×

افزایش 10 هزار تومانی حق ویزیت پزشکان بخش خصوصی

افزایش 10 هزار تومانی حق ویزیت پزشکان بخش خصوصی

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، از تصویب تعرفه‌های خدمات درمانی سال 94 در بخش خصوصی خبر داد و گفت اجرای این تعرفه‌ها نیازمند تصویب در شورای‌عالی بیمه و هیأت وزیران است

افزایش-10-هزار-تومانی-حق-ویزیت-پزشکان-بخش-خصوصی وکیل 

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، از تصویب تعرفه‌های خدمات درمانی سال 94 در بخش خصوصی خبر داد و گفت: اجرای این تعرفه‌ها نیازمند تصویب در شورای‌عالی بیمه و هیأت وزیران است.

واقعی کردن تعرفه های پزشکی متناسب با درآمد - تصویب نامه در خصوص تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیردولتی در سال 1387 - نارضایتی مردم و پزشکان از تعرفه ها

دکتر داریوش طاهرخانی با تأکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی و شورای‌عالی نظام پزشکی انتظار دارند بیمه‌ها، مبنای پرداخت تعرفه‌ها را براساس تعرفه خصوصی قرار دهند تا افزایش هزینه‌های پرداختی متوجه مردم نباشد، گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته تعرفه‌های بخش خصوصی در استان‌ها تعدیل می‌شد، شورای‌عالی نظام پزشکی مصوب کرد که تعرفه‌های بخش خصوصی در سراسر کشور یکسان باشد.

رئیس نظام پزشکی به تعرفه ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پزشکان عمومی بیشترین حجم خدمات را ارائه می‌دهند و در کتاب ارزش‌گذاری تعرفه‌ها نیز، نادیده گرفته شده بودند، پیشنهاد شد ویزیت این دسته از پزشکان در سال آینده 23 هزار تومان باشد که امیدواریم شورای‌عالی بیمه این پیشنهاد را تصویب کند.البته اگر بیمه‌ها، تعرفه خصوصی را لحاظ کنند، افزایش نرخ ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی، هیچ افزایش پرداختی برای مردم نخواهد داشت چون اکنون مبنای پرداخت بیمه‌ها به طرف‌های قرارداد بخش خصوصی، نرخ ویزیت دولتی است.

این افزایش در حالی است که سال گذشته و براساس مصوبه هیأت وزیران تعرفه پزشکان و دندانپزشکان عمومی در بخش دولتی و عمومی غیردولتی 5هزار و 300تومان و در بخش خصوصی 12هزار و 700تومان اعلام شده بود.

افزایش 10 هزار تومانی حق ویزیت پزشکان بخش خصوصی - پزشکانی که شرافت خود را نفروختند / حق ویزیت به نسبت تمکن مالی - حق ویزیت 

پیشنهاد‌های افزایشی برای دیگر بخش‌ها

دکتر طاهرخانی همچنین با اشاره به مصوبه افزایش تعرفه کارشناسان پروانه‌دار و مامایی در بخش خصوصی برابر با 70 تا 75 درصد تعرفه پزشکان عمومی در سال 94 افزود: برای گروه‌های تخصصی شاهد رشد 30 درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی هستیم. برای تعرفه هتلینگ در بخش خصوصی افزایش 25 درصدی پیشنهاد شده و با توجه به اینکه 60 درصد تعرفه هتلینگ شامل پرداخت‌های پرسنلی می‌شود، به‌دنبال تدوین راهکارهای مناسب نظارتی هستیم تا کادر درمانی غیرپزشک نیز به حقوق قانونی خودش از این محل برسد.

طاهرخانی تعرفه جراحی ضریب پایه در محاسبه تعرفه اعمال جراحی را در بخش خصوصی برای سال آینده 40 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مبنای پرداخت بیمه‌ها به طرف قرارداد بخش خصوصی، تعرفه دولتی است و همین مسئله باعث شده تا پرداختی از جیب مردم در این بخش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه براساس شنیده‌ها قرار است که جلسه شورای‌عالی بیمه به‌زودی تشکیل شود، اظهار امیدواری کرد در این جلسه تعرفه‌های جدید تصویب و برای ابلاغ و اجرایی شدن، به هیأت وزیران ارسال شود تا قبل از پایان سال‌جاری و برای نخستین بار در تاریخ نظام سلامت، تعرفه‌های سال 94 در سال 93 ابلاغ شود.

این اظهارات در حالی است که عده‌ای از کارشناسان معتقدند به‌دلیل افزایش 2 مرحله‌ای تعرفه‌های پزشکی در سال‌جاری (یک بار با تصویب هیأت دولت در اردیبهشت و یک‌بار با ابلاغ تعرفه‌های جدید در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت) نباید برای سال آینده افزایش یابند. هر‌چند مسئولان وزارت بهداشت از افرایش تعرفه‌ها در برخی بخش‌ها حمایت کرده‌اند اما باید منتظر ماند و دید آیا این پیشنهاد سازمان نظام پزشکی به تأیید شورای‌عالی بیمه و هیأت دولت می‌رسد یا خیر؟ 

منبع : همشهری

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.