×

عزم جدی مسئولان برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری

عزم جدی مسئولان برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری

دادستان زنجان بر عزم جدی مسئولان جهت مبارزه راسخ با پدیده زمین‌خواری و احداث باغ‌شهرها تاکید کرد

عزم-جدی-مسئولان-برای-مبارزه-با-پدیده-زمین‌خواری

دادستان زنجان بر عزم جدی مسئولان جهت مبارزه راسخ با پدیده زمین‌خواری (مقالات مرتبط زمین خواری - سوالات مرتبط زمین خواری ) و احداث باغ‌شهرها تاکید کرد.

ضرورت رفع خلأهای قانونی مقابله با زمین خواری - سنددار کردن تمامی عرصه ها زمین خواری را به شدت کاهش می دهد - زمین خواری از نحوه تعرض تا مجازات های قانونی - ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست 

 حجت‌الاسلام حسن مظفری بر جدیت مسئولان در امر مبارزه با رشد پدیده منفی باغ‌شهرها تاکید کرد و افزود: رشد باغ‌شهرها علاوه بر ایجاد زمینه‌های فساد اخلاقی در صورت عدم پیشگیری منجر به افزایش جرایمی مانند استعمال مواد مخدر، شرب مشروبات الکلی و جرایم سازمان یافته خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: باغ‌شهرها تبدیل به محلی برای سودجویی و فساد مالی افراد فرصت‌طلب و قانون‌شکن شده است و در صورت کوتاهی مسئولان در انجام وظایف ذاتی خود در آینده نزدیک استان زنجان با بحران کمبود آب‌شرب و نیز کشاورزی مواجه خواهد شد.

زمین خواری همچنان دغدغه اصلی دستگاه قضایی کشور است - زمین خواری ، مفاسد مالی و فرار مالیاتی زیر ذره بین سازمان بازرسی

مظفری خاطرنشان ‌کرد: برای مبارزه با معضل باغ‌شهرها مسئولان دستگاه‌ها ابتدا به ساکن باید از مجموعه خود شروع کنند و در این زمینه نباید موضوع مبارزه با این معضل اجتماعی به جای انجام اقدامات کاربردی تبدیل به شعار و لقلقه لسانی شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای مفاد قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نباید در برخورد با متخلفین تفاوت قائل شد، خاطرنشان ‌کرد: باید نص صریح قانون را بدون هیچ‌گونه اغماضی و با صراحت تمام برای همه متخلفین از بزرگ تا کوچک اجرایی کرد.

سند دار کردن اراضی دولتی به منظور کاهش زمین خواری

مظفری یادآورشد: متاسفانه پدیده منفی باغ‌شهرها منجر شده تا به جای قرارگیری سرمایه مردم در چرخه تولید اقتصادی کشور، پول مردم در دست افرادی سودجو انباشت شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.