانه موثر است یا خیر گفت: قطعا همچون هر رسیدگی دیگری به همه ابعاد قضیه توجه می‌شود ولی مساله اینجاست که بعضی از این موارد امر موضوعی است و بستگی به نظر دادگاه دارد برای مثال این که کسی خلاف قسم عمل کرده است یا خیر با توجه به اینکه مصادیق این موضوع زیاد است به نظر دادگاه بستگی دارد.

آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

کشاورز گفت: مثال دیگر در رابطه با عملی خلاف شان وکالت است که این موضوع بستگی به عرف جاری و نظر حاکم نزد وکلا دارد که چه اعمالی خلاف شان وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا نتیجه‌گیری کرد در حال ماند هر رسیدگی دیگری هم به عله طرفین توجه می‌شود و هم هر روشی که باعث روشن شدن حقیقت شود استفاده می‌شود.

منبع : اتحادیه سراری کانونهای وککلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.