×

آشنایی با کانون وکلای دادگستری آلمان

آشنایی با کانون وکلای دادگستری آلمان

در کشور آلمان، شغل وکالت دادگستری و جایگاه آن در دولت و جامعه در قانون اساسی ذکر و تضمین شده و به طور جامع به وسیله قانون فدرال(قانون مجلس) وضع گردیده است

آشنایی-با-کانون-وکلای-دادگستری-آلمان

کانون وکلای دادگستری آلمان (مقررات مربوط به شغل وکالت دادگستری و وظایف و اهداف)

مقررات مربوط به شغل وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) دادگستری و وظایف و اهداف

 کانون های وکلا در کشور آلمان

 در کشور آلمان، شغل وکالت دادگستری و جایگاه آن در دولت و جامعه در قانون اساسی ذکر و تضمین شده و به طور جامع به وسیله قانون فدرال(قانون مجلس) وضع گردیده است.

آشنائی با نظام قضایی آلمان و اتریش - آشنایی با نظام قضایی آلمان - محاکم آلمان باید طلاقی را که مطابق قوانین ایران واقع شده است به رسمیت بشناسد - تضمین کالا در تجارت بین الملل - بررسی موضع حقوقی آلمان ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه ، ایالت متحده و ایران 

1- قانون وکالت آلمان:

قانون وکالت آلمان(BRADO) قانونی است که توسط مجلس وضع شده و تعیین کننده مقررات وکالت و جزئیات آن می باشد. قانون وکالت، شغل وکالت را یک شغل آزاد و مستقل می داند و وکلای دادگستری در کشور آلمان، کاملاً از نفوذ دولت در انجام وظایفشان مستقل می باشند. حقوق وکلای دادگستری در دفاع از شهروندان فقط از طریق قانون فدرال می تواند محدود شود.

شرایط ورود به این حرفه و دستیابی به آن به صراحت بوسیله قانون تعیین شده است. در جهت حفظ صلاح جامعه و حفظ دستگاه قضایی مقتدر و منظم، یک وکیل دادگستری تابع وظایف قانونی از جمله، استقلال حرفه ای، رازداری، اجتناب از تعارض منافع و اعمال وظیفه حرفه ای خود به طور موثر و واقعی می باشد. دخالت و تعدی دولت در کار متکی به ذات وکیل دادگستری، ممنوع است هرگونه مجازاتی نسبت به شغل آزاد و مستقل وکالت از طریق قانونی و به وسیله دادگاه مخصوص خود انجام می پذیرد. بعلاوه، مسئولیت حرفه ای وکلا و همکاری و ارتباط آنها با دیگر مشاغل و تعهد به پرداخت غرامت بر طبق قانون تعیین مبالغ، همگی توسط قانون تعیین شده است.

قانون مربوط به موافقتنامه همکاری اقتصادی و فنی ایران و آلمان - قانون اجازه مبادله قرارداد بازرگانی ایران و آلمان 

تخلف وکیل از هر یک از این وظایف حرفه ای مجازات خواهد شد. ابتدا کانون محلی که وکیل متخلف عضو آن است در این مورد تصمیم می گیرد و سپس یک صلاحیت اختصاصی که بخشی از صلاحیت دولتی است، تصمیم گیرنده خواهد بود. از سال1994، یک سازمان ویژه متشکل از وکلای دادگستری به نام«هیئت قانونگذاری»(ماده191(a) قانون وکالت آلمان) که به وسیله یک انتخابات دمکراتیک تشکیل می گردد مجاز شد تا مقررات قانونی را برای حرفه وکالت تعیین نماید این اختیار محدود می باشد و دامنه آن توسط قانون مشخص شده. مصوبات«هیئت قانونگذاری» که باید توسط یک اکثریت متخصص(وکلای دادگستری) تصویب شود در قسمت مربوط مقررات حرفه وکالت تعریف شده است.

مصوبات هیئت قانونگذاری و مقررات مربوط به حرفه وکالت توسط وزارت دادگستری فدرال جهت تطابق با قانون اساسی، بررسی می شود. وزارت دادگستری فدرال می تواند مصوبات هیئت قانونگذاری را به دلیل مخالفت با قانون و قانون اساسی، ابطال نماید.

علی رغم این امکان کنترل، خیلی از مقررات حرفه ای توسط دادگاه فدرال قانون اساسی به دلیل شکایت وکلای دادگستری به جهت تخلف از قانون و قانون اساسی، ابطال شده است.

2- کانون های وکلای منطقه ای

 مجلس قانونگذاری آلمان در جهت حفظ عرف و سنت موجود در قانون آلمان، اجرا و انجام قانون وکالت را در صلاحیت مقام ویژه ای به نام کانون های وکلای منطقه ای قرار داده است که متشکل از وکلای دادگستری می باشند.

در جمهوری فدرال آلمان28 کانون وکلای منطقه ای وجود دارد. کانون های وکلای منطقه ای شخصیت حقوق عمومی هستند.

مقررات وکالت فقط در مواقعی دچار محدودیت می شود که به نفع مصلحت جامعه باشد، دادگاه ها و دادگاه قانون اساسی فدرال در خصوص هرگونه اختلافی در این زمینه رسیدگی می نمایند.

هر شخصی که وکیل دادگستری می شود الزاماً عضو کانون وکلای منطقه ای می شود و در خصوص فعالیت خود نسبت به کانون مربوطه مسئول است. اعضای کانون وکلای منطقه ای ارگان های کانون وکلا را انتخاب می کنند و هم چنین مقررات قانونی و مصوبات را وضع می نماید و اقدامات اجرائی لازم را انجام می دهد و در این راستا آنها بودجه مستقل خود را دارند و حق دارند حق عضویت وکلا را دریافت نمایند وظایف کانون های وکلای منطقه ای با جزئیات در قانون وکالت آلمان(BRAO) آمده است علاوه بر وظایف سازمانی و حق عضویت نظارت انتظامی به وکلا را نیز برعهده دارد تنها مرجع انتظامی وکلا کانون های وکلای منطقه ای هستند.

بعلاوه کانون های وکلای منطقه ای وظیفه تعیین اعضای دادگاه انتظامی وکلا و هم چنین انتخاب وکلایی که جهت آموزش پرسنل اداری خود هستند هم چنین نظارت تخصصی خود را به مقامات دولتی و وزارتخانه ها در خصوص مسائل کانون های وکلا ارائه می دهند.

قانون تصویب قرارداد مربوط به تصفیه محاسبه ایران و آلمان منعقده بین دولت شاهنشاهی و دولت آلمان 

3- کانون وکلای فدرال آلمان(BRAK)

28 کانون وکلای محلی از طریق سطح فدرال در کانون وکلای فدرال آلمان به هم پیوسته شده اند و در آن عضویت اجباری دارند.

کانون وکلای فدرال آلمان باید وظایف خودش را که در قانون به آن اختصاص داده شده انجام دهد از میان وظایفی که دارد این2 مورد به خصوص است:

1- در مورد موضوعاتی که تمام کانون های وکلای محلی تحت تاثیر قرار می گیرند، جمع آوری تصمیمات کانون های وکلای محلی و اخذ تصمیم واحدی از طریق اکثریت.

2- در تمام موضوعاتی که مربوط به کانون های وکلای محلی است ارائه دهنده نظرات کانون وکلای فدرال به مقامات صلاحیت دار،دادگاه ها و سازمان ها و نمایندگی کلیه کانون های محلی در این ارگان ها.

هیئت قانونگذاری که قبلاً ذکر شد از طریق کانون وکلای فدرال صورت می گیرد.

رئیس کانون وکلای فدرال و روسای کانون های وکلای محلی هیچکدام در این هیئت قانونگذاری حق رای ندارند و وکلای دارای حق رای از اعضای کانون های وکلای محلی انتخاب می شوند.

کانون وکلای فدرال حق ندارد که حق عضویت بگیرد و از طریق وجوه کانون های وکلای محلی تامین مالی می شود.

نمایندگی اقتصادی و سیاسی و منافع حرفه ای وکلا در جامعه و دولت و در قلمرو سیاست در حیطه وظایف کانون وکلای فدرال و کانون های وکلای محلی نمی باشد.

4- کانون وکلای آلمان(DAV)

کانون وکلای آلمان نماینده اقتصادی، سیاسی و منافع حرفه ای وکلای دادگستری در جامعه، دولت و قلمرو سیاست می باشد.

کانون وکلای محلی یک تشکل صنفی مستقل حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) در آلمان است که به صورت دمکراتیک و عضویت داوطلبانه تشکیل می گردد.

تعداد243 کانون وکلای محلی تشکیل دهنده کانون وکلای آلمان می باشند، هر وکیل دادگستری ممکن است عضو کانون وکلای محلی باشد و عضویت در کانون وکلای محلی برخلاف عضویت کانون وکلای منطقه ای که اجباری می باشد اختیاری و داوطلبانه است. هر کانون وکلای محلی هیئت مدیره خود را تعیین می نماید.

کانون های وکلای محلی مسئول تصویب مصوبات کانون وکلای آلمان در جلسات اعضاء می باشد و هر کدام حق رای نسبت به تعداد اعضای خود دارند. جلسه اعضاء کانون وکلای آلمان، هیئت مدیره را تعیین می نماید و حساب های سالیانه و مبالغ حق عضویت ها را تعیین می نماید و بالاترین مرجع تصمیم گیرنده کانون می باشد.

وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

هیئت مدیره کانون وکلای آلمان مسئول هر امری که مربوط به کانون است می باشد. به جز آنهایی که در صلاحیت جلسه اعضاء یا ارگان های دیگر کانون می باشد. هیئت مدیره ممکن است وظایف اضافی(دیگری) را به رئیس یا هیئت رئیسه منتقل کند. رئیس کانون، نماینده کانون و اداره کننده روز به روز اوضاع کانون است.

رئیس، ریاست جلسه اعضاء و هیئت رئیسه را برعهده دارد و در خصوص تمام موضوعات اتخاذ تصمیم می نماید. هیئت رئیسه اموال کانون و امور مالی و سرمایه گذاری را اداره می کند و جلسات هیئت مدیره را تعیین و آماده می نماید.

اداره مالی کانون وکلای آلمان توسط حق عضویت های کانون های وکلای محلی که باید به واسطه عضویتشان در کانون وکلای آلمان بپردازند می باشد.

پی نوشت :

http://www.daneshju.ir/forum/f889/78039-print.html

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.