×

مجلس لایحه حمایت خانواده را اصلاح کرد

مجلس لایحه حمایت خانواده را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس در جریان اصلاح لایحه حمایت خانواده مصوب کردند که زوجه می‌تواند مبالغی را که برای مخارج متعارف زندگی هزینه کرده از همسرش بگیرد

مجلس-لایحه-حمایت-خانواده-را-اصلاح-کرد وکیل 

نمایندگان مجلس در جریان اصلاح لایحه حمایت خانواده مصوب کردند که زوجه می‌تواند مبالغی را که برای مخارج متعارف زندگی هزینه کرده از همسرش بگیرد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز خود گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه حمایت خانواده که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود را بررسی کردند.

بهارستان نشینان ماده 30 لایحه حمایت از خانواده را که در آن تصریح شده بود: " هر گاه زوجه از مال خود برای هزینه‌های متعارف زندگی مشترک که بر عهده زوجه است، هزینه کرده و در قبال آن عوض مالی دریافت نکرده باشد، دادگاه به درخواست وی پس از جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری مبالغ هزینه شده را تعیین و به تائیدیه آن حکم می‌کند، مگر اینکه زوج قصد تبری زوجه در صرف مبالغ مذکور را ثابت کند" به شرح ذیل اصلاح کردند:

" در مواردی که زوجه در دادگاه ثابت کند به امر زوج یا اذن وی از مال خود برای مخارج متعارف زندگی مشترک که بر عهده زوجه است، هزینه کرده می‌تواند معادل آن را از وی دریافت کند".

مجلسی ها با 169 رای موافق، 4 رای مخالف و 8 رای ممتنع با این اصلاح موافقت کردند.

همچنین بهارستان نشینان به منظور تامین نظر شورای نگهبان ماده 49 این لایحه را حذف کردند.

در ماده 49 لایحه حمایت از خانواده آمده بود: پرداخت نفقه زوجه به تشخیص دادگاه مطابق شأن و خصوصیات زوجه تعیین می‌شود و همچنین هزینه نگهداری اطفال بر پرداخت تمامی دیون مقدم است. در مورد نفقه ایام گذشته زوجه مقررات ماده 1206 قانون مدنی به قوت خود باقی است.

نمایندگان مجلس با 157 رای موافق، 3 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در مجلس با حذف ماده 49 موافقت کردند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.