×

پرونده مربیان پیش دبستانی به دستگاه قضا ارجاع شده است

پرونده مربیان پیش دبستانی به دستگاه قضا ارجاع شده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت پرونده مربیان پیش دبستانی جهت رسیدگی به دستگاه قضا ارجاع شده است

پرونده-مربیان-پیش-دبستانی-به-دستگاه-قضا-ارجاع-شده-است وکیل 

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرونده مربیان پیش دبستانی جهت رسیدگی به دستگاه قضا ارجاع شده است.

قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش - آئین نامه شورای عالی آموزش و پرورش - قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش - قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش 

قاسم احمدی لاشکی، با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی یا خیلی برنامه دارد یا اصلا برنامه‌ای ندارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان سالیانه رقم قابل توجهی بودجه جذب می‌کند اما در جذب اعتبارات، ریتم یکسانی ندارد.

وی افزود: برخی از معلمین طی سال‌هایی که تدریس داشته‌اند یا خرید خدمات آموزشی شامل حال آنها شده و یا اینکه آموزش ضمن خدمت دیده‌اند اما به یک باره در دوره حاجی بابایی عده‌ای از آنها جذب و عده‌ای برکنار شدند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس ماده 236 آیین‌نامه مجلس و نیز الحاق دو تبصره ، قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، جهت پیگیری به قوه قضاییه ارسال شده است، گفت: علت این مساله اجرا نکردن قانون بوده است در حالیکه باید بر اساس میزان نیاز مناطق، جنس و رشته تحصیلی، قانون اجرایی شود.

نماینده مردم نوشهر در مجلس در مورد وضعیت مربیان پیش دبستانی نیز اظهار کرد: در گذشته حدود 900 نفر جذب شده اما بقیه این افراد بلاتکلیف هستند و با حقوق کمی که به آنها پرداخت می‌شود از آنان بیگاری می‌کشند در حالیکه انصاف نیست اینگونه برخورد شود.

اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی -  ثبت روزانه 200 شکایت علیه آموزش و پرورش در روزهای اخیر - دردسر جدید وزارت آموزش و پرورش برای دیوان عدالت اداری 

احمدی لاشکی پیشنهاد کرد: آموزش و پرورش اگر قرار است آزمونی برگزار کند در مورد جذب از این افراد استفاده کند نه اینکه مجددا فراخوان داده شود، شاید تعداد این افراد پنج هزار نفر بیشتر نباشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.