×

قصور پزشکی در میان روانپزشکان کمتر از سایر تخصص ها معمولا شکایات به اثبات نمی رسد

قصور پزشکی در میان روانپزشکان کمتر از سایر تخصص ها معمولا شکایات به اثبات نمی رسد

رئیس بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه قصور پزشکی در میان روانپزشکان کمتر از سایر تخصص‌های پزشکی است، گفت معمولاً شکایات افراد به اثبات نمی‌رسد

قصور-پزشکی-در-میان-روانپزشکان-کمتر-از-سایر-تخصص-ها-معمولا-شکایات-به-اثبات-نمی-رسد

 رئیس بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) با بیان اینکه قصور پزشکی در میان روانپزشکان کمتر از سایر تخصص‌های پزشکی است، گفت: معمولاً شکایات افراد به اثبات نمی‌رسد.

تاملی در قصور پزشکی - جراحی زنان و زایمان در صدر شکایات قصور پزشکی ، کاهش زمان پاسخگویی در کمیسیون ها - مرجع رسیدگی به قصور و تقصیرات پزشکی - آگاهی از قوانین قصور پزشکی را کاهش می دهد - افزایش موارد قصور در رشته دندانپزشکی

مهدی صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در خصوص قصور پزشکی روانپزشکان در کشور اظهار داشت: خوشبختانه میزان قصور پزشکی در میان روانپزشکان نسبت به قصور پزشکی در دیگر موارد کمتر است و معمولاً شکایات در این زمینه به اثبات نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه قصور پزشکی در بیشتر زمینه‌ها و تخصص‌های پزشکی رو به افزایش است، گفت: قصور پزشکی به معنای این است که پزشک به طور عمد لطمه‌ای مستقیم به پزشک وارد کند یا سهل‌انگاری در درمان از سوی پزشک صورت گیرد.

**بیشترین قصور پزشکی مربوط به جراحی‌های زیبایی است

رئیس بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه بیشترین قصور پزشکی مربوط به جراحی‌های زیبایی است، عنوان کرد: گاهی رابطه پزشک با بیمار باعث به وجود آمدن انتظار در بیمار می‌شود به طور کلی ممکنن است پزشکی خطایی انجام دهد ولی به دلیل صمیمتی که با بیمار ایجاد کرده، آن بیمار شکایتی نکند و بالعکس ممکن است پزشکی کار خود را به درستی انجام دهد و به دلیل ارتباط کم پزشک با بیمار، فرد بیمار با دیدن کوچکترین موضوع شکایتی را انجام دهد  که باید بگویم رابطه بسیار نزدیک پزشک و بیمار خود مشکل‌ساز است.

 شکواییه علیه پزشک به علت بی احتیاطی - جرائم پزشکی و مسئولیت مدنی پزشکان - چطور از پزشک شکایت کنیم ؟

صابری ادامه داد: گاهی وکلای جوان برای کسب شهرت وکالت "کیسی" را در زمینه قصور پزشکی برعهده می‌گیرند و تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه انجام می‌دهد که همینجا باید بگویم قسمتی از هزینه قصور پزشکی توسط بیمه‌ها جبران می‌شود.

**برخی شکایت‌ها مربوط به عوارض دارو‌هاست

وی با بیان اینکه امروزه برخی دارو‌ها و درمان‌ها پر عارضه هستند که بیمار به دلیل توضیح ندادن پزشک در خصوص عوارض دارو، با بروز مشکل دست به شکایت می‌زنند، گفت: کاهش زمان ویزیت و ارتباط صمیم پزشک با بیمار به عنوان قصور پزشکی محسوب نمی‌شود.

رئیس بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه بیشترین قصور پزشکی در میان روانپزشکان که بیشتر شامل شکایت بیمار می‌شود، بستری به اجبار است درواقع بیمار مدعی است که نیاز به بستری ندارد ولی پزشک غیر از این موضوع را تشخیص می‌دهد، گفت: معمولاً اقدامات روانپزشکان بر اساس استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد.

آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند - طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی - پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند

**ادعای بیمار؛ شوک درمانی مرا کم‌حافظه کرد

صابری با بیان اینکه گاهی قصور پزشکی باعث آسیب عصبی به پا و حتی از بین رفتن عضلات بدن می‌شود، گفت: یکی از پرونده‌ها به این شکل بود که بیمار ادعا می‌کرد بر اثر شوک درمانی بعد از 5 سال دچار اختلال حافظه شده است که بعد از بررسی‌ها و آزمایشات مشخص شد که فرد بیمار ذهنی و کم حافظگی است و بیماری‌اش هیچ ارتباطی با شوک درمانی توسط پزشک نداشته است.

وی ادامه داد: فردی دیگر را شاهد بودیم که مدعی بود به دلیل استفاده از داور مشکل و حساسیت پیدا کرده است که این امر نیز بعد از بررسی‌ها اثبات نشد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.