×

توصیه یک مقام قضایی در استفاده از وکیل خانوادگی

توصیه یک مقام قضایی در استفاده از وکیل خانوادگی

رئیس کل دادگستری لرستان گفت در کشورهای پیشرفته مردم خودشان را درگیر دعاوی نمی‎کنند، بلکه همچون پزشک خانواده وکیل خانوادگی وجود دارد و این فرهنگ بسیار خوبی است

توصیه-یک-مقام-قضایی-در-استفاده-از-وکیل-خانوادگی

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در کشورهای پیشرفته مردم خودشان را درگیر دعاوی نمی‎کنند، بلکه همچون پزشک خانواده وکیل خانوادگی وجود دارد و این فرهنگ بسیار خوبی است.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 جعفر بدری در جلسه مجمع عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان اظهار کرد: با پیشرفت معاملات و عقود متفاوت نیاز به این است که دادگستری از ابزار علمی، فنی و تخصصی استفاده کند. باید سیستم دادرسی را به نحوی هدایت کنیم که اعتماد عمومی را جلب کرده و در راستای سیستم عدالت الکترونیک و نوین گام برداریم.

وی با تاکید بر روش دادرسی شفاف اظهار کرد: روش دادرسی شفاف باید مدنظر قرار گیرد و یکی از عوامل شفافیت در دادرسی حضور وکیل در دادرسی است. در کشورهای پیشرفته مردم خودشان را درگیر دعاوی نمی‎کنند، بلکه همچون پزشک خانواده وکیل خانوادگی وجود دارد و این فرهنگ بسیار خوبی است.

رئیس دادگستری لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل شفاف‎سازی دادرسی، استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری به‎عنوان دلیلی فنی و تخصصی در دادرسی است. در این خصوص باید انتقال تجربیات قضات و کارشناسان را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی نظرات دقیق کارشناسان رسمی دادگستری استان را در دادرسی خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که رسیدگی عادلانه در لرستان به‎دور از حاشیه‎سازی‎ها به نحو شایسته‌ای صورت پذیرد و این روند با کمک قضات و کارکنان سخت‎کوش، وکلا و کارشناسان رسمی به‌طور عملی به اجرا در آمده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هر نظام قضایی اگر به اختلافات سیاسی ورود پیدا کند قطعا آسیب‎پذیری و بدگمانی را به‎دنبال دارد و از وجهه اعتماد مردمی آن کاسته خواهد شد، در حالی‎که اعتماد عمومی مردم برترین امتیاز و افتخار دستگاه قضایی است. با علم به این موضوع وظیفه دستگاه قضایی اجرای عدالت است و جز این مهم وظیفه دیگری ندارد و بر اساس اهداف دستگاه قضایی تنها مجموعه‎ای است که کار سیاسی و مالی ندارد همین موضوع ضامن سلامت و استواری دستگاه قضایی است.

بدری افزود: اطاله دادرسی در محاکم بالاخص در پرونده‎های حقوقی در برخی موارد به دلیل تأخیر در ارائه نظر کارشناسی است و مدیران کانون کارشناسان در این زمینه باید تدابیر لازم را تدوین کنید و این موضوع نیز قابل تأمل است که نظر کارشناسی حتما باید مستدل و بدون ابهام باشد.

وی اظهار کرد: حُسن نیت، صداقت و تخصص سه عنصر مهم در عرصه فعالیت کارشناسان رسمی دادگستری در جهت احقاق حقوق است. هرگاه کارشناسی به‎دور از اعمال نظر شخصی یا هر شائبه دیگر اعمال شود قطعا این نظر تأثیر عدالت محوری دارد.

رئیس کل دادگستری وجود تعرفه‎های قانونی و تعیین شده از نظر قانون را مورد تاکید قرار داد و اضافه بر آن را خلاف شرع، وجدان و قانون برشمرد و گفت: درستکاری عین عدالت است و مهمترین افتخار دستگاه قضاء اجرای عدالت است.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

بدری با اشاره به افتتاح دو مرکز خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان، گفت: این روند راهی نو در جهت تحقق عدالت به‌منظور جلوگیری از رفت و آمدهای بی‌مورد به محاکم قضایی است و به‎منظور هماهنگی بیشتر باید لیست کارشناسان رسمی نیز در اختیار این دفاتر قرار بگیرد و دفتر کانون کارشناسان رسمی دادگستری ساز و کار لازم را مبذول فرماید.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.