×

کاهش تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور

کاهش تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور

در سال گذشته 626 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 828 نفر بود، 24 4 درصد کاهش یافته است

کاهش-تلفات-مسمومیت-با-گاز-منوکسید-کربن-در-کشور وکیل 

در سال گذشته 626 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 828 نفر بود، 24.4 درصد کاهش یافته است.

هشدار پزشکی قانونی در مورد افزایش گاز گرفتگی با گاز co - روند کاهش عمده مرگ های غیرطبیعی در 9 ماهه امسال - کلیات درباره مسمومیت ها 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )کشور، از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته 468 نفر مرد و 158 نفر دیگر زن بودند.

در این مدت استان‌های تهران با 145، اصفهان با 47 و البرز با 46 بیشترین و استان‌های هرمزگان با یک، بوشهر با سه و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هر کدام با چهار فوتی کمترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته‌اند.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی

کاهش 30 درصدی تلفات در زمستان

بر اساس این گزارش در زمستان سال گذشته آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 30 درصد کاهش یافت. در زمستان سال گذشته 289 نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند در حالیکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 418 نفر بود.

بیشترین میزان کاهش در تلفات گاز گرفتگی طی سال 1393 مربوط به بهمن ماه با 49 درصد بوده و بیشترین آمار تلفات نیز در دی ماه با 127 فوتی به ثبت رسیده‌است.

کمترین رقم مسمومیت با گاز در ده سال گذشته

براساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور سال 1393 کمترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را در ده سال گذشته داشته است. در فاصله سال‌های 1383 تا 1392 آمار مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن همواره بیش از 700 نفر بود (به استثنای سال 1391 که آمار تلفات 697  نفر بود) اما در سال گذشته این رقم با کاهش قابل توجهی مواجه شد و به 626 فوتی رسید.

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند

در این مدت بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال 1386 با رقم یکهزار و 24 نفرگزارش شده است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی کشور

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.