×

73 درصد زندانیان، معتاد به مواد مخدر هستند

73 درصد زندانیان، معتاد به مواد مخدر هستند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور با بیان اینکه 73 درصد زندانی‌های کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند افزود اقدامات مشاوره‌ای و دارویی برای این افراد انجام می‌شود

73-درصد-زندانیان،-معتاد-به-مواد-مخدر-هستند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور با بیان اینکه 73 درصد زندانی‌های کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند افزود: اقدامات مشاوره‌ای و دارویی برای این افراد انجام می‌شود.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است -  روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود 

 ابوالفضل حجتی‌پور در مراسم روز ملی حمایت از خانواده زندانیان گفت: مهرورزی شامل انسانیت، شرافت، کرامت انسانی و بزرگواری انسان بین مخلوقات الهی می‌شود.

وی با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌های بازپروری در تمام زندان‌های دنیا، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مذکور در نظام اسلامی در راستای توجه دادن انسان به ذات و شخصیت خود است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها افزود: در مکتب اسلام اجرای حدود الهی هدف غایی اصلاح و تربیت است.

حجتی‌پور با بیان اینکه زندان‌های کشور گنجایش 110 هزار زندانی را دارد اضافه کرد: در حال حاضر دو برابر این ظرفیت در زندان‌های کشور نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش‌های بهداشت و درمان، اقدامات تربیتی، فرهنگی و هنری تلاش‌های فوق‌العاده‌ای برای زندانیان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 73 درصد زندانیان معتاد به مواد مخدر هستند اضافه کرد: اقدامات مشاوره‌ای و دارویی برای این افراد اجرا می‌شود.

بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد -  عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر 

حجتی‌پور تحقق جامعه سالم، پیشرفته و رشد یافته را نیازمند تعاون و همکاری افراد در جامعه دانست و تصریح کرد: در راستای تحقق هدف احیای بشریت به نقطه مطلوب، نیازمند حمایت خیرین هستیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها اضافه کرد: نهادهای مختلف باید ما را در اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها حمایت کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.