×

امید به زندگی زنان در کشور دو سال بیشتر از مردان است

امید به زندگی زنان در کشور دو سال بیشتر از مردان است

امید به زندگی زنان در کشور دو سال بیشتر از مردان است

امید-به-زندگی-زنان-در-کشور-دو-سال-بیشتر-از-مردان-است وکیل 

معاون سلامت وزیر بهداشت:
زمستان سختی پیش روی وزارت بهداشت است

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: هزینه در زمینه اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر امامی رضوی در آیین افتتاح بیمارستان سیدالشهدا ارومیه، افزود: هزینه اقدامات پیشگیرانه در دولت نهم قابل ملاحظه است و در این زمینه اقدامات خوبی جهت جلوگیری از ابتلای افراد به برخی از نارسایی‌های جسمی در آینده شده است.

وی ادامه داد: طی 4 سال اخیر کاشت حلزون گوش کودکان در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ به طوری که در سالهای 85 و 86، 600 مورد، در سال 87، 480 مورد و در سال جاری نیز تاکنون 400 مورد بوده است که این امر باعث اصلاح شنوایی این کودکان در آینده خواهد شد. این در حالی است که کاشت حلزون گوش برای هر فرد 30 میلیون تومان است.

معاون سلامت وزیر بهداشت همچنین یکی از اقدامات پیشگیرانه مناسب دولت را پیشگیری از غده تیروئید در کودکان اعلام کرد و افزود: تاکنون سه هزار مورد از این نوع پیشگیری در کشور صورت گرفته است که این امر باعث جلوگیری از عقب ماندگی ذهنی این افراد در بزرگسالی خواهد شد.

امامی رضوی با اشاره به افزایش خدمات فوق تخصصی در کشور یادآور شد: تا چند سال پیش در حوزه درمانی قلب تنها چند مرکز در تهران فعالیت می‌کردند اما امروز فعالیت این حوزه به سایر استانها گسترش یافته است؛ به طوری که هم اکنون 16 بیمارستان در استانهای مختلف کشور به بیماران قلبی ارائه خدمات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت در کشور نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بهداشت مردم است، عنوان کرد: افزایش سطح سواد مردم، تامین آب آشامیدنی سالم، دسترسی سهل و آسان مردم به مراکز خدمات درمانی مناسب، بهبود وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور، تخصیص اعتبارات مناسب برای حوزه سلامت از جمله مشکلاتی هستند که در صورت رفع آنها میزان امید به زندگی در افراد جامعه بالا خواهد رفت.

امامی رضوی با اعلام این که امروز امید به زندگی در کشور برای بانوان 73 سال و مردان 71 سال است، افزود: این میزان امید ناشی از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور در سالیان گذشته است که ثمره آن را امروز شاهد هستیم.

معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه سلامت در کشور کم است،‌اظهار کرد: در دولت نهم میزان اعتبارات تخصیص یافته به این بخش از 6 درصد به 7 درصد رسید اما این در حالی است که معتقد به افزایش این رقم به 5/8 درصد هستیم و این امر لزوم توجه بیشتر نمایندگان به آن را می‌طلبد.

امامی رضوی با بیان اینکه زمستان پیش رو فصلی سخت برای وزارت بهداشت و درمان خواهد بود، افزود: عدم پرداخت طلب بیمارستان‌ها از سومی بیمه‌ها باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان مالی و کمبود اعتبارات برای بیمارستان‌ها شده است که لازم و ضروری است در این زمینه هرچه سریعتر چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت بیمه‌ها برعهده وزارت بهداشت نیست، عنوان کرد: این امر مربوط به وزارتخانه دیگری است اما می‌توان با ایجاد همکاری و هماهنگی ما بین دستگاه‌های اجرایی مشکلات مطروحه در این امور را تا حدودی رفع کرد.

معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه اصلاح مدیریت‌ها و ایجاد هماهنگی مابین دستگاه‌های اجرایی ضروری‌تر از افزایش اعتبارات است، تصریح کرد: در قانون بودجه سال جاری برای مکفی بودن اعتبارات حوزه سلامت مصوب شده بود 7 درصد از حقوق افراد لشگری و کشوری کسر و به بیمه‌ها تعلق یابد اما چنین اقدامی تاکنون صورت نگرفته است که بازهم با عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

امامی رضوی در خاتمه با اشاره به اینکه با وجود مشکلات فراوان در فراروی وزارت بهداشت و درمان اما اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: با همکاری خیرین، وزارت بهداشت و درمان تلاش شده تا با احداث بیمارستان‌های جدید، کمبود در این زمینه را تا حدودی رفع نماید.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.