×

آخرین وضعیت پرونده اسید پاشی اصفهان

آخرین وضعیت پرونده اسید پاشی اصفهان

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت پرونده اسیدپاشی اصفهان از دست کارشناسان پلیس آگاهی خارج نشده و رسیدگی به آن همچنان ادامه دارد

آخرین-وضعیت-پرونده-اسید-پاشی-اصفهان

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: پرونده اسیدپاشی اصفهان از دست کارشناسان پلیس آگاهی خارج نشده و رسیدگی به آن همچنان ادامه دارد.

قانون اسیدپاشی با شرایط حاضر مطابقتی ندارد ، ضرورت تشدید مجازات ها به منظور کاهش این جرم - جرم اسیدپاشی - نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی - اسیدپاشی / لزوم اقدام قانونگذار - عوامل اسیدپاشی در جامعه چیست ؟ - قانون درباره مجازات اسیدپاشی چه می گوید ؟ - اسیدپاشی جرمی با تبعات سوزاننده تر از اسید - کاهش احساس امنیت در جامعه با اسیدپاشی - مجازات انواع اسیدپاشی 

 سردار محمدرضا مقیمی صبح دوشنبه در همایش روسای پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران گفت: رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان جزو اولویت‌های پلیس آگاهی است و این جرم در هر کجای کشور رخ دهد، پلیس آگاهی با تمام تجهیزات، نسبت به شناسایی عاملان آن اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در پرونده اسیدپاشی سعی کردیم به کشف جرم برسیم و در همایشی که امروز قرار است در ستاد ناجا برگزار شود، از نظر کارشناسان برای رسیدگی به متهم اصلی پرونده اسیدپاشی اصفهان استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکه تعدادی مظنون در این پرونده، شناسایی و طبق قانون دستگیر شده‌اند، افزود: در بازجویی از مظنونان دستگیر شده، یک مورد از مظنونان اعتراف به سرقت‌های سریالی از منازل و سپس آتش زدن محل سرقت می‌کرد. همچنین بازجویی از این متهم در حالی ادامه داشت که در بازجویی‌های تخصصی متوجه شدیم مجرم دستگیر شده در امر سرقت‌های سریالی دست دارد اما ربطی به پرونده اسیدپاشی ندارد. بررسی‌ها نشان می‌داد این شخص اقدامات نابخردانه‌ای در سطح شهر اصفهان انجام داده بود و مرتکب جریانات سریالی عمده‌ای شده بود که با شناسایی و دستگیری وی، امنیت در حوزه سرقت از منازل به اصفهان بازگشت.

به گفته مقیمی، چندین مظنون اصلی در پرونده اسیدپاشی اصفهان دستگیر شده‌اند، این در حالی است که کارشناسان پلیس آگاهی قطعاً امیدوارند بتوانند متهم اصلی پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

اسیدپاشی جرمی سنگین تر از قتل عمد ، ضرورت تصویب مجازات های بازدارنده - مجازات جرم اسیدپاشی در قوانین موضوعه - حلقه مفقوده پرونده های اسیدپاشی چیست ؟ 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکه بنده شخصا روی پرونده اسیدپاشی اصفهان کار می‌کنم، گفت: هم‌اکنون پرونده اسیدپاشی در رصد ماست و من خود شخصاً اطلاعات مربوط به این پرونده را رصد می‌کنم.

وی در ادامه در بحث سرقت از بانک‌ها و به ویژه سرقت‌های اخیر از بانک های مشهد، موضوع سرقت را یک موضوع دو طرفه برشمرد و افزود: ما انتظاراتی که از بانک‌ها داریم، این است که ظرفیت ایمنی خود را افزایش دهند و تجهیزات خود را به روز کنند. اگر قرار باشد از تجهیزات ایمنی گذشته یا یک دهه قبل استفاده کنیم، کاری در بحث ایجاد امنیت صورت نداده‌ایم؛ بلکه باید وسایل و تجهیزات ایمنی به روز شود تا بتواند نقش پیشگیرانه در سرقت داشته باشد.

مقیمی همچنین درباره نزاع و درگیری نیز گفت: بحث نزاع و درگیری در حوزه رسیدگی پلیس آگاهی نیست اما هنگامی که مجرمان از سلاح سرد در درگیری‌های خیابانی استفاده می‌کنند، پیشگیری از استفاده از سلاح سرد جزو وظایف پلیس آگاهی است، تا جایی که بالغ بر 30 درصد جرایم جنایی در کشور با سلاح سرد انجام می‌شود و برخورد با آن در اولویت برنامه‌های پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از ارائه لایحه‌ای که ممنوعیت استفاده از سلاح سرد را تایید می‌کند به مجلس خبر داد و گفت: مشکل دیگر ما در حوزه سلاح سرد این است که همواره افرادی از سلاح سرد استفاده می‌کنند که تسلط کافی بر خود نداشته و با عصبانیت و انجام رفتارهای آنی، مشکل‌آفرین می‌شوند.

 واکاوی جرم اسیدپاشی از نگاه کارشناسان و حقوقدانان - نگاه قانون به مقوله اسیدپاشی در جامعه و علل و عوامل آن 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد مدت زمان وقوع جرم و کشف آن از سوی کارشناسان پلیس آگاهی، گفت: تمام تلاش و توان ما بر این اصل استوار است که بتوانیم فاصله وقوع جرم تا کشف جرم را کاهش دهیم. این زمان برای سرقت خودرو کمتر است و برای سرقت منزل، بیشتر. چون اسباب و لوازمی نیاز دارد و همچنین کارشناسان باید در محل سرقت حضور داشته باشند و با بررسی سرنخ‌های موجود در محل کشف جرم، اقدام به شناسایی و دستگیری متهمان کنند.

مقیمی در پایان به همکاری مستمر مردم برای به سرانجام رسیدن پرونده‌های آگاهی اشاره کرد و افزود: از مردم می‌خواهیم هر موقع جرمی مرتبط با پلیس آگاهی از جمله سرقت را مشاهده کردند، قبل از ورود به صحنه جرم با 110 تماس گرفته و منتظر حضور پلیس آگاهی و بررسی‌های تخصصی صحنه جرم باشند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.