×

کلاهبرداری و انتشار ویروس از طریق بلوتوث های مذهبی

کلاهبرداری و انتشار ویروس از طریق بلوتوث های مذهبی

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با توجه به حضور خیل علاقمندان در اردوهای گروهی زیارتی توصیه کرد در سفرهای گروهی متاسفانه افراد همدیگر را تشویق به دریافت فایل های مورد توجه مثل مداحی یا سخنرانی علماء، مراجع تقلید و می کنند

کلاهبرداری-و-انتشار-ویروس-از-طریق-بلوتوث-های-مذهبی وکیل 

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با توجه به حضور خیل علاقمندان در اردوهای گروهی زیارتی توصیه کرد: در سفرهای گروهی متاسفانه افراد همدیگر را تشویق به دریافت فایل های مورد توجه مثل مداحی یا سخنرانی علماء، مراجع تقلید و... می کنند. با توجه به اینکه در این ایام  سفرهای زیارتی به حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی صورت می گیرد پیش بینی می شود این تبادل اطلاعات از طریق بولوتوث یا از طریق اپلیکیشن های مختلف انجام می گیرد.

شایع ترین جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور - معیارهای تشخیص جرم کلاهبرداری - بررسی جرم کلاهبرداری و مجازات قانونی کلاهبرداران - تحصیل مال نامشروع وکلاهبرداری - شکوائیه کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری در آیینه قانون - نمونه دفاع در مورد بزه کلاهبرداری - طرح مواردی از شروع به کلاهبرداری 

سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش به ارسال کنندگان اینگونه فایل ها گفت: برای ارسال این قبیل فایل ها حتما مطمئن شوید که سیستم ارسال کننده فایل، آلوده به ویروس و بد افزار نیست تا دریافت کننده فایل ها با مشکل مواجه نشوند. لذا قبل از ارسال محتوای مورد نظر برای دیگر علاقمندان بهتر است یک بار گوشی و تبلت خود را ویروس کشی نموده و مطمئن شویم که آنتی ویروس دستگاه به روز است.
وی همچنین به دریافت کنندگان این فایل ها توصیه کرد: حتما مراقب باشند که در هنگام دریافت این گونه فایل ها و کلیپ ها سیستم گوشی آنها آلوده به ویروس و بدافزار نگردد و یا کنترل دستگاه خود را در اختیار ارسال کننده قرار ندهند.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه در صورت عدم نیاز به روشن بودن بلوتوث یا اپلیکیشن هایی که برای ارسال فایل ها با حجم زیاد طراحی شده اند، این قابلیت را خاموش نمایید، ادامه داد: حتما آنتی ویروس سیستم گوشی خود را به روز کرده و در پایان سفر خود حتما سیستم را یکی دو بار ویروس کشی نمائید.

جرم کلاهبرداری به هیچ وجه مشمول مرور زمان نمی شود - فروش مال غیر و کلاهبرداری - کلاهبرداری موضوع 90 درصد پرونده ها در پلیس فتا 

وی یکی از بهترین سایت های دریافت اطلاعات در خصوص بینان گذار کبیر انقلاب امام خمینی قدس سره را سایت موسسه نشر آثار ایشان دانست و گفت: همواره باید دقت داشته باشیم دریافت اطلاعات از طریق منابع مطمئن صورت بگیرد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: بدافزارهایی که برای این منظور طراحی می شوند غالباً به دنبال سرقت اطلاعات مهم و خصوصی کاربران از قبیل نام های کاربری، رمز های عبور و فایل های خصوصی کاربران می باشند.

ارکان و شرایط تحقق جرم کلاهبرداری - کلاهبرداری از وکلای دادگستری و جرایم تلفنی و سایبری 

سرهنگ آذردرخش در پایان از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.
 
منبع:

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

منبع : پلیس فتا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.