×

احمدلو مردم دستگاه قضایی سالم را حمایت می کنند

احمدلو مردم دستگاه قضایی سالم را حمایت می کنند

یک حقوقدان گفت مردم اگر بدانند قوه قضائیه بدون رانت و فشار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، قطعاً آن را حمایت می‌کنند

احمدلو-مردم-دستگاه-قضایی-سالم-را-حمایت-می-کنند وکیل 

یک حقوقدان گفت: مردم اگر بدانند قوه قضائیه بدون رانت و فشار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، قطعاً آن را حمایت می‌کنند.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ - قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز 

نبی‌الله احمدلو ، گفت: فشار نسبت به قوه قضائیه در کشور ما وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد، اما در کشورهایی که حاکمیت‌شان تحت‌الشعاع ثروت و قدرت است بیشتر می‌توان این فشار را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه سالم و مستقل یکی از ارکانی است که در پیشرفت و سلامت جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ بدین معنی که اگر دستگاه قضایی جامعه‌ای سلامت باشد و نسبت به تمام اشخاص و جرایم یک برخورد واحد که آن قاطعیت و اجرای قانون است را داشته باشد، قطعاً در تمام زمینه‌ها عدالت، سلامت و آرامش بروز پیدا خواهد کرد.

این حقوقدان تصریح کرد: اصلی در میان همه از جمله حقوقدانان و نخبگان جامعه مورد پذیرش قرار گرفته و آن این است که اگر در یک جامعه‌ای سلامت، عدالت و آرامش را مشاهده می‌کنیم این مشاهده ما به سلامت دستگاه قضایی بازمی‌گردد.

مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه - سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد 

احمدلو گفت: اگر قوه قضائیه بتواند قانون را با فراغ بال و بدون دغدغه و فشار اجرا کند ما می‌توانیم آرامش را در جامعه لمس کنیم و در آن زمان اگر کسی در کشور بخواهد سرمایه‌گذاری کند دغدغه کلاهبرداری ندارد و یا این‌که اگر کسی مرتکب جرمی شود به طور حتم احساس می‌کند که باید برخورد قاطعانه به دلیل ارتکاب جرم را بپذیرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: یکی از انتقاداتی که به قوه قضائیه وارد می‌شود طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها است. برای مثال جرمی سه سال قبل اتفاق افتاده و چند سال بعد مجازات رخ می‌دهد؛ لذا یکی از مواردی که قوه قضائیه می‌تواند در آن موثر باشد تسریع رسیدگی به پرونده‌هاست.

این حقوقدان با بیان این‌که «قوه قضائیه اگر در درون خود سلامت باشد فشارها بر او تأثیری نخواهد داشت» گفت: مردم اگر بدانند قوه قضائیه در سلامت کامل بسر می‌برد و بدون رانت و فشار به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنین با تمام تخلفات به صورت عادلانه برخورد می‌کند قطعاً آن را حمایت می‌کنند.

 جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

احمدلو با بیان این‌که «فشار به قوه قضائیه در تاریخ جوامع وجود داشته است» اظهار کرد: کسانی که تخلف می‌کنند و مرتکب جرم می‌شوند دوست دارند که از طرق مختلف به قوه قضائیه فشار بیاورند. متاسفانه اینگونه فشارها از سوی صاحبان ثروت بیشتر احساس می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.